۱۴۰۳/۰۱/۰۹

استفاده از سازه های فولادی مقرون به صرفه است

دکتر کروچی مدیرعامل شرکت جوش آزمای شرق : صرفه اقتصادی که سازه های فولادی دارد قابل قیاس با بتن نیست.
استفاده از سازه های فولادی مقرون به صرفه است

مجید کروچی مدیرعامل شرکت جوش آزمای شرق در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری اخبار ساخته ها در حاشیه نمایشگاه سازه های فولادی  با بیان اینکه کار شرکت جوش آزمای شرق نظارت بر سازه های فولادی است گفت: این شرکت‌ نه تنها در سراسر کشور نمایندگی دارد بلکه تعدادی نمایندگی هم در کشورهای خارجی  از جمله پرتغال داریم.

 او با تاکید بر اینکه افزایش قیمت فولاد به طور قطع در قیمت سازه‌های فولادی تأثیر خواهد گذاشت گفت: این افزایش قیمت در روند تولید صنعت گران موثر است.

کروچی بیان کرد : سازه های فولادی را نمی‌توان از پروژه ها حذف کرد و سازندگان مجبور هستند از سازه های فولادی استفاده کنند. 

مدیرعامل شرکت جوش آزمای شرق تاکید کرد: اظهار نظر درباره کیفیت سازه بتنی بعد از بتن ریزی بسیار طولانی تر از سازه های فولادی است و بعد از گذشت هفت روز می توان درباره آن نظر داد.

  او بیان کرد: سازه های فولادی ایمن تر از سازه های بتنی است چراکه تمام رخ آن دیده میشود. این شرکت همواره در مشاوره های که به کارفرما ها می دهند اعلام می کنند که هیچ چیز قابل قیاس با سازه فولادی نیست.

مدیرعامل شرکت جوش سازه شرق تصریح کرد: سازه‌های فولادی قابل بازیافت است و از سوی دیگر با ارزان ترین روش قابل مرمت است از این رو ما نمی‌توانیم آن را از سبد کاری خود حذف کنیم.

کروچی اظهار کرد: ما پنجمین سازه فولادی برتر دنیا را از لحاظ کیفیت داریم و به روز ترین آیین نامه دنیا را داریم همچنین نرم افزار های بسیار به روز و پیشرفته ای داریم. 

او تاکید کرد: رشد صنعت ساختمان ساز در ایران در مقایسه با سایر کشورها بسیار جلو است. در باز نگری ها شاهد آن هستیم که‌ پروژه ها در حال سرعت گرفتن هستند. 

او بیان کرد: آینده سازه فولادی آینده بسیار خوبی خواهد بود.

کروچی با تاکید بر اینکه تا کنون ۴۰ تا ۴۵ درصد تمامی سازه ها و پروژه ها حتی بتنی،فولادی می شوند افزود: این سازه ها درنمای ساختمان،چال آسانسور،نگه دارنده نما و.. به کار گرفته می شوند.

او با اشاره به اينکه از لحاظ قیمت در حال حاضر،فاصله قیمت بین سازه بتنی و فولادی بسیار کم شده است گفت: اکنون این فاصله قیمتی به پانزده درصد رسیده است و بررسی ها نشان می دهد که سازه فولادی از بتنی به صرفه تر هستند .

کروچی گفت: در سازه فولادی یک ساختمان سه طبقه را در بیست و هشت میتوان ساخت اما در سازه بتنی یک طبقه قابل ساخت است بنابر  این به معنای آن است که سرعت سازه فولادی سه برابر است. 

مدیرعامل شرکت جوش سازه شرق با بیان اینکه سرعت عامل موثری در قیمت است افزود: سازه فولادی در حال حاضر بسیار مقرون به صرفه است. در سازه های فولادی ما افزایش سطح داریم. 

او یادآور شد: اقتصاد، ساختن پروژه نیست بلکه‌ فروختن پروژه است. کارفرما باید تحلیل بین سازه بتنی و فولادی را انجام دهد و به این موضوع فکر کند سازه ای که ساخته است چگونه سود آور خواهد شددر نتیجه اقتصاد فولاد بسیار منطقی است. 

او در پاسخ به این سوال که  ایا طراحی و تولید سازه ها داخل کشور صورت می گیرد ؟ گفت :۳۰ ماه پیش کار گروه تشکیل شد که من افتخار  حضور در آن داشتم .ما در حال صدور استاندارد های جدیدی هستیم. ما به دلیل تحریم ها نمی‌توانیم فولاد را صادر کنیم.

کروچی اظهار کرد: ایران در این بخش صادرات ندارد چراکه به سمت استانداردهای اروپایی پیش رفته ایم دوستان ما کشورهای از جمله عراق،سوریه،هند،چین،روسیه،عمان،قطر،لبنان هستند و این کشورها بازار های هدف ما هستند. 

کروچی گفت: ما اقدام به ساخت تله کابین  و‌نصب در کشور عمان کردیم  اتفاقات خوب می افتد اگر تحریم وجود نداشته باشد اما در حال حاضر تحریم اقتصاد ما را تحت شعاع قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید