۱۴۰۳/۰۲/۰۶

راه برای محافظت از خانه در برابر ورود حشرات از طریق در و پنجره

آیا تا به حال دردسرهایی چون حشرات، جوندگان یا سایر آفات را در خانه خود تجربه کرده ­اید؟ ما چندین راه کاربردی و آسان به شما معرفی می­ کنیم تا بهار و تابستانی بی دردسر را پشت سر بگذارید.
راه برای محافظت از خانه در برابر ورود حشرات از طریق در و پنجره

به گزارش اخبار ساخته ها؛ چندین راه کاربردی و آسان به شما معرفی می‌کنیم تا بهار و تابستانی بی دردسر را پشت سر بگذارید.

۱. پنجره‌ها را بسته نگه دارید

اولین و مهمترین قدم برای شما بسته نگه داشتن پنجره‌ها است. شب های گرم بهار و تابستان می‌تواند آزاردهنده باشد اما به خاطر داشته باشید با بازگذاشتن، پنجره‌ها احتمال ورود این حشرات افزایش می‌ یابد. می‌توانید ازنصب انواع توری پنجره استفاده کنید. این توری‌های انواع مختلفی دارند. قیمت ارزان و نصب آسان دلیل خوبی برای استفاده از این محصولات خواهد بود. پس از نصب می‌توانید بدون ترس از ورود حشرات موزی و صدای آزاردهنده آنها پنجره را باز نگه دارید.

۲. در ورودی و تراس

باز ماندن درهای ورودی مانند تراس روش دیگری برای ورود حشرات و آفات به داخل منزل است. ما تنها در مورد پشه‌ها و مگس صحبت نمی کنیم. سوسک ‌ها، ساس، مورچه و در خانه ‌های روستایی کک با ورود به داخل منزل مشکلات زیادی به بار می ‌آمورد. ورود این حشرات و زادو ولد آنها شبیه به یک کابوس خواهد بود. این اصلاً شبیه به یک شوخی نیست. افراد زیادی به دلیل ناتوانی در نابودی این حشرات مجبور به نقل مکان از خانه‌های خود شده‌اند.ساخت و نصب توری بالکن بسیار کمک کننده خواهد بود. این وسیله جلوی ورود حشرات را خواهد گرفت.

۳. لوله بخاری و تمام ورودی‌های باز را ببندید

زمانی که فصل سرد به پایان می‌رسد و لوازم گرمایشی را جمع می کنیم باید دقت کنیم به درستی ورودی‌های آن را مسدود کنیم. حشرات موزی از لوله کشی های آزاد و قسمت‌ های باز به راحتی وارد خانه می‌ شوند. سوسک ‌ها یکی از حشرات موزی هستند که می ‌توانند از این قسم‌ت ها وارد خانه شوند. پس از جمع کردن لوازم گرمایشی درپوش و محافظی برای آنها در نظر بگیرید.

۴. گیاهان و درختچه‌های اطراف منزل را به حداقل برسانید

هر شاخه درخت یا درختچه‌ای را که به نزدیکی خانه شما برخورد کرده است را کوتاه کنید. این به از بین بردن "پل‌هایی" کمک می‌کند که آفات می‌توانند به راحتی به خانه شما برسند و راه خود را پیدا کنند. به همین ترتیب، درختچه ها در بستر باغ می‌تواند یک پناهگاه ایده ‌آل برای آفات باشد.

۵. ترک‌ها و شکاف‌ها را بررسی کنید

درها و پنجره‌ها تنها مکان‌هایی نیستند که می‌توانند ورودی‌های کوچکی برای حشرات داشته باشند. به طور معمول تمام نمای بیرونی و داخلی خانه خود را برای از جهت شکاف‌های ریز بررسی کنید. ترک‌های فونداسیون، زوناهای سقفی از دست رفته و شکاف‌های اطراف خطوط برق، از جمله لوله‌ها، سیم‌کشی برق و سیم‌کشی کابل را بررسی کنید.

۶. دور ریز صحیح زباله‌ها

اکثر مردم می‌دانند که زباله های خانگی می‌ توانند آفاتی مانند مورچه‌ها و سوسک‌ها را جذب کنند. اطمینان حاصل کنید که همه سطل‌های زباله شما دارای درب محکمی هستند و سطل‌ها و ناحیه‌ای که در آن قرار دارند را به طور مرتب تمیز کنید تا زباله‌ها و نشت‌هایی که آفات می‌توانند از آن‌ها تغذیه کنند را پاک کنید. بعلاوه، حیاط‌، پاسیو و تراس را عاری از خاک برگ، بریده‌های گیاهی و آب ایستاده (آب ایستاده یا آب غیر روان پس از مدتی گندیده شده و بوی بدی به وجود خواهد آورد که محیطی عالی برای رشد انواع باکتری و قارچ ها خواهد بود) نگه دارید، که همگی می‌ توانند محیطی ایده آل برای آفات ایجاد کنند.

۷. از لامپ‌های مناسب استفاده کنید

لامپ‌هایی که ته رنگ‌های صورتی، زرد یا نارنجی دارند کمترین جذابیت را برای حشرات خواهند داشت. همچنین ممکن است بخواهید در صورت امکان مکان قرار گرفتن چراغ بیرون خانه خود را تغییر دهید. در حالی که قرار دادن چراغ‌ها روی دیوارهای بیرونی نزدیک درب اصلی معمول است، بهتر است چراغ را دورتر از خانه خود روی یک تیر فلزی قرار دهید. این کار بیشتر حشرات را در کنار چراغ نگه می دارد و نه خانه شما.

۸. به دنبال شکاف‌های داخلی باشید

بسیاری از اقدامات پیشگیرانه از آفات خارج از خانه انجام می‌شود. اما برخی از شکاف‌ها فقط از داخل قابل مشاهده خواهند بود. به طور مرتب داخل، زیر و پشت کابینت‌های آشپزخانه، یخچال و اجاق‌ها را از نظر وجود آفت بررسی کنید. همچنین به دنبال شکاف در تزئینات و همچنین اطراف لوله‌ها، دریچه ها و کابل ‌ها باشید. هر شکافی که پیدا کردید را ببندید، حتی آنهایی که احساس می ‌کنید بیش از اندازه کوچک هستند. موریانه ‌ها و آفاتی که به چوب آسیب می زنند و حتی مورچه‌ ها که در میان شکاف کاشی‌ ها لانه می‌ کنند به راحتی از ریزترین شکاف ‌ها عبور می‌ کنند و به مرور این شکاف ‌ها را بزرگ‌تر خواهند کرد تا به راحتی از آنها عبور کنند و لانه سازی خود را انجام دهند.

۹. مواد غذایی را در ظروف در بسته نگهداری کنید

برخی از آفات، مانند جوندگان، حس بویایی عالی دارند و اگر جایی در خانه شما ظرف باز غذا وجود داشته باشد، احتمال اینکه مهمانی ناخوانده از پنجره داخل شود وجود خواهد داشت. اگر بسته بندی اصلی غذا کاملاً بسته نمی‌شود، همیشه آنها را در ظروف دردار قرار دهید و مجدد با کیسه‌های قابل بسته بندی مجدد مانند زیپ کیپ آنها را بپوشانی. اگر در خانه خود محلی برای نگهداری از برنج و سایر غلات در نظر گرفته اید، بهتر است تا این محل را دائماً تمیز کنید تا امکان وجود هرگونه آفتی را از میان بردارید.

انتهای پیام/

منبع خبر: خبرگزاری مهر

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید