۱۴۰۳/۰۲/۰۸

2 میلیون و 800 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ساخت حدود 400 مسکن روستایی در کل کشور به اتمام رسیده است.
2 میلیون و 800 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شد

به گزارش اخبار ساخته ها؛ غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفر به استان مرکزی و بازدید از کوی کوثر اراک و بررسی طرح‌های نهضت ملی مسکن در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت پروژه‌های طرح نهضت ملی استان مرکزی، اظهار داشت: وضعیت پروژه‌های استان مرکزی در طرح نهضت ملی بسیار خوب است و حدود 4 هزار و 500 واحد نهضت ملی در حال ساخت است و خوشبختانه با همکاری مردم، بانک‌ها و تعاملی که بین دستگاه‌های استان نیز حاکم است اقدامات به خوبی پیشرفته و مدیریت شده است. میانگین پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی استان مرکزی نزدیک به 50 درصد است و امیدواریم تا پایان سال 1403 تمام واحدها تکمیل و تحویل مردم استان شود. 

وی با اشاره به ساخت مسکن روستایی در کل کشور افزود: ساخت حدود 400 مسکن روستایی در کل کشور به اتمام رسیده است و برنامه برای دو سال 1402 و 1403 حدود یک میلیون قطعه زمین روستایی است که خوشبختانه تعهد امسال تکمیل است و 500 هزار قطعه زمین تامین شده است، برای نخستین بار وام 350 میلیون تومانی روستایی تصویب شد و هم اکنون در حال پرداخت برای ساخت واحدهاست.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: حدود 200 هزار واحد مسکن شهری نهضت ملی در کل کشور تعریف شده است که حدود یک میلیون و 400 هزار واحد در حال جرا است که اگر سال آینده 500 هزار قطعه زمین روستایی به علاوه سهم زمین شهری را انجام دهیم نزدیک به 2 میلیون و 100 هزار واحد از تعهد نهضت ملی بنیاد مسکن انجام خواهد شد. 

صالحی در ارتباط با صدور سند مسکن روستایی عنوان کرد: حدود 5 و نیم میلیون واحد روستایی در کل کشور وجود دارد که تا امروز برای 3ونیم میلیون واحد روستایی سند صادر شده است به طوری که در کل کشور از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و پیش بینی بر این است که تا پایان سال 1405 بتوانیم کل واحدها و اماکن روستایی را سند دار کنیم. 

وی با اشاره به مقاوم سازی مساکن روستایی گفت: مقاوم سازی 70 درصد مساکن روستایی تا پایان سال 1405 پیش بینی شده است که خوشبختانه تاکنون 2 میلیون و 800 هزار واحد مقاوم سازی انجام شده است و اگر سهمیه دو سال 1402 و 1403 نیز به همین روند امسال تصویب شود نیز 700 هزار  واحد برنامه دو سال خواهد بود که به طور حتم بیش از 70 درصد روستاها مقاوم سازی خواهد شد و تا پایان سال 1405 تقریبا خانه‌ای غیر مقاوم در کشور وجود نخواهد داشت. 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: میزان اعتبار طرح مقاوم سازی مساکن روستایی 350 میلیون تومان است و برای خانواده‌های کم درآمد نیز تفاهمنامه‌هایی بین دستگاه‌های حمایتی منعقد شده که برای تکمیل آن از آن استفاده می‌شود. 

انتهای پیام/

منبع خبر: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید