۱۴۰۳/۰۲/۰۶

10 شهر اول فهرست گران‌ترین شهرهای جهان برای خرید ملک!

موقعیت یک ملک بیش از هر داراییِ دیگری ارزش آن را تعیین می‌کند و ارزشمند‌ترین موقعیت یک ملک، قرارگیری آن در شهر است.
10 شهر اول فهرست گران‌ترین شهرهای جهان برای خرید ملک!

به گزارش اخبار ساخته ها؛ شهرها مناطقی با سریع‌ترین رشد و توسعه در جهان هستند و همان‌طور که رشد می‌کنند، قیمت املاک و مستغلات آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و آن‌ها را به یکی از گران‌ترین مکان‌ها برای خرید ملک در جهان تبدیل می‌نماید. در این‌ مطلب، از اول به آخر، فهرست 10 شهر گران جهان و میانگین قیمت ملک در آن‌ها را ارائه می‌کنیم.

 1. هنگ کنگ (1,235,220 دلار)

هنگ کنگ اقتصاد پررونقی دارد، به آسمان خراش‌هایش معروف است و نمونۀ کاملی از شهری مدرن محسوب می‌شود. مرکز بزرگ فرهنگی و محیط شهری پرسرعت و سازگار آن، هنگ کنگ را به یکی از گرانترین شهرهای جهان برای خرید ملک تبدیل کرده است.

 ۲. سنگاپور (874،372 دلار)

سنگاپور شهری کوچک با نفوذ جهانی بالا است. این منطقۀ باتلاقی سابق، از زمانی که سنگاپور در سال ۱۹۶۵ به استقلال رسید، بیش از حد تصور، تغییر و پیشرفت داشته است. این شهر اکنون یکی از پایتخت‌های مالی جهان محسوب می‌شود و در برخی از زمینه‌ها ازجمله سیستم‌های مدیریت شهری، پیشگام است.

 ۳. شانگهای (872،555 دلار)

شانگهای با جمعیتی بالغ بر ۲۶ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین شهر جهان است. این شهر در شرق چین، شلوغ‌ترین بندر کانتینری جهان و یکی از بزرگترین مراکز مالی در سطح دنیا است. این شهر که اغلب با عنوان «نمونه برجسته» اقتصاد درحال شکوفایی چین توصیف می‌شود، طبیعی است که در میان گران‌ترین شهرهای جهان نیز قرار گیرد.

 ۴. ونکوور (815,322 دلار)

این شهر اغلب در صدر فهرست شهرهای برتر از نظر کیفیت زندگی قرار می‌گیرد و اصلاً جای تعجب نیست که ونکوور در لیست گرانترین شهرها برای خرید ملک باشد. این واقعیت که این شهر بیشترین تنوع فرهنگی، تمیزترین و برخی از بزرگترین مناطق طبیعی کانادا را دارد، سه دلیل برای بازار رقابتی املاک و مستغلات آن است.

 ۵. شنزن (680،283 دلار)

یکی از نام‌های کمتر شناخته‌شده در این لیست، شنزن است که از نظر مکان جغرافیایی درست بالاتر از شهر معروف هنگ کنگ قرار دارد. شنزن یکی از شهرهایی بود که در دهه‌های 90 و ۲۰۰۰ رشد خیلی سریع داشت. این شهر به خاطر پارک‌هایش (بیش از 20 پارک)، جشنواره‌هایش (سالانه بیش از 170 مورد) و صنعت فناوری آن (که یکی از بزرگترین و سریع‌ترین رشدها را در جهان داشته است) در میان ساکنانش شناخته می‌شود.

 ۶. لس آنجلس (679،220 دلار)

لس آنجلس، خانه هالیوود؛ مدت‌ها است که به عنوان محل رفت‌وآمد و سکونت افراد مشهور و میلیونرها در جهان شناخته می‌شود. این شهر به دلایل واضحی همچون آب‌وهوای مدیترانه‌ای مطلوب، فرهنگ و غذای عالی و شهرت آن به عنوان زادگاه رؤیای کالیفرنیایی‌ها برای ثروت و معروفیت سریع، دومین شهر بزرگ آمریکا است.

 ۷. نیویورک (674،500 دلار) اپل بزرگ

شهر نیویورک، یکی از شناخته‌شده‌ترین شهرهای جهان است و به دلیل اینکه مکانی است که هر کسی می‌تواند «آن را بسازد» مورد تحسین بین‌المللی است. این شهر پرجمعیت در سواحل شرقی ایالات متحده یکی از پربازدیدترین مکان‌های جهان است و مکان تأسیس آمریکا هم درنظر گرفته می‌شود. این شهر همچنین یکی از دو شهر با وضعیتAlpha++ است که نشان‌دهندۀ تأثیر عظیم آن بر اقتصاد جهانی است.

 

۸. لندن (646،973 دلار)

لندن بزرگ‌ترین شهر اروپا است و در هر رتبه‌بندی‌، در صدر فهرست شهرها قرار دارد. این شهر یک موتور اقتصادی است و همین ویژگی آن را به یکی از دو شهر جهان با وضعیت Alpha++ تبدیل کرده است. فرهنگ متنوع و در عین حال با پایه و اساس بریتانیایی، بسیار مدرن و در عین حال محصور در تاریخ بودن، لندن را به یکی از بزرگترین و بهترین شهرهای جهان و همچنین یکی از گران‌ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است.

 

۹. پکن (629،276 دلار)

پکن چین یکی از مراکز پیشرو در جهان است و در اقتصاد، آموزش، فرهنگ و فناوری پیش‌رو است. این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که بیش از سه هزار سال از عمر آن می‌گذرد و در سطح جهانی به عنوان کانون فرهنگ و میراث چینی درنظر گرفته می‌شود.

 

۱۰. پاریس (624،299 دلار) شهر عشق

پاریس به‌عنوان یکی از رمانتیک‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. شاید این شهرت به زبان روان مردم آن، فضا و معماری زیبا یا فرهنگ و تاریخ غنی آن برگردد. صرف‌نظر از این موضوع، پاریس یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان و همچنین یکی از گران‌ترین شهرهای جهان است.

در جمع‌بندی نهایی می‌توان گفت؛ عوامل متعددی وجود دارد که قیمت ملک را در یک شهر تعیین می‌کند. فرهنگ، اقتصاد، تاریخ و معماری ازجمله آن‌ها است. با این حال، در نهایت چیزی درباره شهرهای این فهرست وجود دارد که حتی باعث ارتقاء بیشترشان می‌شود. شاید فضا و جو این شهرها باشد، اما به هر حال چیزی است که باعث می‌شود مردم بخواهند در آن‌جا زندگی کنند و تا زمانی که این‌طور باشد، آن‌ها همچنان جزو گرانترین مناطق برای زندگی خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید