۱۴۰۳/۰۲/۰۸
سخنگوی صنعت آب گفت:

حجم آب مخازن سدها کمتر از سال گذشته است

موجودی مخازن سدهای کشور تا ۱۳اسفندماه ۱۴۰۲ با ۴۶‌درصد پرشدگی، معادل ۲۲.۹۳میلیارد مترمکعب است که نسبت به سال گذشته ۳‌درصد افت نشان می‌دهد.
حجم آب مخازن سدها کمتر از سال گذشته است

به گزارش اخبار ساخته ها؛ فیروز قاسم‌‌‌زاده با اشاره به بارش‌‌‌های خوب روزهای اخیر اظهار کرد: هر چند طی هفته گذشته شاهد نزولات جوی به صورت برف و باران در اغلب نقاط کشور بودیم، اما کم‌بارشی‌‌‌های پاییز موجب شده تا این بارش‌‌‌ها سهم موردنیاز سدهای کشور را به طور کامل تامین نکنند.وی خاطرنشان کرد: بارش‌‌‌ها نباید این تصور را ایجاد کنند که نیاز آبی کشور برطرف شده و همچنان به مدیریت مصرف در سراسر کشور نیازمندیم.سخنگوی صنعت آب کشور با تشریح وضعیت مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳اسفندماه گفت: ورودی‌‌‌ سدهای کشور در حال حاضر ۱۱.۸۹میلیارد مترمکعب است که نسبت به سال آبی گذشته با کاهش ۱۲درصدی روبه‌روست.

 این در حالی است که میزان ورودی به سدهای کشور در سال گذشته ۱۳.۴۵میلیارد مترمکعب بوده است.وی در خصوص خروجی سدهای کشور نیز گفت: خروجی سدهای کشور از ۸.۸۲میلیارد مترمکعب در سال آبی گذشته به حجم ۱۰.۶۶میلیارد مترمکعب رسیده که نشانگر رشد ۲۱درصدی میزان تامین مصارف از محل سدها نسبت به سال گذشته است.

قاسم‌‌‌زاده، موجودی مخازن سدهای کشور را در تاریخ ۱۳اسفندماه ۱۴۰۲ با ۴۶‌درصد پرشدگی، معادل ۲۲.۹۳میلیارد مترمکعب عنوان و بیان کرد: این میزان در سال گذشته ۲۳.۶۷میلیارد مترمکعب بوده که نشانگر ۳‌درصد افت نسبت به سال گذشته است.

سخنگوی صنعت آب کشور، با اشاره به حجم پایین ذخیره سدهای تهران،‌ میزان پرشدگی سدهای پایتخت را ۱۳‌درصد ذکر و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۱۳اسفندماه با رشد ۱۰درصدی نسبت سال آبی گذشته روبه‌رو بوده است.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید