۱۴۰۳/۰۲/۰۶

قم نیازمند 100 هتل جدید

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم از سوداوری ساخت هتل در قم خبر داد
قم نیازمند 100 هتل جدید

به گزارش اخبار ساخته ها؛ علیرضا ارجمندی  اظهار داشت: قم به جهت جاذبه‌های زیارتی و گردشگری دارای ظرفیت بسیار مناسبی در عرصه ساخت هتل است و سرمایه‌گذاری در این زمینه برای بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران سودآورد است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم با اشاره به اینکه هم‌اکنون تأسیسات گردشگری خوبی در استان قم داریم ابراز داشت: استان قم در طول سال شاهد حضور میلیون‌ها زائر و گردشگر است و در حال حاضر این استان دارای ۶۰ هتل بوده که با توجه به حضور گسترده زائران در قم نیازمند ۱۰۰ هتل دیگر در این شهر هستیم.

وی با بیان اینکه تخت‌های اقامتی استان قم بیش از ۱۵ هزار تخت است گفت: در ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم به دلیل بالا بودن سفرها به قم، تخت خالی در مراکز اقامتی استان وجود نداشته و این امر نشان‌دهنده ظرفیت خوب این بخش برای امر سرمایه‌گذاری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم همچنین گفت: یکی از ضعف‌های استان قم در حوزه گردشگری موضوع بوم‌گردی است که در حال حاضر فقط دو منطقه بوم‌گردی در قم وجود دارد.

ارجمندی عنوان داشت: افراد بسیار اندکی در استان قم وجود دارند که در زمینه بوم‌گردی فعالیت می‌کنند؛ در حالی که برخی از استان‌ها در این زمینه عملکرد خوبی دارند و بسیاری از گردشگران برای دوری از زندگی شهری و تجربه زندگی روستایی به این مناطق سفر می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر نقل از سایت خبربان

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید