۱۴۰۳/۰۲/۰۴

افزایش راندمان کارمندان با هدیه‌دادن

کارمندان مهمترین بخش در هر کسب‌وکاری هستند و هیچ صاحب کسب‌وکاری نمی‌تواند به تنهایی همه کارها را انجام دهد.
افزایش راندمان کارمندان با هدیه‌دادن

به گزارش اخبار ساخته ها؛ به نقل از ماهنامه «ویکی کلین» کارمندان مهمترین بخش در هر کسب‌وکاری هستند و هیچ صاحب کسب‌وکاری نمی‌تواند به تنهایی همه کارها را انجام دهد؛ به‌خصوص اگر حرفه‌ای قرار است رشد کند، بزرگ و موفق شود. واقعیت این است که کارمندان بسیار مهم و نقش آفرین هستند، آن‌ها کارهای روزانه را انجام می‌دهند و به مدیریت‌کردن مشاغل در تمام صنایع کمک می‌کنند؛ به همین دلیل است که هدیه‌دادن به کارمندان برای تشویق آن‌ها و تشکر از زحماتشان ضروری است. علاوه بر این، میزان مهارت کارمندان با هم متفاوت است و هرکدام از آن‌ها را فردی منحصر به‌فرد می‌کند. هنگامی که قصد ساده‌سازی کسب‌و‌کار روزانه خودتان را دارید، مهم است که به این موارد توجه کنید.
از آن‌جایی که کارمندان بسیار مهم هستند، پس اهمیت‌دادن به آنان ضروری است. از پیشنهادات کارکنان برای مدیریت و رهبری استفاده کنید. قدردانی‌کردن از آن‌ها را هرگز فراموش نکنید.

هدیه‌دادن به کارمندان در زمان کووید19

اهمیت‌دادن به کارمندان در زمان کووید19 حتی مهم‌تر شده است. با توجه به این‌که درحال حاضر بیشتر کارها از راه دور انجام می‌شود، ممکن است کارمندان احساس کنند که ارتباط با شما را از دست داده‌اند؛ حتی ممکن است احساس کنند که قدردان زحمات آن‌ها نیستید، بنابراین هدیه‌دادن به کارکنان در بحبوحه همه‌گیری بسیارمهم است. برای هدیه‌دادن می‌توانید از کارت‌های هدیه، لیوان‌هایی که برای برندسازی استفاده می‌شوند و... استفاده کنید. هدیه‌دادن به کارمندان می‌تواند مزایای زیادی برای کارمندان و کسب‌وکار شما داشته باشد. دادن انگیزه، قدردانی کردن، برقراری ارتباط بهتر ازجمله این دلایل است. اما چگونه هدیه دادن به کارمند را به بهترین شکل می‌توان انجام داد؟ در ادامه ما مواردی را ذکر می‌کنیم که می‌تواند برای شما مفید باشد. با ما همراه باشید.

نکات خرید هدیه کارکنان
قبل از این‌که بخشی از بودجه کسب‌وکارتان را برای خرید هدیه بپردازید، دانستن چند نکته می‌تواند به شما کمک کند. هدایای زیادی وجود دارد که می‌توانید خریداری کنید ولی شما باید مطمئن شوید که بهترین را انتخاب می‌کنید، در غیر این صورت ممکن است از مزایای هدیه‌دادن بهره نبرید. ابتدا باید کمی بیشتر در مورد کارمندان خود بدانید. این هم مثل هر هدیه دیگری است. به برخی از هدایایی که خودتان در کار دریافت کرده‌اید، فکر کنید. آیا آن‌ها برای شما دارای مفهوم خاصی بودند؟ آیا آن‌ها به‌نوعی ارزش داشتند؟ درک آنچه کارکنان شما می‌خواهند و همچنین نیاز دارند، بسیارمهم است. مطمئناً نمی‌خواهید چیزی خریداری کنید که کارمندان آن را در کمد انداخته و فراموش کنند؛ این کار می‌تواند ارزش قدردانی موردنظر را کاهش دهد. شما باید تمام گزینه‌ها را مدنظر داشته باشید. به عنوان مثال: اگر یک کارمند به سال مشخصی از فعالیت خود مثلاً پنجمین سال از کارش می‌رسد، هدیه‌ای که دریافت می‌کند باید تا حدودی منحصر به‌فرد باشد. صرفاً در گوگل آن را جست‌وجو نکنید و آن روز را یک روز ویژه بنامید.

مزایای هدیه‌دادن به کارمندان
زمان تعطیلات نزدیک است و احتمالاً هدیه‌دادن به کارمندان را در ذهن دارید. هدیه‌دادن برای تعطیلات ایده بسیار جذابی به‌نظر می‌رسد اما به خاطر داشته باشید که شما این کار را هر زمان دیگری نیز می‌توانید، انجام دهید.
بیایید نگاهی دقیق‌تر به چهار مزیتی که هدیه‌دادن برای کارمندان و کسب‌وکار شما دارد، بیندازیم.

1 -  کارکنان انگیزه بیشتری خواهند داشت
در مورد فرسودگیِ شغلی بحث زیادی وجود دارد، به‌خصوص در زمان همه‌گیری کرونا که استرس‌ها افزایش یافته و نیاز به انجام کارها را با بودجه کمتر و بیرون از دفتر کار افزایش داده است. هدیه‌دادن می‌تواند انگیزه را افزایش دهد. کارمندانی که از راه دور برای شما کار می‌کنند، در دفتری که در خانه دارند به چه چیزی نیاز دارند؟ این می‌تواند سؤالی عالی برای هدیه‌دادن در این روزها باشد.

2 -  رضایت کارکنان افزایش خواهد یافت
برای ایجاد احساس قدردانی در یک حرفه باید کارهای زیادی انجام شود. قدردانی از طریق یک هدیه جالب می‌تواند باعث شود که کارمندان احساس قدردانی کنند و درنتیجه از کسب‌وکار راضی باشند. این می‌تواند به حفظ کارمندان با استعداد شما برای مدت طولانی‌تری کمک کند. کارفرمایان اکنون رقابت ملی و بین‌المللی دارند، چون انجام کارها از راه دور به یک عرف تبدیل شده است. دادن یک هدیه معنادار می‌تواند برای کارمندان و کسب‌وکار مفید باشد.
3 -  ارتباطات قوی‌تری در محل کار ایجاد می‌شود
هدیه‌دادن می‌تواند با تقویت ارتباطات برای کارمندان و مشاغل ارتباط مستقیم داشته باشد. یک هدیه باید به درستی انتخاب شود تا پیوندهای قوی ایجاد کند؛ به‌عبارتی بهتر است برای هر کارمند هدیه مخصوص به او گرفته شود. برای داشتن یک کسب‌وکار موفق باید به درک بهتر کارمندان خود اهمیت دهید.
4 - راندمان کسب‌وکار افزایش می یابد
این یک واقعیت است که اگر کارکنان شما احساس قدردانی کنند، انگیزه بیشتری برای کار خواهند داشت. این امر باعث افزایش کارایی و بهره‌وری برای شرکت خواهد شد. هدیه‌دادن به کارمندان از همیشه مهمتر است و نباید فقط در هنگام تعطیلات انجام شود. می توانید در هر زمانی از سال این کار را انجام دهید. با دادن هدایای که آن‌ها می خواهند و نیاز دارند به کارکنان خود نشان دهید که به آن‌ها اهمیت می‌دهید. مزایای این کار برای کسب‌وکارتان ممکن است شما را شگفت‌زده کند.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید