۱۴۰۳/۰۲/۰۸

ساخت خانه های ویلایی، اولویت وزارت راه و شهرسازی

واگذاری زمین و احداث واحدهای مسکونی یک طبقه متناسب با الگوی ایرانی-اسلامی، جزو اولویت های نهضت ملی مسکن است.
ساخت خانه های ویلایی، اولویت وزارت راه و شهرسازی

 به گزارش اخبار ساخته ها؛  وزیر جدید راه و شهرسازی می گوید، احداث خانه های ویلایی در همه شهرها آغاز شده و به عنوان مدل جدید طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار دارد.

در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری به خراسان جنوبی، معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی مباحثی را در مورد نهضت ملی مسکن مطرح کردند که اجرای آنها اگرچه با مسائل و چالش هایی مواجه است؛ اما می تواند در تسریع نهضت خانه سازی و بهبود کیفیت این نهضت گره گشا باشد.

تدوین شیوه نامه های تأمین مالی برای همه روش های ساخت مسکن دولتی، فراخوان بانک ها برای انجام تعهدات خود در قانون جهش تولید مسکن و واگذاری زمین برای احداث خانه های یک طبقه ویلایی از مهم ترین مواردی است که محمد مخبر و مهرداد بذرپاش بر آن تأکید دارند.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به تدوین موضوع تأمین مالی مناسب برای همه روش های ساخت مسکن در بانک مرکزی و ابراز امیدواری برای مشخص شدن آثار و نتایج آن، گفت: در نهضت ملی مسکن، دولت بخشی از مسکن را می سازد و بخشی نیز با حمایت دولت و توسط خود مردم در زمین های دولتی ساخته می شود. محمد مخبر تأکید کرد: ما می توانیم به مردم زمین بدهیم تا خودشان مسکن بسازند؛ زیرا برای قشری از مردم این ظرفیت وجود دارد.

مهرداد بذرپاش، وزیر جدید راه و شهرسازی نیز در همین زمینه از فراخوان بانک ها برای عمل به تعهدات پرداخت تسهیلات تکلیفی موضوع قانون جهش تولید مسکن خبر داد.

بذرپاش گفت: به همه بانک ها فراخوان داده ایم و هرکدام از بانک ها متعهدند که پرداخت تعداد مشخصی از تسهیلات را برعهده بگیرند تا عملیات اجرایی طرح های ساختمانی سرعت بگیرد.

بحث دیگری که او به آن پرداخت، مدل جدید در حوزه طرح نهضت ملی مسکن در قالب واگذاری زمین و احداث واحدهای یک طبقه است که به گفته بذرپاش به الگوی ایرانی اسلامی نزدیکتر است.

احداث مسکن دولتی ویلایی در شهرهای دارای زمین مکفی، در ماه های گذشته نیز چندین بار از زبان مرحوم رستم قاسمی، وزیر پیشین وزارت راه و شهرسازی مطرح شده بود، اکنون وزیر جدید نیز این نوع خانه سازی را به عنوان مدل جدید طرح نهضت ملی مسکن مورد توجه قرار داده است.

البته این سبک در شهرهای کوچک، طبق تجربه مسکن مهر انجام می شود اما در مورد شهرهای بزرگ و شهرهای جدید همچنان موضع‌ روشنی دیده نشده و تمرکز اصلی روی مجتمع سازی است؛ در حالی که احداث مسکن ویلایی و یک طبقه در حواشی شهرهای بزرگ و شهرهای جدید، ضمن افزایش ارزش افزوده متقاضیان، می تواند مطلوبیت بالاتری نیز برای زندگی در این خانه ها ایجاد کرده و این مناطق را از حالت خوابگاهی خارج کند.

انتهای پیام/

منبع خبر: اخبار ساختمان

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید