۱۴۰۳/۰۱/۰۹

کاهش قیمت مصالح ساختمانی

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران از کاهش قیمت مصالح ساختمانی خبر داد.
کاهش قیمت مصالح ساختمانی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ اسماعیل کاظمی رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران با بیان اینکه برودت هوا باعث کاهش فعالیت در بخش ساخت و ساز و کاهش قیمت برخی مصالح می‌شود، گفت که قیمت‌ها در بازار مصالح ساختمانی افزایش نیافته است.

درباره وضعیت بازار مصالح ساختمانی گفت: قیمت‌ها در بازار مصالح ساختمانی افزایش نیافته و حتی اخیرا در مقاطعی به دلیل برودت هوا در برخی مصالح مثل سیمان، گچ و ماسه کاهش هم یافته است.

وی با بیان اینکه برودت هوا باعث کاهش فعالیت و در مواردی تعطیلی در بخش ساخت و ساز می‌شود، تصریح کرد: این موضوع از بدیهیاتی است که نمی‌توان مانع آن شد.

در مجموع به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران در حال حاضر وضعیت بازار مصالح ساختمانی آرام و افزایش قیمت نداشته است.

کاظمی با بیان اینکه شاخص مصالح ساختمانی، سیمان است، گفت: از زمان عرضه این محصول در بورس، قیمت آن با بازار حاشیه تفاوتی که قابل بحث باشد نداشته و بازار آرامی بوده است.

قیمت سیمان برای سومین بار در سال جاری رشد داشته. سیمان در ماه‌های  اردیبهشت و خرداد، همزمان با ورود به بورس با رشد غیررسمی قیمت مواجه شد و به حدود ۲۸ هزار تومان به ازای هر پاکت رسید، سپس طی نوساناتی حدود ۵۰ هزار تومان شد. اواخر آبان ماه نیز انجمن سیمان درخواست افزایش ۳۵ درصدی قیمت سیمان را به بورس کالا اعلام و از هفته جاری اعمال کرد.

طبق اعلام وزارت صمت قیمت سیمان در خرده فروشی‌ها تا ۵۰ هزار تومان معقول و قیمت عمده آن در بورس کالا حدود ۳۵ هزار تومان است.

منبع خبر: ایسنا

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید