۱۴۰۳/۰۲/۰۵

چند نکته کلیدی برای ارتقای سطح مدیریت

برای رهبران کسب‌وکار لازم است که در آغاز هر سال، استراتژی‌های سال گذشته را مرور کنند و آنها را برای سال آینده مورد بازنگری قرار دهند. اما ...
چند نکته کلیدی برای ارتقای سطح مدیریت

به گزارش اخبار ساخته ها؛ برای بسیاری از ما، انعکاس اهداف کسب‌وکارمان بسیار آسان‌تر است. با این حال، خوداندیشی ابزار قدرتمندی است که نه تنها شما را به یک رهبر مؤثرتر تبدیل می‌کند، بلکه اثرات کاهشی بر کل نیروی کار شما دارد. همه ما به بازخورد نیاز داریم - هم اعتبار سنجی در مورد نقاط قوت عالی و هم درک اینکه کجا دچار مشکل شده‌ایم. چرا این موضوع را در سال 2023 آگاهانه‌تر انجام ندهید؟

زمانی را برای تأمل در نظر بگیرید

برخی اهل نشستن و مراقبه نیستند. برای برخی افراد، تأمل شامل یادداشت روزانه یا مدیتیشن است. اما برای برخی دیگر زمانی که در حال حرکت هستند بهترین کارکرد را دارد: دویدن، پیاده روی یا آبیاری باغچه. پیدا کردن آنچه برای شما مفید واقع می‌شود، مهم است. صرف نظر از این، نظم و انضباط در مورد صرف زمان برای دور شدن و تأمل در تصویر بزرگ کار می‌تواند استرس را کاهش دهد و ایده‌های جدیدی ایجاد کند.

جدا شدن از فضای کاری خود به طور منظم برای خوداندیشی می‌تواند شما را آماده کند تا مسایل را از منظر دیگری ببینید. نکته کلیدی این است که از "همه چیز دیگر" دور شوید و خود را به زمان خاصی متعهد کنید، این اغلب زمانی است که بهترین ایده‌ها به ذهن می‌رسد. برخی باغچه‌شان را در صبح زود آبیاری می‌کنند: این زمان برای آن‌ها وقت تأمل، تفکر و برنامه‌ریزی است. فقط مطمئن شوید که چیزی مفید برای تنظیم افکار خود دارید!

همانطور که کارکنان شما به طور دوره‌ای تجربه می‌کنند، سعی کنید تصمیمات و تعاملات خود را به طور منظم حسابرسی کنید. این می‌تواند شامل تعیین اهداف و تقسیم آنها به مراحل قابل دستیابی باشد. اما مانند هر تصمیمی که بهترین تصمیم سال نو است، تغییرات دگرگون کننده به سختی حفظ می‌شود. از کارهای کوچک شروع کنید و همانطور که پیش می‌روید، این روند را بسازید. هر چیزی را که انتخاب می‌کنید، اگر با خلق و خوی شما مطابقت داشته باشد، به احتمال زیاد باقی می‌ماند.

از دیدگاه‌های مختص حرفه خود خارج شوید

بازخورد درون‌سازمانی ابزاری ضروری برای رشد است و بازخورد برون‌سازمانی نیز همینطور است. از دیگر متخصصان خارج از شرکت خود برای به دست آوردن دیدگاه استفاده کنید. برای مثال، یک درمانگر می‌تواند به شما در درک ویژگی‌هایی کمک کند که ممکن است شما را از یک رهبر مؤثر بازدارند، همراه با سایر ویژگی‌های مطلوب که ممکن است نیاز به توسعه بیشتری داشته باشند.

اینترنت سرشار از راه‌های به‌روز برای کاوش و رشد شخصی است. شرکت ما از برنامه‌هایی استفاده می‌کند که به مردم ما کمک می‌کند تا از دیدگاه‌های متفاوت - نه همیشه متمرکز بر تجارت - به زندگی خود نگاه کنند. شما و تیم‌هایتان می‌توانید از تست‌های شخصیتی برای به اشتراک گذاشتن، درک و کار بهتر با هم بهره ببرید. صندوق ورودی ایمیل شما احتمالاً با درخواست‌های برنامه و ایده‌های مدیریت منفجر می‌شود. شما نمی توانید هر کدام را دنبال کنید، اما سعی کنید چند مورد را انتخاب کنید و ببینید چه چیزی بهتر است.

با همتایان خود مشورت کنید

مدیران ارشد دارای دانش نهفته زیادی هستند. چالش این است که چگونه از آن بهره ببرید. فقط مطمئن شوید که با مأموریت خود و افراد در ارتباط هستید.

به افراد شرکت خود گوش دهید  و به آن‌ها توجه کنید

تیم مدیریت خود شما می‌تواند منبع خوبی برای بازخورد غیررسمی باشد. آیا فرهنگ شرکت شما از سطحی از راحتی پشتیبانی می‌کند تا مدیران همکار شما را قادر سازد آزادانه صحبت کنند؟ ارزیابی‌های صادقانه می‌تواند تیم‌های منسجم‌تری را ایجاد کند.

در مورد درخواست یک میزگرد در مورد رهبری خود فکر کنید، یا صرفاً میزبانی دوره‌ای نظارت با سایر اعضای  تیم مدیران ارشد برای درخواست بازخورد و انتقادات سازنده را بر عهده‌گیرید. این مبادلات در به چالش کشیدن یکدیگر، افشای نقاط کور و ماندن در راس رویدادها با نیروها، مزایای زیادی برای مدیران به همراه داشته است.

پذیرای تغییرات سازنده باشید

باید در شرکت، راهنمایی همکاران و حمایت از رشد شخصی آنها را در اولویت قرار دهیم: چرا الگوی خود را رهبری نکنیم؟ وقت گذاشتن برای خوداندیشی می‌تواند به جلوگیری از واکنش بیش از حد شما کمک کند - و حتی ممکن است به شما کمک کند رویدادهایی را پیش‌بینی کنید که در غیر این صورت ممکن است به وقایعی پرهزینه تبدیل شوند.

دستیابی به خودآگاهی به شما کمک می‌کند تا بفهمید که چگونه بر تیم و آینده سازمان خود تأثیر می‌گذارید. ممکن است به سادگی این را تقویت کند که شما در حال انجام کاری هستید که باید انجام دهید. البته در مواقع دیگر، ممکن است مناطقی را که نیاز به اصلاحات اساسی دارند، کشف کنید. صرف نظر از این، همیشه جا برای رشد وجود دارد.

منبع خبر : فردای اقتصاد

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید