۱۴۰۳/۰۲/۳۰

اعتراف وزیر اقتصاد به خروج ارز از کشور بعد از اتفاقات اخیر

وزیر اقتصاد افزایش قیمت دلار را باعث خروج سرمایه از کشور دانست .
اعتراف وزیر اقتصاد به خروج ارز از کشور بعد از اتفاقات اخیر

به گزارش اخبار ساخته ها؛ وزیر اقتصاد که در نشست نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه و متولیان سازمان امور مالیاتی حاضر شده بود، افزایش قیمت دلار را به موج خروج سرمایه از کشور ربط داد.

وی گفت: اقتصاد ایران کاملا پایدار بوده و در مسیر مهار تورم حرکت می‌کند و ما باید تلاش‌مان را صرف پاک‌کردن هراسی کنیم که بیهوده در ذهن فعالان اقتصادی پیدا شده است؛ ضمن اینکه بانک مرکزی هم وعده داده تا حداکثر چند روز آینده، شرایط ارز را به قبل برگرداند.

او در ادامه توضیح داد: برخی التهابات کشور و نیز فضای رسانه‌ای که با ایجاد جو روانی، صاحبان سرمایه را ترغیب به تبدیل پول‌های خود به دلار می‌کنند، در افزایش قیمت ارز تأثیرگذار هستند که کلا ممکن است چند هزار نفر بیشتر تحت تأثیر این فضا قرار نگیرند؛ اما به خاطر کم‌عمقی بازارها، ورود و خروج روزانه چند صد میلیارد تومان نیز می‌تواند آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

و در ادامه تأکید کرد: به نظر من مسئله مهم این است که بتوانیم بر این ناآرامی‌ها و نااطمینانی‌های ذهنی نسبت به آینده اقتصاد غلبه کنیم؛ چرا‌که اتفاقات اخیر منجر به نوعی نااطمینانی و موج تبدیل دارایی‌ها به ارز و خروج از کشور شد.

منبع خبر: روزنامه دنیای شرق

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید