۱۴۰۳/۰۲/۲۰

افزایش خودسر قیمت بتن آماده و شن ماسه تخلف است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلانگفت: افزایش خودسر قیمت بتن آماده و شن ماسه تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.
افزایش خودسر قیمت بتن آماده و شن ماسه تخلف است

به گزارش اخبار ساخته‌ ها؛ تیمور پورحیدری در نشست با مدیران خانه معدن و فعالان بتن آماده و شن‌و ماسه گیلان از برخورد جدی با برخی از فعالان این حوزه که بدون هماهنگی و عدم طی فرآیند قانونی اقدام به گرانفروشی کرده‌اند، خبر داد.

وی این اقدام انجمن بتن، شن و ماسه را کاملا غیرقانونی و اخلال در نظام اقتصادی اعلام و تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بعنوان نهادی حاکمیتی بی‌نظمی را نمی‌پذیرد و با مسببان برخورد قانونی می‌کند.

پورحیدری با صدور دستور برخورد قاطع با ایجاد کنندگان التهاب در بازار بتن آماده و شن و ماسه به معاونت نظارت و بازرسی و جریمه متخلفان این حوزه تاکید کرد: با هر واحدی که مرتکب تخلف شده است به شدت برخورد شود تا عواقب و تبعات بی‌اعتنایی به قوانین و ضوابط جاری نهاد حاکمیتی کشور و قیمت گذاری سلیقه ای و خودسرانه برای آنها آشکار شود.

پورحیدری تذکر داد: اجازه نمی دهیم عده‌ای بدون توجه به وضعیت معیشت مردم و فشارهای اقتصادی در حوزه ساخت و ساز مسکن به تخلف خود ادامه دهند و بدون هماهنگی و اخذ قیمت جدید و طی مراحل قانونی بازار را با چالش روبرو کنند.

وی تصریح کرد: قیمتها بدون تغییر همان نرخ سال گذشته بوده و درحال حاضر هیچ گونه تغییر قیمتی در بتن آماده و شن و ماسه نخواهیم داشت. اگر افزایشی در قیمت دراین حوزه صورت گیرد در سایر حوزه‌های عمرانی، ساخت و ساز اماکن و ابنیه تاثیر گذار خواهد بود بطوریکه در همه حوزه‌ها شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

وی با تشریح ضوابط قیمت گذاری و تغییر نرخ گفت: پیش از هرگونه اقدامی باید دلایل و مستندات و آنالیز قیمت تمام شده کالا و یا خدمات به این اداره کل اعلام شود و در جلسات فنی و کارشناسی با توجه به فضای اقتصادی کشور موارد مورد بررسی قرار گیرد.

پورحیدری با اشاره به پذیرش برخی از مولفه‌های قیمتی از جمله افزایش نرخ دستمزد نیروی کار اعلام کرد: روند قانونی باید در نرخ گذاری طی شود تا قیمت دقیق، کارشناسانه و تخصصی مصوب کمیسیون نظارت، تنظیم بازار، در صورت وجود ادله منطقی و مستند مصوب شود.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایرنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید