۱۴۰۳/۰۲/۰۱

UVC و حفاظت از کار کنان

عوامل بیماری‌زای بالقوه در همه‌گیری کرونا و آنفلوانزا، استفاده از دستگاه ضدعفونی‌کنندۀ هوا و سطوح UV هرگز تا این حد در محیط‌های کاری مفید نبوده است.
UVC و حفاظت از  کار کنان

به گزارش پایگاه خبری اخبار ساخته ها،موارد ابتلا به کووید19 همچنان در انگلستان درحال افزایش است و با فرارسیدن زمستان، شیوع جدی دو همه‌گیری (twindemic) آنفلوانزا و کرونا پیش‌بینی می‌شود؛ در نتیجه کاهش گسترش عوامل بیماری‌زا در بیمارستان‌ها، مراکز مراقبتی، اتاق‌های جراحی‌ و سایر محیط‌های کاری هرگز تا این حد مهم نبوده است.

هر صنعتی از آسیبِ از دست‌دادن کارکنان به دلیل بیماری آگاه است. در واقع، با توجه به گزارش GOV.UK، مجموع هزینه اقتصادی به دلیل غیبت ناشی از بیماری و کاهش بهره‌وری مرتبط با سلامت، سالانه بیش از 100 میلیارد پوند تخمین زده می‌شود. به همین دلیل است که محافظت از افرادی که در محیط‌های عفونی مثل خدمات بهداشت ملی انگلستان NHS کار می‌کنند، بسیار مهم و مثل همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

  • استفاده از UVC

استفادۀ بیش از یک قرن از نور UVC در فرآیند ضدعفونی، حقیقتی کمتر شناخته شده است. این موضوع ثابت شده که اشعه ماوراء‌بنفش باکتری‌ها را می‌کشد و ویروس‌ها را غیرفعال می‌کند، ازجمله Sars-COV-19، ویروسی که باعث بیماری کووید۱۹ می‌شود و باکتری‌های مقاوم به دارو که روی سطوح و در هوا موجود هستند.

در مقاله‌ای که در مجله پزشکی Lancet منتشر شد، مطالعه‌ای که محققان مرکز بهداشت دانشگاه مک گیل در سال 2007 انجام دادند، این موضوع را نشان داد که تابش اشعه ماوراءبنفش بر دستگاه تهویه مطبوع باعث کاهش 99 درصدی غلظت اندوتوکسین میکروبی در سطوح تحت تابش می‌شود، اما نکته بااهمیت‌تر، کاهش 40 درصدی شیوع بیماری‌های قابل انتقال از طریق هوا در ساختمان‌ها است.

امروزه JenAct، بخشی از گروه بین‌المللی جنتون (Jenton)، طیف وسیعی از تجهیزات را برای ضدعفونی هوا و سطوح را به محیط‌های کاری ارائه می‌دهد که می‌تواند 99.99 درصد از عوامل بیماری‌زا را با اختلال در DNA/RNA در هسته‌های سلولی و ویروس‌ها غیرفعال کند و به جلوگیری از گسترش عفونت در میان نیروهای کار و مشتریانی کمک کند که از مراکز درمانی بازدید می‌کنند.

مبارزه با تمام سویه‌های کووید19، مسیری طولانی بوده و هنوز تمام نشده است. در واقع، حتی با واکسیناسیون و تزریق‌ دوزهای یادآور فصلی، با نزدیک شدن به فصل زمستان، ویروس کرونای سرمادوست در کنار ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوانزای متداول رشد می‌کند؛ بنابراین تهیه وسیله‌ای برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به عفونت کارکنان ضروری محسوب می‌شود و مهم است که حتماً کارکنان هنگام حضور در محیط کاری، احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

  • مشارکت‌های قابل اعتماد

در سال 2021، جنتون توسط Signify (فیلیپس لایتینگ سابق) به دلیلِ طیف وسیعی از محصولات ضدعفونی‌کننده اشعه ماوراءبنفش خود، به عنوان شریک ارزش افزا منصوب شد. این شراکت باعث گسترش محصولات UV برند JenAct شد که اکنون کاربران زیادی ازجمله تعدادی از بیمارستان‌های انگلستان از آن‌ها استفاده می‌کنند، تا به مبارزه با COVID-19 ادامه دهند.

امروزه، سیستم‌های ضدعفونی هوا و سطوحی که جن اکت و سیگنیفای تولید می‌کنند، دو کار را انجام می‌دهند:

اول این‌که، نور UV را با حداکثر شدت ممکن یعنی ۲۵۴ نانومتر تولید و منتشر می‌کنند.

دوم، آن‌ها نور را به طور مؤثری به سمت هاگ‌ها، باکتری‌ها یا ویروس‌هایی که باید غیرفعال شوند، منتقل و متمرکز می‌کنند.

با استفاده از نرم‌افزار مدل‌سازی پیچیده JenAct، عملکردی که از نظر علمی آزمایش شده، به شکل دقیق اندازه‌گیری و به‌طرز درستی طبقه‌بندی شده، به شکل مطمئنی قابل مدل‌سازی است و کاربر را قادر می‌سازد تا عملکرد ضدعفونی را با نیازهای مشتری و عوامل بیماری‌زای مشخص مطابقت دهد تا ضدعفونی شخصی و منحصربه‌فرد UV پاتوژن‌ها، باکتری‌ها و کپک‌ها برای هر نوع کاری و در هر محیط کاری با هر وسعتی ایجاد شود.

  • دریافت GRU-V

طیف وسیعی از دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده هوا و سطوح، همگی متناسب با هر محیط کاری، ازجمله بخش جراحی، ادارات، مراکز آموزشی، خانه‌های سالمندان، هتل‌ها و کارخانه‌ها طراحی شده‌اند و تقریباً به معنای واقعیِ کلمه، مناسب برای هر جایی هستند که کارکنان ممکن است در معرض خطر بیشتر تماس با ویروس‌ها، باکتری‌ها و کپک‌های بیماری‌زای قابل انتقال از هوا باشند.

دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده هوای فوری هدفمند GRU-V، دستگاه‌های کوچک و کم‌حجم هستند که روی دیوار یا سقف نصب می‌شوند و به منظور از بین بردن 99.99 درصد از ویروس‌ها و باکتری‌های موجود در هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بنابراین احتمال انتقال آلودگی در هوای در گردش را کاهش می‌دهند.

این دستگاه‌ها هوای عبوری را در معرض مقدار بالایی از نور میکروب‌کش UVC قرار می‌دهند که پاتوژن‌ها و اکثر باکتری‌های موجود در هوا را از بین می‌برد. این دستگاه در برابر SARS-CoV-2، ویروس‌های آنفلوانزا، مایکوباکتریوم توبرکلوزیس و بسیاری دیگر از میکروارگانیسم‌های موجود در هوا مؤثر است.

  • محیط‌های خنک

این موضوع ثابت شده است که ویروس کرونا در مکان‌های سرد مدت بیشتری زنده می‌ماند. مدل ضدعفونی‌کننده هوای سرد با نور UV GRUV-V JenAct برای تمیزکردن هوا در محیط‌های خنک‌تر مانند اتاق‌های سردخانه، بخش‌های تولید موادغذایی و اتاق‌های یخچال‌دار بزرگ طراحی شده است. این دستگاه در مقایسه با هوای GRU-V دو برابر بیشتر نور میکروب‌کش UVC را تولید می‌کند. همین ویژگی آن را نه تنها در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها بلکه در برابر میکروارگانیسم‌های بزرگ موجود در هوا مانند Stachybotrys (کپک سیاه)، آسپرژیلوس Aspergillus، قارچ کپکی سبزPenicillium و سایر کپک‌ها بسیار کارآمد می‌کند.

  • ضدعفونی فضاهای بزرگ‌تر

دستگاهGRU-V Jet که ضدعفونی هوای UV را برای اتاق‌ها و سالن‌های بزرگ ارائه می‌کند، روی سقف نصب می‌شود و ویروس‌ها و باکتری‌های موجود در هوا را غیرفعال می‌کند.

این دستگاه برای دستیابی به غیرفعال‌سازی 99.99٪ ویروس‌های SARS-CoV-2 در یک‌بار عبور با سرعت جریان هوا تا 3500 مترمکعب در ساعت طراحی شده است.

همین ویژگی این دستگاه را به وسیله‌ای ایده‌آل برای کاهش خطرات انتقال کووید۱۹ در فضاهای تولید، مکان‌های نمایشگاهی، گالری‌ها، کارگاه‌ها یا مناطق پردازش بزرگ تبدیل می‌کند.

  • انتقال آلودگی از طریق تماس

نوار نقاله‌های ضدعفونی UV برند JenAct مجهز به لامپ‌های UVC هستند که اشعه ماوراءبنفش میکروب‌کش تولید می‌کنند تا سطوح اقلامی مانند بسته‌ها، بسته‌بندی‌ها، سینی‌ها و کیسه‌های فرودگاهی، جعبه‌ها، صندوق‌های پست، بسته‌های پستی، ابزارها یا هر شیء دیگری را ضدعفونی کنند که ممکن است عامل انتقال ویروس و باکتری از طریق تماس باشند.

به طور کلی، رسیدگی به سطوح دشوارتر است، زیرا سطح آلوده باید به‌طور کامل تحت تابش UVC قرار بگیرد. ما با استفاده از تونل‌های UV به آن‌ها رسیدگی می‌کنیم که برای دستیابی به تابش 360 درجه ایجاد شده‌اند. بازتابنده‌های روی دستگاه، خروجی UVC را به حداکثر می‌رسانند و امکان دسترسی به سطح بیشتری را فراهم می‌کنند.

با استفاده از غلتک‌ها، تسمه‌های مسطح و یا سیمی، این نوار نقاله‌های UV مخصوصاً در مکان‌هایی محبوب هستند که اشیاء به محیط‌های مراقبت بالا منتقل می‌شوند و جایی که سطوح حفاظتی بالایی لازم است.

  • ضدعفونی کانالی

دستگاه‌های تهویه هوا فقط هوا را تهویه نمی‌کنند، بلکه بستری ایده‌آل برای رشد قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها هستند که باعث مشکلات عملیاتی، دعوی قضایی، گسترش باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها و در موارد شدید باعث مرگ می‌شوند.

یک سیستم ضدعفونی داخل کانال مانند UV Torpedo انرژی ضدعفونی UVC را در طول کانالی با حداکثر زمان تماس با هوا فراهم می‌کند. این کار باعث از بین‌رفتن آلاینده‌های میکروبی، بیولوژیکی و برخی از آلاینده‌های شیمیایی در حین عبور از کانال می‌شود و کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد.

کنترل‌ها کاملاً مطابق با نیازهای فرد، سفارشی تولید شده‌اند و می‌توانند توسط هر سیستم مدیریت ساختمانی با استفاده از سیگنال‌های ولتاژ پایین نظارت شوند. تمام دستگاه‌های ضدعفونی UV ما با لامپ‌های UV باکیفیت و با طول عمر بالا ساخته شده‌اند.

علاوه بر این، ضدعفونی سطوح UV Crossbow می‌تواند برای کمک به جلوگیری از رشد باکتری‌ها، کپک‌ها و میکروارگانیسم‌ها روی کویل‌های اواپراتور در کانال هوا معرفی شود. تجمع میکروبی روی صفحات مبادله حرارتی و تشتک‌های تخلیه کویل‌های خنک‌کننده منجر به افزایش مقاومت در برابر جریان هوا و در نتیجه کاهش راندمان حرارتی می‌شود. یک سیستم تهویه مطبوع تمیزتر و کارآمدتر نه تنها هزینه‌های سربار را کاهش می‌دهد، بلکه با کاهش مصرف انرژی و آب، منابع طبیعی را نیز حفظ می‌کند.

  • محافظت از کارکنان، اکنون و در آینده

در این روزگار آشفته بحران هزینه انرژی و شروع قریب‌الوقوع فصل سرماخوردگی و آنفلوانزا، عاری نگه‌داشتن هوا از هر نوع عامل بیماری‌زا، باکتری و کپک در همه بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، آسایشگاه‌ها و اماکن تجاری، هرگز برای تضمین تداوم جریان کار تا این حد مهم نبوده است.

استفاده از اشعه ماوراءبنفش برای ضدعفونی 99.99% هوا و سطوح، یکی از ایمن‌ترین و کم مزاحمت‌ترین روش‌های موجود برای دستیابی به این هدف است. JenAct می‌تواند با استفاده از مدل‌های تجهیزات موجود یا ایجاد یک راه‌حل سفارشی UV، تجهیزاتی را برای حفظ ایمنی بیشتر کارکنان در مقابل عفونت احتمالی فراهم کند.

از آن‌جایی که بریتانیا برای افزایش اجتناب‌ناپذیر موارد کووید19 و سرماخوردگی و آنفلوانزا آماده می‌شود، با کمبود بالقوه کارکنان NHS، راه‌حل پیشگیرانه‌ای که استفاده از UV ارائه می‌دهد، می‌تواند به معنای واقعی کلمه، همان روشنایی در پایان تونل تاریک این بیماری باشد. 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید