۱۴۰۳/۰۱/۱۰

کاربرد کفپوش سه بعدی در ساختمان

امروزه نوع جدیدی از کفپوش ها به نام کفپوش سه بعدی وارد بازار شده اند. کفپوش های سه بعدی بسیار جذاب بوده و تداعی کننده یک تصویر واقعی می باشند.
کاربرد کفپوش سه بعدی در ساختمان

 به گزارش اخبارساخته ها؛ امروزه نوع جدیدی از کفپوش ها به نام کفپوش سه بعدی وارد بازار شده اند. در واقع این نوع کفپوش طبیعت را به خانه شما می آورد و با نصب آن می توان تصاویر مختلف را به صورت سه بعدی دید.

از نمونه طرح های بارز کفپوش های سه بعدی، طرح دریاست که در مکان های مختلف استفاده می شود. سیستم این کفپوش ها به گونه ایست که وقتی وارد آن فضا می شوید، حس می کنید که امواج دریا واقعی هستند و در حال تلاطم می باشند.

کفپوش سه بعدی، لایه ای یکپارچه و بدون خط و درز از جنس رزین اپوکسی است که قابل اجرا بر روی تمامی سطوح از جمله سطوح سنگی، کاشی، پارکت، سیمانی، بتنی و… می باشد.

کفپوش های سه بعدی در طرح ها و رنگ های متفاوتی تولید می شوند و از شفافیت، یکدستی و براقی فوق العاده ای برخوردار هستند.

مکان های اجرای کفپوش سه بعدی

حمام و سرویس بهداشتی

هتل ها و لابی آن ها

آشپزخانه

مراکز خرید

مراکز بهداشتی

مکان های توریستی

رستوران ها

استخرها

آمفی تئاترها و سینماها

شهربازی ها

مزایای کفپوش سه بعدی

همان طور که می دانید، استفاده از کفپوش سه بعدی امروزه جایگاه ویژه ای در طراحی دکوراسیون داخلی پیدا کرده است. استفاده از این محصول مزیت هایی در پی دارد که در ادامه به بیان هر یک از آن ها می پردازیم.

مزایایی کفپوش

 کفپوش سه بعدی

نمای زیبا

بدون شک می توان گفت یکی از برجسته ترین مزایای استفاده از کفپوش های سه بعدی نمای زیبای آن ها می باشد. استفاده از کفپوش های سه بعدی می تواند چشم هر بیننده ای را خیره کرده و با زیبایی خود باعث می شود مشکلات نمای ساختمان به چشم نیاید.

هزینه نگهداری پایین

از آن جایی که این گونه کفپوش ها سطحی یکپارچه داشته و هیچ گونه درز و خطوطی در آن ها وجود ندارد، گرد و غبار در میان آن نفوذ نکرده و تمیز کردن آن آسان می باشد. هزینه نگهداری و تعمیر این گونه کفپوش ها بسیار پایین بوده و مقرون به صرفه می باشد.

مقاومت بالا

کفپوش های سه بعدی عموما از مقاومت بالایی برخوردار هستند. برای مثال می توان گفت این گونه کفپوش ها در برابر عوامل ناشی از شوینده ها و برخی مواد شیمیایی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. این درحالی است که نمونه سایر کفپوش های دیگر ممکن است در برابر این عوامل مقاومت بالایی نداشته باشند.

کفپوش های سه بعدی می توانند فشار ناشی از قرار دادن وسایل سنگین را تحمل کرده و علاوه بر آن در برابر خراشیدگی نیز مقاومت بالایی از خود نشان دهند. این ویژگی کفپوش های سه بعدی سبب شده تا از آن ها در صنعت نیز استفاده شود.

ایمنی بهداشتی

همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، ساختار کفپوش های سه بعدی به گونه ای است که درز و شکافی در بین آن وجود نداشته و به صورت یکپارچه و یکدست می باشند.

همین ویژگی از انباشتگی گرد و غبار و رشد قارچ و باکتری در میان آن ها جلوگیری به عمل می آورد، از این رو می توان گفت این گونه کفپوش ها از نظر مقاومت بهداشتی نیز رتبه بالایی دارند.

مقاومت در برابر حریق

در ساخت کفپوش های سه بعدی از پلیمر استفاده شده است. پلیمر نمونه ای از انواع متریال ضد حریق می باشد. به همین جهت می توان گفت از برجسته ترین مزایای کفپوش های سه بعدی مقاومت بالای آن ها در برابر آتش سوزی می باشد.

معایب کفپوش سه بعدی

در مقابل مزایایی که در قسمت قبل ارائه شد، استفاده از کفپوش های سه بعدی معایبی نیز به همراه دارد که در ادامه به بیان هریک از آن ها می پردازیم.

کفپوش سه بعدی

کفپوش سه بعدی

نصب کفپوش

از جمله معایب کفپوش های سه بعدی می توان به فرآیند سخت نصب آن ها اشاره کرد. برای نصب این گونه کفپوش ها دستگاه های مخصوص نیاز است. هم چنین بازه زمانی 3 تا 5 روز برای نصب این کفپوش ها لازم است.

عدم دسترسی آسان

دسترسی و خرید این گونه کفپوش ها نسبت به سایر کفپوش های دیگر سخت بوده و خرید آن ها عموما از طریق ثبت سفارش می باشد.

قیمت بالا

از دیگر معایب کفپوش های سه بعدی می توان به قیمت بالای آن ها نسبت به سایر کفپوش ها اشاره کرد. این کفپوش ها به دلیل زیبایی منحصربفردی که به نمایش می گذارند، بالطبع گران تر می باشند.

سردبودن سطح کفپوش

کفپوش های سه بعدی مانند سطوح بتنی از سطح سردی برخوردار هستند. توجه به این نکته در ساختمان سازی و در طراحی فضای مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

نصب کفپوش سه بعدی

آن چه که در ابتدا برای نصب کفپوش های سه بعدی باید در نظر داشته باشید، اجرای یک کف سازی مناسب می باشد. به یاد داشته باشید که سطح مورد نظر باید از مقاومت بالایی برخوردار بوده و کاملا یکدست و یکپارچه باشد.

در هنگام آماده سازی سطح مورد نظر در صورتی که شیارهایی با بیش از 0.5 سانتی متر طول و عرض، باید به وسیله بتونه اپوکسی پر شود. بعد از آماده سازی سطح مورد نظر نوبت به استفاده از پرایمر می رسد.

پرایمر اپوکسی که مورد استفاده قرار می دهید، باید از چسبندگی بالایی برخوردار باشد. از این رو انتخاب نمونه ای با کیفیت از این محصول نکته مهمی است که باید به یاد داشته باشید. پس از استفاده از پرایمر نوبت به اجرای رنگ اپوکسی می رسد.

در این مرحله باید نسبت به اجرای پارچه کفپوش اقدام نمایید. پارچه ای که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد، جنس خاصی دارد. این پارچه با استفاده از دستگاه یو وی تولید شده و خاصیت ضد آب و ضد اسید دارد.

مرحله آخر نوبت به استفاده از لاک اپوکسی می رسد. این مرحله مهم ترین مرحله در اجرا و نصب کفپوش سه بعدی می باشد. آن چه که در اجرای این مرحله حائز اهمیت می باشد، استفاده از لاک اپوکسی است که در آن از مواد ضد حباب استفاده شده باشد. هم چنین باید توجه داشت که در هنگام اجرا، تمام سطح به طور یکدست لاک بخورد.

انتهای پیام/

منبع خبر: ساختمانچی

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید