۱۴۰۳/۰۲/۰۷

سامان‌دهی ساحل بندر گز تا پایان سال

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: تا پایان امسال عملیات محوطه سازی گلزار شهدای گمنام ساحل بندر گز در راستای سامان دهی زیر ساخت های گردشگری ساحلی این شهرستان به اتمام خواهد رسید.
سامان‌دهی ساحل بندر گز تا پایان سال

 

به‌گزارش اخبار ساخته‌ها؛  محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در بازدید از گلزار شهدای گمنام بندر گز، گفت: عملیات اجرایی محوطه‌سازی گلزار شهدای گمنام ساحل بندر گز در راستای سامان‌دهی زیرساخت‌های گردشگری ساحل این شهر که از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استانی و ملی در حال اجراست را امسال به پایان خواهیم رساند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: این اداره‌کل در سال‌های گذشته محوطه‌سازی، تأسیسات برقی و مکانیکی سایت، آسفالت مسیر دسترسی، احداث سرویس بهداشتی، احداث آلاچیق، احداث نمازخانه، محوطه‌سازی پارکینگ، روشنایی محور دسترسی محل شنا، سامان‌دهی محل شنای بانوان، احداث ساختمان پلیس گردشگری، کف‌سازی و کانال هدایت آب‌های سطحی، بارریزی و بتن کف‌سازی محوطه گلزار شهدای گمنام ساحل شهرستان بندر گز را با اعتبار حدود ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اجرایی کرده است.

پیگیری برای تبدیل ساختمان گمرک به نخستین موزه بندر گز

ساوری سپس به همراهی محمد مهرگان‌فر معاون فرماندار شهرستان بندر گز و معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای نظارت و بررسی از ساختمان تاریخی گمرک شهرستان بندر گز بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدید تأکید کرد: تمام توان دستگاه و سایر دستگاه‌های مرتبط را به کار خواهیم گرفت که تا پایان سال، کار مرمت و احیای این ساختمان ارزشمند تاریخی به پایان برسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان همچنین گفت: کارهای لازم را برای  انتقال سند و در اختیار قرار دادن این بنای ارزشمند تاریخی و تبدیل آن به اولین موزه شهرستان بندر گز، پیگیری خواهیم کرد.

او در ادامه در راستای نظارت، بررسی موانع و مشکلات تأسیسات گردشگری شهرستان بندر گز، به هنگام بازدید از اقامتگاه بوم‌گردی توراندخت، اقامتگاه بوم‌گردی حاج علی و اقامتگاه بوم‌گردی آوش روستای وطنا، از نزدیک با مالکان و بهره‌برداران این واحدها نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

 انتهای پیام/

منبع:اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گلستان

 

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید