۱۴۰۳/۰۲/۱۵

آشنایی با انواع پرده پانچ در دکوراسیون داخلی

پرده پانچ یکی از پرطرفدارترین انواع مدل پرده است که امروزه در اکثر خانه‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
آشنایی با انواع پرده پانچ در دکوراسیون داخلی

 به گزارش اخبار ساخته ها؛ این نوع پرده در دسته پرده‌های مدرن جای دارد و با تنوع بسیار بالایی در طرح، رنگ و مدل برای بخش‌های مختلف دکوراسیون داخلی تولید می‌شود. پرده‌ها یکی از المان‌های زیبایی‌بخش در منزل و محل کار به شمار می‌آیند، تا جایی‌که تصور خانه ایرانی بدون حداقل یک پرده غیر ممکن خواهد بود. ایرانیان نصب پرده بر روی پنجره را از اصلی‌ترین اقدامات لازم در تکمیل دکوراسیون داخلی می‌دانند و برای تهیه آن هزینه زیادی می‌کنند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، طراحی، دوخت و صنعت چاپ پارچه مدل‌های مختلفی از پرده‌های مدرن روی کار آمده‌اند که مدل پرده پانچ یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌هاست.

منظور از پرده پانچ چیست؟

پرده مدرن پانچ از تعدادی حلقه در قسمت لبه بالایی تشکیل شده است. این حلقه‌ها که به صورت سوراخ دایره شکل طراحی شده‌اند، محلی برای عبور میل پرده هستند. احتمالا پرده‌های مدل پانچ را در طراحی حمام مدرن و یا استخرها دیده‌اید. در ابتدا این نوع پرده‌ها فقط در قسمت وان و دوش حمام کاربرد داشتند، تا این‌که رفته رفته با شناخت بیشتر در مورد آن به بخش‌های مختلف منزل راه یافتند.

امروزه پرده محبوب پانچ از جنس پارچه‌ا‌ی سبک و مناسب انتخاب می‌شود تا به راحتی بر روی حلقه‌های لبه بالایی سوار شود. زیبایی، سادگی و جذابیت پرده‌های پانچ باعث شده تا هر ایرانی حتما این مدل پرده را برای یکی از بخش‌های اصلی منزل خود انتخاب کند.

نقش پرده مدرن پانچی در دکوراسیون داخلی

به طور کلی پرده‌ها یکی از عوامل تاثیرگذار بر جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی منزل به شمار می‌آیند. اکثر ایرانیان اعتقاد دارند تا زمانی که پرده مناسب در اتاق پذیرایی، آشپزخانه یا اتاق خواب نصب نشود، دکوراسیون آن فضا تکمیل نشده است. در واقع دکوراسیون داخلی یک خانه یا محل کار بدون پرده مناسب خالی به نظر می‌رسد.

پرده پانچی که این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده، علاوه بر کنترل نور و پوشاندن پنجره‌ها می‌تواند باعث جلوه و زیبایی بیشتر فضای مورد نظر شما شود. پرده‌های پانچ به راحتی بر روی انواع پنجره‌ها اعم از چوبی، آلومینیومی و سایر موارد نصب می‌شوند و تا حد زیادی می‌توانند به دلیل جنس پارچه و طرح به کار رفته در آن‌ها ایرادات موجود در پنجره را پوشش دهند.

پرده مدرن پانچی در دکوراسیون داخلی

پرده مدرن پانچی در دکوراسیون داخلی

پرده های مدل پانچ چه ویژگی دارند؟

اغلب افراد امروزه هنگام انتخاب پرده برای دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار به سراغ مدل پانچ می‌روند. به همین دلیل ممکن است در ذهن اکثر افراد سوال ایجاد شود که چرا انتخاب پرده محبوب پانچی نسبت به سایر پرده‌ها بهتر خواهد بود؟ جواب این سوال را با بررسی ویژگی‌های پرده محبوب پانچ می‌دهیم:

پرده مدرن پانچ به آسانی نصب می‌شود!

طرح و مدل بسیار ساده پرده‌های پانچ باعث شده تا شما با یک پرده زیبا و جذاب روبه‌رو باشید که به راحتی نصب می‌شود. افراد زیادی هر ساله هنگام خانه تکانی و شستشوی پرده‌ها با باز کردن و نصب مجدد آن‌ها مشکل دارند. خبر خوب در مورد پرده‌های مدرن پانچ، سهولت در نصب آن‌هاست. در واقع شما در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید این نوع پرده‌های مدرن را باز کنید و برای نصب مجدد برخلاف پرده‌های دیگر به تفکر زیادی نیاز ندارید.

شستشوی پرده محبوب پانچ بسیار راحت است!

وقتی حرف از شستشوی پرده به میان می‌آید، بانوان از دل نگرانی‌های خود در مورد سنگینی پارچه و از دست رفتن کیفیت آن می‌گویند. جالب است بدانید که برای دوخت پرده پانچ، میزان پارچه بسیار کمتری استفاده می‌شود به همین دلیل وزن این نوع پرده‌ها نسبت به مدل‌های دیگر سبک‌تر خواهد بود. همین موضوع باعث می‌شود تا هنگام حمل پرده اتاق و موقع شستشو به مراتب کار راحت‌تر انجام شود.

یکی از ویژگی‌های مثبت این نوع پرده‌های مدرن عدم وجود چین در لبه بالایی است که قطعا از جمع شدن گرد و خاک در لابه‌لای آن جلوگیری خواهد شد. در نتیجه شستشوی پرده مدل پانچ راحت‌تر انجام می‌شود و حتی در فاصله زمانی بیشتر می‌توان برای شستن اقدام کرد.

پرده های پانچ از لحاظ هزینه مقرون به‌صرفه هستند!

طرح و شکل ظاهری یک پرده مناسب منزل که با مدل پانچ انتخاب شده، سادگی منحصربه‌فردی دارد. در این نوع پرده برخلاف مدل‌های دیگر پیچیدگی و چین‌های فراوان دیده نمی‌شود. این موضوع باعث شده تا به پارچه کمتری نیاز داشته باشید در نتیجه هزینه شما کاهش پیدا می‌کند.

همچنین سادگی در ظاهر پرده مدرن پانچ آن را از هر نوع اکسسوری و یراق آلات گران قیمت به دور نگه می‌دارد. بنابراین باید گفت خرید پرده‌ای با مدل پانچ بسیار مقرون به‌صرفه است.

طرح پرده‌ی پانچی و حلقه های آن تنوع بالایی دارند!

پارچه و حلقه‌های متصل به میل پرده اعضای اصلی پرده‌های پانچ به شمار می‌آیند. وجود تنوع بسیار بالا در طرح و جنس پارچه برای این نوع پرده آن را به یکی از پرده‌های محبوب مدرن تبدیل کرده است. همچنین می‌توانید حلقه‌هایی که برای اتصال به میل پرده در لبه بالایی پارچه دوخته می‌شوند را با تنوع زیاد در رنگ و به آسانی خریداری کنید.

امروزه این نوع پرده با طرح‌های بسیار زیبا و منحصربه‌فردی در بازار موجود هستند که هر یک از آن‌ها می‌تواند جلوه دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتان را افزایش دهد.

مناسب ترین جنس پارچه برای پرده مدرن پانچ

انتخاب جنس پارچه مناسب برای یک پرده به عوامل زیادی بستگی دارد. علاوه بر سلیقه شخصی باید بودجه مد نظر شما و محلی که قرار است پرده در آن نصب شود، به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. به عنوان مثال جنس پرده آشپزخانه با اتاق پذیرایی یا اتاق خواب از نوع پانچ متفاوت انتخاب می‌شود.

اگر برای پرده اتاق پذیرایی، مدل پانچ را انتخاب کرده‌اید، بهتر است از جنس‌های سنگین‌تر مثل کتان یا مخمل استفاده کنید که شکل‌گیری بهتری داشته باشد. این جنس پرده ابهت خوبی دارد و اگر به صورت پانچ دوخته شود دکوراسیون پذیرایی شما را شکیل‌تر نشان می‌دهد.

پرده‌های مدل پانچ باید طرح‌دار باشند یا ساده؟

برای رسیدن به جواب این سوال ابتدا باید سبک و مدل دکوراسیون داخلی منزل خود را مورد بررسی قرار دهید. پرده‌ها به راحتی می‌توانند جان تازه‌ای به دکوراسیون منزل شما ببخشند. بنابراین در انتخاب طرح، رنگ و مدل آن‌ها دقت کنید. به عنوان مثال اگر وسایل شما به سبک مدرن و تک رنگ انتخاب شده باشد، می‌توانید مدل پرده‌های پانچ را به صورت طرح‌دار سفارش دهید.

انتخاب یک پرده مدرن پانچ با طرح گلدار برای دکوراسیونی که دارای رنگ‌بندی خنثی همچون خاکستری است، گزینه ایده آلی خواهد بود. اما در صورتی که ست مبلمان مدرن شما دارای طرح و رنگ‌های مختلفی باشد یا از کاغذ دیواری طرح‌دار با رنگ‌بندی شاد استفاده کرده‌اید، حتما پرده‌ای پانچ با یکی از رنگ‌های موجود در دکوراسیون خانه تهیه کنید. در این صورت جذابیت پرده ساده پانچ جلوه بیشتری خواهد داشت.

پرده پانچ

پرده‌های مدل پانچ باید طرح‌دار باشند یا ساده

مناسب ترین جنس میل پرده برای پردهای پانچی

اگر به مغازه‌های فروش اکسسوری و یراق‌آلات پرده سر بزنید، می‌بینید که میل پرده مناسب برای پرده‌های پانچی از جنس فلز و به رنگ‌های طلایی یا نقره‌ای وجود دارند. بنابراین هنگام انتخاب بهترین میل پرده برای مدل پانچ باید به دکوراسیون منزلتان توجه کنید.

اگر رنگ غالب در آن فضا طلایی، خاکستری، نقره‌ای یا سفید است می‌توانید از میل پرده فلزی با دو رنگ متداول بهره ببرید. اما اگر هدف شما انتخاب یک المان خاص و شیک باشد، می‌توانید از میل پرده‌های چوبی با تناژ رنگی مختلف استفاده کنید. این نوع میل پرده اگر با توجه به وسایل آنتیک و چوبی در دکوراسیون داخلی منزل انتخاب شود، جلوه زیباتری به پرده پرطرفدار و محبوب پانچ می‌دهد.

کتیبه بر روی پرده پانچی نصب شود یا خیر؟

پرده‌های مدل پانچ ماهیتی ساده، شیک و مدرن دارند. به همین دلیل در اغلب موارد هیچ‌گونه تزیینات اضافی، اکسسوری و یراق آلات براق در طراحی این نوع پرده‌ها مشاهده نمی‌شود. بنابراین می‌توان گفت وجود کتیبه بر روی پرده های مدرن پانچی لزومی ندارد. مگر این‌که نوع چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل شما به نحوی باشد که وجود اکسسوری و تزیینات بیشتر در آن احساس شود.

به عنوان مثال اگر برای دکوراسیون خود مبلمان سلطنتی انتخاب کرده‌اید، حال به جهت هماهنگی بیشتر پرده‌ی پانچ با دکوراسیون سلطنتی، می‌توانید برای روی میل پرده کتیبه‌ای کار شده ( منبت کاری) سفارش دهید. با وجود این‌که پردهای پانچ برای این نوع دکوراسیون مناسب نیستند اما می‌توانید مدل پرچین (چین‌های عمیق) آن را انتخاب کنید تا هماهنگی بیشتری با فضای نسبتا مجلل شما داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع خبر: معمار نو

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید