۱۴۰۳/۰۲/۲۹

صدور موافقت اصولی تاسیسات گردشگری بناهای تاریخی

نخستین موافقت اصولی ایجاد تاسیسات گردشگری در بناهای تاریخی شهرستان مه ولات صادر شد.
صدور موافقت اصولی تاسیسات گردشگری بناهای تاریخی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ صدیقی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مه‌ولات، گفت: موافقت اصولی ایجاد تاسیسات گردشگری در بنای تاریخی رباط فیض آباد صادر شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مه‌ولات ادامه داد: رباط تاریخی فیض آباد به منظور ایجاد سفره خانه سنتی به بخش خصوص واگذار و موافقت اصولی آن توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی صادر و اقدامات مرمتی آن توسط سرمایه‌گذار در حال انجام است.

او تصریح کرد: بناهای تاریخی شهرستان مه ولات از جمله کاروانسراها ظرفیت بسیار مناسبی برای ایجاد تاسیسات گردشگری را دارا هستند از این رو فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری و هم‌چنین شناساندن نقاط قوت حوزه گردشگری از اهم اقدامات و اولویت های این اداره است.

صدیقی با بیان این‌که همه ساله مسافران و زائران بسیاری از محورهای اصلی این شهرستان تردد می‌کنند، گفت: ایجاد سفره خانه سنتی در رباط تاریخی فیض آباد می‌تواند به‌عنوان زیر ساخت گردشگری به زائران و گردشگران ضمن ارائه خدمات، به شناساندن بناهای تاریخی و معرفی آن‌ها کمک‌کند.

او درباره بنای تاریخی رباط فیض‌آباد  اظهار کرد: این بنای تاریخی مربوط به دوره قاجار به شماره 6874 در سال 1381 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. شهرستان مه ولات با مرکزیت فیض آباد در فاصله 210 کیلومتری از مشهد مقدس قرار دارد.

منبع خبر: خبرگزاری میراث آریا

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید