۱۴۰۳/۰۲/۱۵

صدور سند مالکیت زمین موزه نفت گچساران

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گچساران از صدور سند تک‌برگی زمین مورد نیاز احداث موزه نفت در مرکز این شهرستان خبر داد.
صدور سند مالکیت زمین موزه نفت گچساران

به‌گزارش اخبار ساخته ها؛ رحیم خردمند رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گچساران در نشست شورای اداری این اداره‌کل، بیان کرد: سند تک‌برگ این زمین برای رفع موانع عملیات اجرایی پروژه موزه نفت گچساران با همکاری مسئولان شهرستان صادر شده است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گچساران با بیان اینکه طرح مطالعاتی موزه نفت گچساران از سوی مشاوران انجام شده است، تصریح کرد: این طرح با مساحت پنج هزار متر مربع در ۲ طبقه اجرا می‌شود.

او تأکید کرد: موزه نفت این شهرستان با توجه به سنگینی ابزارهای قابل نمایش، در ۲ بخش فضای بسته و باز در یک طبقه احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: این شهرستان حدود ۲۰ درصد نفت کشور را تأمین می‌کند و این موزه با هدف به نمایش گذاشتن قدیمی‌ترین وسایل اکتشافی نفت ساخته می‌شود.

خردمند عنوان کرد: موزه نفت گچساران می‌تواند در توسعه گردشگری شهرستان گچساران و جذب پژوهشگران این حوزه نقش بسزایی ایفا کند.

استخراج نفت از میدان گچساران در سال ۱۳۱۸ خورشیدی از چاه شماره ۱۳ این شهرستان آغاز شد. برنامه‌های حفاری تا پیش از ملی شدن صنعت نفت ادامه یافت و در این مدت به ۱۶ حلقه چاه نفت تولیدی و ظرفیت تولید ۶۰ هزار بشکه در روز نفت خام، افزایش یافت.

شهرستان گچساران به سبب داشتن مرتفع‌ترین واحد بهره‌برداری نفت کشور در منطقه «سقلاتون» به «بام نفت ایران» مشهور شده است.

 منبع خبر: خبرگزاری میراث آریا

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید