۱۴۰۳/۰۲/۰۸

ایجاد شغل باکیفیت در اولویت برنامه های اشتغالزایی

معاون اشتغال وزارت کار گفت:باید امسال حداقل ۱۰درصد فعالیت ها در ساماندهی شغل برای دکتری و ۱۵ درصد برای بیکاری فارغ تحصیلان ارشد باشد.
ایجاد شغل باکیفیت در اولویت برنامه های اشتغالزایی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ زمانی که شغلی ایجاد می شود,  نشان دهنده این است که در برنامه های کلان در حوزه اشتغال اتفاق هایی رخ داده است که منجر به ایجاد اشتغال جدید شده است.

  بخشی از اشتغال های جدید فرصت های شغلی کم کیفیت بود، لذا تمرکز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر این متمرکز شد که در وهله نخست، یک میلیون فرصت شغلی جدید تا پایان امسال ایجاد کند و در مرحله بعد کیفیت و پایداری اشتغال را افزایش دهد.

*ایجاد شغل‌های کیفی رویکرد شورای عالی کار دولت در سال جاری است

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اظهار این که اکنون دغدغه ایجاد شغل در کشور به حداقل رسیده، گفت :ایجاد شغل های کیفی رویکرد شورای عالی کار دولت در سال جاری است.

وی افزود: امسال در جلسه شورای عالی کار شخص رییس جمهور دغدغه جدی در کیفی سازی اشتغال دارند، یعنی تمرکز بر افزایش کیفیت شغل را مورد تاکید قرار دادند.

وی با توضیح این که کاهش نرخ بیکاران فارغ التحصیلان یکی از کارمدی های کیفیت شغل است، ادامه داد: مهارت و آموزش در کیفیت اشتغال را از سوی وزارت های مختلف علمی و کاربردی از جمله دانشگاه ها پیگیری می کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که محور جلسات شورای‌ عالی کار فارغ التحصیلان است، ادامه داد:‌ هدف گذاری یک میلیون شغل سال گذشته محقق شد و امسال به کیفیت شغل توجه ویژه شده است.

کریمی با ذکر این نکته که دانشگاه ها و مراکز آموزشی و فرهنگی در اشتغال باید طبق مصوبات پاسخ گوی شغل کیفی باشند، تصریح کرد: رویکرد و جهت‌گیری کیفی شدن شغل از سوی شخص رئیس جمهور بسیار جدی دنبال می شود .

*درصد قابل توجهی از ساماندهی اشتغال با مدرک دیپلم و پاییتر از دیپلم است

وی گفت: همه مسولان استان ها باید با این رویکرد کار کنند، درصد قابل توجهی از ساماندهی اشتغال با مدرک دیپلم و پایین تر از آن است، باید هدف گذاری امسال حداقل 10درصد فعالیت ها در ساماندهی شغل  برای دکتری، 15درصد برای بیکاری فارغ تحصیلان ارشد باشد. معیار ارزیابی وزارت کار از استان ها اشتغال کیفی آنان است.

وی به اهمیت افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان به عنوان یکی دیگر از معیار های ارزیابی استان ها در سال جاری اشاره کرد و گفت:‌ تمام خدمات اشتغال در سامانه طبق رصد اشتغال بر اساس کد ملی بیکاران است و این عملیات در دولت سیزدهم به درستی اشتغالزایی را شفاف سازی کرده است.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید