۱۴۰۳/۰۲/۰۸

ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در استاد سرای شریف

رئیس دانشگاه شریف از آغاز عملیات اجرایی ساخت پروژه مجتمع مسکونی استادسرای دانشگاه خبر داد و گفت:با ساخت این پروژه تمامی استادان صاحب مسکن می‌شوند.
ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در استاد سرای شریف

به گزارش اخبار ساخته ها؛ رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در آیین کلنگ زنی پروژه مجتمع مسکونی استادسرای دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه جرقه این موضوع از طرح دغدغه مهاجرت احتمالی اساتید جوان در محضر رئیس جمهور در خرداد ۱۴۰۱ و ضرورت توجه خاص به مسکن اساتید و به ویژه اساتید جوان زده شد، گفت: اوایل مرداد ۱۴۰۱ تفاهمنامه‌ای در راستای توجه به مسکن اساتید و نخبگان بین دانشگاه شریف و بنیاد نخبگان منعقد شد و در نهایت با تلاش و پیگیری و مساعدت شهرداری تهران و موافقت کمیسیون ماده ۵ برای ساخت ۲۲ طبقه روی زمین با تراکم ۶۵۰ درصد اخذ شد.

وی با بیان اینکه قرار است حدود ۵۰۰ واحد مسکونی دراین استادسرا ساخته شود. گفت: این رویداد مقدمه کار خیر و مهم در تاریخ دانشگاه صنعتی شریف است. این رویداد موجب دلگرمی بیشتر دانشمندان و نخبگان و آینده سازان ایران اسلامی خواهد بود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: در اواخر آبان ۱۴۰۱ تفاهم نامه سه جانبه با حضور شهردار تهران، معاون علمی رییس جمهور و بنیاد نخبگان در حوزه تامین مسکن اساتید بسته شد تلاش هایی نیز برای تامین مالی آن از بیناد نخبگان و معاونت علمی صورت گرفته که خوشبختانه مورد تایید واقع شد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شریف مشغول کار هستند، گفت: با ساخت این پروژه تمامی اعضای هیات علمی ما صاحب مسکن می‌شوند.

در ادامه دکتر زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه تامین مسکن اساتید یکی از برنامه های شهرداری تهران است، گفت: با ۸ دانشگاه کشور تفاهم نامه ای برای تامین ۲۵ هزار مسکن برای اساتید منعقد کردیم ضمن اینکه برای بنیاد ملی نخبگان نیز ۱۰۰۰ واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مصوبات تامین مسکن برای دو دانشگاه از کمیسیون ماده ۵ به ظرفیت 4000 واحد اخذ شد و پرونده سه دانشگاه دیگر نیز در دست بررسی است و تلاش ما این است برنامه تامین مسکن اساتید را تسریع کنیم.

آیین کلنگ زنی پروژه مجتمع مسکونی استادسرای دانشگاه صنعتی شریف روز یکشنبه دوم مهرماه در شهرک دانشگاه صنعتی شریف واقع در منطقه ۲۲ با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، خطیبی معاون امور اداری مالی و منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رسول جلیلی رییس دانشگاه شریف و علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه شریف برگزار شد.

مجتمع مسکونی استادسرای دانشگاه صنعتی شریف در شهرک دانشگاه شریف واقع در منطقه ٢٢ به مساحتی در حدود یک هکتار (٩٧٠٨ مترمربع) است که کلنگ عملیات اجرایی آن روز گذشته یکشنبه بر زمین کوبیده شد.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید