۱۴۰۳/۰۲/۲۶

مزایای خانه های هوشمند

نصب سیستم تکنولوژی خانه هوشمند راحتی افراد ساکن در خانه را فراهم می‌کند.
مزایای خانه های هوشمند

 به گزارش اخبار ساخته ها؛ یکی از راه‌های ساخت یک خانه‌ی هوشمند یا ساختمان هوشمند خرید تجهیزات مختلف مانند سنسورها، لامپ‌های هوشمند، دوربین‌های امنیتی، بلندگو و موارد دیگر و اتصال همه‌ی آنها به یک مرکز است که به آنها کمک می‌کند با یکدیگر و با شما از طریق تلفن هوشمند شما مرتبط باشند.

به جای کنترل لوازم خانگی، ترموستات، روشنایی و سایر تجهیزات با استفاده از دستگاه‌های مختلف، صاحبان خانه می‌توانند همه‌ی آنها را تنها با استفاده از یک دستگاه کنترل کنند که معمولا این دستگاه یک تلفن هوشمند یا تبلت است. از آنجایی که آنها به یک دستگاه قابل حمل متصل می‌شوند، کاربران می‌توانند در مورد اشکالات موجود در خانه اعلان و به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنند.

برای مثال، زنگ در هوشمند به صاحبان خانه امکان می‌دهند زمانی که در خانه نیستند افرادی که زنگ در را به صدا درآورده‌اند، ببینند و با آنها تماس بگیرند. کاربران می‌توانند درجه حرارت داخلی، روشنایی و لوازم خانگی را نیز تنظیم و کنترل کنند.

با هزینه‌ی راه‌اندازی سیستم هوشمند، صاحبان خانه می‌توانند صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های خانه داشته باشند. بعلاوه از لوازم خانگی و تجهیزات الکترونیکی می‌توان با کارآیی بیشتری استفاده کرد و هزینه‌های انرژی را کاهش داد. از مزایای خانه‌ هوشمند و ساختمان هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای خانه‌ی هوشمند و ساختمان هوشمند: 1. صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌ها

برای بسیاری از افراد نیروی محرکه برای هوشمند ساختن خانه‌ها صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه‌ها با سیستم‌های گرمایشی و تهویه‌ی هوای اتوماتیک است. ترموستات‌های هوشمند به سرعت و به طور دقیق گرمایش و سرمایش خانه را اتوماتیک می‌کنند. این کار معمولا باعث کاهش قبض برق مالکان می‌شود. خاموش کردن محصولات دیگری مانند چراغ‌های متصل و لوازم خانگی در زمان عدم نیاز، می‌تواند مصرف انرژی را کم کند. این نوع محصولات باید در لیست چک همه‌ی خانه های هوشمند و ساختمان هوشمند قرار گیرند.

صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌ها

صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌ها

مزایای خانه هوشمند و ساختمان هوشمند: 2. زندگی با سطح آسایش هرچه بیشتر با اسمارت هوم‌

راحتی و آسایش یکی از نکات مهم است. همه‌ی ما به دنبال راحت ساختن زندگی خود هستیم؛ بنابراین راحتی و آسایش نیز از دیگر دلایل هوشمند سازی خانه‌ها و ساختمان هوشمند است. برای این کار می‌توان از چیزهای ساده‌ای مثل روشنایی هوشمند شروع کرد. اینها می‌توانند با استفاده از دستورات صوتی، قوانین مرتبط با مکان، تشخیص سنسور و یا حتی برنامه‌ریزی‌های ساده، خاموش و روشن شوند.

مزایای خانه‌یِ هوشمند و ساختمان هوشمند: 3. امنیت در بالاترین سطح در خانه هوشمند

درحالی که شما می‌توانید برای حفاظت از خانه‌ی خود، سیستم‌های هشداردهنده بخرید، تکنولوژی خانه هوشمند و ساختمان هوشمند امنیت بیشتری ارائه خواهد کرد. چراغ‌های متصل، دوربین‌ها و حتی زنگ در می‌توانند به امنیت بیشتر خانه‌ی شما کمک کنند.

امنیت در بالاترین سطح در خانه هوشمند

امنیت در بالاترین سطح در خانه هوشمند

مزایای خانه هوشمند و ساختمان هوشمند: 4. نظم در رسیدگی به امور خانه در اسمارت هوم

اگر می‌خواهید برخی از کارهای خسته‌کننده‌ی خانه‌داری را از حوزه‌ی وظایف خود خارج کنید، دستگاه‌های متصل و اتوماتیک گزینه‌های خوبی برای شما هستند. برای مثال جاروبرقی رباتی رومبا (Roomba) یکی از این موارد است. با این حال، لوازم خانگی ممکن است دارای عملکردهای خانه هوشمند و ساختمان هوشمند باشند. ماشین لباسشویی که به طور خودکار شروع به چرخیدن می‌کند و یا یخچالی که به محض اینکه حس کند شیر شما تمام شده، به صورت آنلاین شیر سفارش می‌دهد!

مزایای خانه هوشمند و ساختمان هوشمند: 5. سرگرم‌کننده بودن فضای خانه‌های هوشمند

خانه هوشمند باید مکان خوبی برای پاتوق کردن و استراحت هم باشد. این تکنولوژی می‌تواند شما را به روش‌های جدید و مهیجی سرگرم و مطلع کند. بلندگوهای متصل همراه با دستگاه‌های دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌تونند موسیقی پخش کنند، اخبار و امتیازات ورزشی را اعلام کنند و حتی می‌توانند به شما در کنترل سایر دستگاه‌های متصل هم کمک کنند. دستگاه‌های متصل به تکنولوژی خانه هوشمند و ساختمان هوشمند بعلاوه می‌توانند فیلم خوب برای تماشا، چه در خانه و چه در سالن سینمای واقعی پیدا کرده و به شما پیشنهاد کنند.

انتهای پیام/

منبع خبر: آرات

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید