۱۴۰۳/۰۲/۰۷

تعیین حریم محوطه تاریخی مطلاکوه املش

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: حریم محوطه تاریخی مطلاکوه هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود.
تعیین حریم محوطه تاریخی مطلاکوه املش

   به‌گزارش اخبار ساخته ها؛ به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی روز دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ گفت: بعد از بازدید از منطقه مطلاکوه املش، مشکلات و دغدغه‌های مردم این منطقه در خصوص بناهای تاریخی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد کاوش‌های باستان‌شناسی و گمانه‌زنی‌ها در این منطقه به زودی آغاز شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: محوطه تاریخی مطلاکوه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است اما تاکنون تعیین حریم نشده و ضروری است به ‌زودی بخش عمده‌ای از این زمین‌ها که در حریم قرار دارد تعیین تکلیف می‌شود.

او در ادامه با اشاره به بازدید از اقامتگاه میکال اظهار کرد: مالک این اقامتگاه یکی از اتاق‌های این مکان را به موزه مردم‌ شناسی اختصاص داده و بیشتر از ۱۰۰ قلم اشیای تاریخی و باستانی این منطقه را جمع‌آوری و در معرض دید عموم قرار داده است. این اداره‌کل در تلاش است به زودی مجوز موزه مردم‌شناسی را برای فعالیت مستمر این اقامتگاه صادر کند.

جهانی در ادامه با اشاره به بازدید از پروژه گردشگری غارمیکال گفت: سامان‌دهی و مرمت این پروژه از نظر گردشگری، بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم تکمیل روند بازسازی این غار در زمینه توسعه فرهنگی و اقتصادی منطقه، تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

منبع خبر : میراث آریا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید