۱۴۰۳/۰۲/۰۸

بهبود تعامل با افراد دور کار

بسیاری در خارج از ساعات اداری، در مکان‌های موردنظر مشتری و اغلب به‌تنهایی کار می‌کنند.
بهبود تعامل با افراد دور کار

به گزارش اخبار ساخته ها به نقل از ماهنامه « ویکی کلین » براساس تحقیقات اخیر که در کشور بریتانیا صورت گرفته است، کارگران صنعت نظافت حدود پنج‌درصد از کل نیروی کار بریتانیا را تشکیل می‌دهند

استخدام در طول همه‌گیری کرونا بیشتر بدون تماس رودررو و یا با تماس بسیار کم صورت می‌گرفت که باعث ایجاد یک رابطه دور از هم شده و به طور بالقوه، این حس به‌وجود آمد که کارمند جدید انگیزه یا احساس تعامل با کار خود نداشته باشد. شاید برخی از مدیران معتقدند که حضور یافتن کارکنان در محل کار مزایایی از جمله امکان نظارت بهتر بر عملکرد کارمند و پاسخ سریع‌تر به سؤالات و رسیدگی به نگرانی‌های آن‌ها را دارد. تعامل خوب مدیر با نیروی کار به ارائه بهتر خدمات، استعفای کمتر کارکنان و بهبود عملکرد مالی شرکت منتهی می‌گردد. داشتن وابستگی عاطفی نسبت به کارفرما باعث می‌شود کارمند بخواهد با بیشترین توانایی، کار خود را انجام دهد و تعامل بهتری با دیگر افراد در محیط کار داشته باشد، اما این امر به طور طبیعی اتفاق نمی افتد و به زمان و تعامل نیاز دارد که به‌ویژه در صنعت شست‌وشو و نظافت صادق است. اما چگونه می‌توان این موضوع را باتوجه به کرونا بهبود داد؟

 

استفاده از فناوری برای ایجاد حس تعامل

برخی معتقدند که نمی‌توان به تماس از راه دور برای برقراری ارتباط با تعداد زیادی از کارکنانِ دورکار اعتماد کرد. پاسخ مطمئن‌تر در استفاده از نرم‌افزارِ مدیریت نیروی کار نهفته است که می‌تواند حس مشارکت مورد نیاز برای به دست آوردن بهترین نتیجه از چهار راه مهم را فراهم کند.

توانمندسازی: اجازه دادن به کارکنان برای مدیریتِ سه مؤلفه که برای آن‌ها مهم است: حقوق و دستمزدشان، مرخصی‌ و نوبت‌های کاری که دارند.

دسترسی آسان: دادن دسترسی مستقیم به کارکنان به تمام اطلاعات مورد نیاز.

بازخورد : فراهم‌کردن فرصتی برای کارکنان برای ارائۀ نظرات در مورد مسائل و مشکلاتی که دارند و ممکن است مانع عرضۀ بهترین کیفیت در کار شود.

قدردانی: استفاده از فناوری برای تشکر از کارکنان زمانی که عملکرد خوبی داشتند.

به دنبال نرم‌افزاری باشید که تمامی جنبه‌ها؛ از استخدام، عضویت، فرم‌های الکترونیکی، بارگذاری اسناد و ثبت‌نام و... را در برگیرد. یک پورتال با حلقۀ پیام‌رسانی و بازخورد دو طرفه می‌تواند درخواست‌های تعطیلات و حقوق و دستمزد را مدیریت کند و به کارکنان از راه دور دسترسی به فیش‌های حقوق، سوابق داده‌های شخصی و اسناد مربوط به شرکت مانند قرارداد کار، دفترچه راهنمای کارمندان، راهنمایی‌های بهداشت و ایمنی و مشخصات نظافت را بدهد. همچنین راه‌هایی برای نرم‌افزار وجود دارد که برنامه‌ریزی کاری را ساده‌تر کند تا مدیریت زمان آسان‌تر را برای کارکنان خارج از محیط کار تقویت کند. فناوری، ابزارهای مورد نیاز را در اختیار شرکت‌های نظافتی قرار می‌دهد تا کنترل بر کارشان را بهتر انجام دهند. به نوبۀ خود، این امر می تواند ریزش کارکنان را کاهش داده و منجر به کمترشدنِ هزینه‌های استخدام شود. لازم است تا دوباره بر روی وظایفی مانند آموزش و توسعه کارکنان متمرکز شد. همچنین این نرم افرارها کمک می‌کند تا نیروی کار شما توسط افرادی هدایت شوند که انگیزۀ بالایی دارند و صرف‌نظر از این‌که در کجا مشغول به کار هستند، به عملکرد بالاتری می‌رسند.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید