۱۴۰۳/۰۲/۰۷
صنعت ساختمان

برای توسعه کسب و کارمان در صنعت ساختمان چکار کنیم

آیا فکر می‌کنید وقت آن است که کسب و کار ساختمانی خود را رشد دهید؟
برای توسعه کسب و کارمان در صنعت ساختمان چکار کنیم

اخبار ساخته ها؛ برگزیده دیدگاه مدیران صنعت،مرجان حوئینی ها: آیا فکر می‌کنید وقت آن است که کسب و کار ساختمانی خود را رشد دهید؟ آیا به دنبال گسترش بازارهای کنونی یا بازارهای جدید و یا ایجاد تنوع در ارئه خدمات خود هستید؟  رشد کسب و کار در صنعت ساختمانی، صرف نظر از اینکه سال‌ها در این کار بوده‌اید یا تازه شروع کرده‌اید، مستلزم یک برنامه‌ریزی دقیق و یا شاید یک برنامه‌ریزی استراتژیک بر اساس مدیریت دانش است. برای بزرگ کردن کسب و کار خود و همچنین ایجاد مزیت رقابتی در صنعت خود باید از منابع خود همچون نیروی انسانی، تجهیزات جدید و غیره مطمئن شوید.

در آغاز می‌خواهیم به چند مورد برای ایجاد مزیت رقابتی در کسب و کارتان در این صنعت بپردازیم.

- یک تیم قدرتمند داشته باشیم:

درواقع نیروهای شما سرمایه‌های شما هستند. آنها قدرت پیش‌برنده شما هستند. بنابراین نیروی انسانی قابل اعتماد، آگاه و ماهر استخدام کنید. بهترین کارکنان خود را با ترفیع و پاداش بابت کارشان و دادن اطمینان و امنیت شغلی به آنها، نگهدارید.

 - کسب و کار را مدیریت و نیروهای خود را رهبری کنید:

نیروهای انسانی شما می‌خواهند رهبری شوند نه مدیریت. یک رهبر بزرگ برای کارمندان خود باشید تا شما را در همه جا دنبال کنند. اگر بخواهید در هر کار کوچکی آنها را مدیریت کنید، کارکنان برداشتشان این خواهد بود که شما به آنها اعتماد ندارید و فکر می‌کنید نمی‌توانند تصمیمات درست بگیرند.

 - در کسب و کار خود سرمایه‌گذاری جدید بکنید:

اگر می‌خواهید در این صنعت رشد کنید، باید زمان و پول خود را به سازمانتان اختصاص دهید. درواقع برای به‌روزرسانی تجهیزات، علم، فناوری کسب و کارتان و از همه مهمتر کارکنانتان، سرمایه‌گذاری کنید.

 

- نوع کارتان را درست انتخاب کنید:

درواقع اطمینان حاصل کنید که به یک پروژه سودآور وارد شده‌اید. وقتی پروژه‌ی سود‌آوری را در دست گرفتید، دیگر لازم نیست خود را درگیر پروژه‌های با سود کم و زمانبر کنید.

 

- بازاریابی، اصل مهم کسب و کارتان است:

یکی از موارد مهم در گسترش کسب و کار و نیز موفقیت هر سازمان و صنعتی، بازاریابی است. مشتریان به سراغ شما نمی‌آیند و این شما هستید که باید به دنبال آنها باشید و این امر حاصل نمی‌شود مگر با برنامه‌ریزی بازاریابی و برندینگ متفاوت. شما باید مزیت رقابتی ایجاد کنید.

 

- نقاط قوت خود را بشناسید و روی آنها تمرکز کنید:

با استفاده از مدل‌های مختلف از جمله مدل swot  می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید.

 

- سعی کنید در کسب و کارتان شبکه ایجاد کنید:

شبکه‌سازی به چه معناست؟

یکی از بهترین راه‌های شبکه‌سازی پیوستن به انجمن‌های صنفی و تجاری است. این شبکه‌ها ابزار مفیدی برای آگاهی از نام تجاری شرکت خواهند بود. همین امر منجر به تولید و یافتن مشتریان و تامین‌کنندگان می‌شود. فعال بودن در این جامعه یک فرصت عالی برای کسب و کار است.

 

- کیفیت را فراموش نکنید:

حتما با هر ابزاری که ممکن است کیفیت شما را از بین ببرد، به‌دقت برخورد کنید. اعتبار شرکت بستگی به آخرین پروژه شما دارد، پس هرگز استانداردهای کیفی خود را قربانی نکنید.

 

- تغییرات خوب  ایجاد کنید:

سازگاری یکی از کلیدهای موفقیت شرکت‌های ساختمانی در صنعت ساخت و ساز است. در واقع با بررسی محیط بیرونی سازمانتان و پیش‌بینی آینده منتظر هر گونه تغییری باشید.

 - ارائه خدمات برتر به مشتریان:

رضایت مشتری باید اولویت اول باشد. این یک جمله کلیشه‌ای نیست، بلکه باید با مشتری در تمام جنبه‌های یک پروژه ارتباط برقرار کنید و تبدیل به یک شریک خوب در فرایند تصمیم‌گیری او شوید. مشتریان راضی یعنی تکرار رجوع مشتری و بزرگ شدن کسب و کار.

 

- شما کسی باشید که حرکت اول را انجام می‌دهد:

شما نمی‌توانید بشینید و هیچ حرکتی نکنید و سرگرم  کار  خودتان باشید و انتظار پروژه‌های بیشتر داشته باشید. باید به دنبال فرصت‌های جدید در بازار بروید.

- هوشمندانه تصمیم بگیرید:

ما هر روز هزاران تصمیم می‌گیریم که بیشتر آنها غیرقابل پیش‌بینی هستند. وقتی به دنبال کار بیشتر هستیم یعنی داریم تصمیمات سختی می‌گیریم که بر موفقیت سال‌های آینده تاثیر می‌گذارد. درواقع باید آینده‌نگر باشیم و با تحلیل درست از بازار آینده را پیش‌بینی کنیم. زمانی را برای بررسی همه زوایای تصمیم و گزینه‌های ممکن در نظر بگیرید. هرگز با عجله یا تحت فشار تصمیم نگیرید.

 

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید