۱۴۰۳/۰۵/۰۶

چشم انداز روشنی برای کاهش قیمت مسکن قابل ترسیم نیست

تا هنگامی که قیمت عوارض ساختمانی و مباحثی مانند بیمه و مالیات به صورت مستمر افزایش می‌یابد، نمی‌توان چشم انداز روشنی برای کاهش قیمت مسکن ترسیم کرد.
چشم انداز روشنی برای کاهش قیمت مسکن قابل ترسیم نیست

به گزارش اخبار ساخته ها؛ جلال همتی عضو زنجیره تولید مسکن کشور گفت: یکی از راهکارهای اساسی و موثر در ثبات و کاهش قیمت مسکن دریافت به موقع و به هنگام تسهیلات مسکن توسط متقاضیان است.

عضو زنجیره تولید مسکن کشور افزود: دولت باید شرایطی را فراهم کند تا تسهیلات به صورت راحت و سهل در اختیار متقاضی قرار بگیرد نباید پروسه وام آنچنان طولانی باشد که مشمول تورم و افزایش قیمت مصالح شود.

وی گفت: انتظار از کارگزاران دولتی آن است که موانع خواسته یا ناخواسته پیش روی دریافت به موقع تسهیلات، حذف و ساز و کار مناسبی در این خصوص ترسیم شود.

همتی ادامه داد: تا هنگامی که قیمت عوارض ساختمانی مانند نرخ پروانه ساختمان و مباحثی مانند بیمه و مالیات به صورت مستمر افزایش می‌یابد، نمی‌توان چشم انداز روشنی برای کاهش قیمت مسکن ترسیم کرد.

عضو کانون سراسری انبوه سازان کشور تولید مسکن افزود: یکی از مولفه‌های ثبات مسکن ثابت بودن قیمت مصالح ساختمانی بوده و تا رشد قیمت مصالح متوقف نشود کاهش قیمت مسکن شدنی نیست.

همتی گفت: تا وقتی که تولید کنندگان مصالح در تابستان مشکل برق و در زمستان مشکل گاز دارند، دست یابی به ثبات قیمت به سبب تحمیل هزینه‌های مضاعف میسر نیست.

وی اظهار کرد: انتظار آحاد مردم آن است که ترتیب اتخاذ داده شود تا همه سازندگان مسکن بتوانند از مصالح دولتی برای تکمیل پروژه‌های خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع خبر: بازار

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید