۱۴۰۳/۰۲/۱۶

واگذاری بهره برداری دو بنای تاریخی به بخش خصوصی

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: صندوق توسعه، احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، بهره‌برداری از دو بنای تاریخی را به مزایده می‌گذارد.
واگذاری بهره برداری دو بنای تاریخی به بخش خصوصی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ کریم لطفی معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل ۳۱ تیر گفت: صندوق توسعه، احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، بهره‌برداری از دو بنای تاریخی شهرستان مشگین‌شهر را به منظور جذب سرمایه‌گذار به مزایده می‌گذارد.

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: این بناها شامل کهنه قلعه با کاربری فرهنگی، تاریخی، پذیرایی و اقامتی و کاروانسرای قانلی بولاغ با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی تأکید کرد: صندوق احیاء در نظر دارد این بناها را براساس مشخصات مندرج در اسناد مزایده از طریق مزایده عمومی به صورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق استفاده و بهره‌برداری مدت معین از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و طی تشریفات مزایده به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط واگذار کند.

لطفی ادامه داد: واگذاری چنین بناهایی به بخش خصوصی و بهره‌برداری از آنها با رعایت ضوابط مربوط به این بناها یکی از راه‌های حفظ و احیای اماکن تاریخی است و می‌تواند رونق مجدد آنها را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید