۱۴۰۳/۰۲/۰۶

زمین برای ساخت مسکن دولتی در خراسان شمالی

یکهزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان تامین شد.
زمین برای ساخت مسکن دولتی در خراسان شمالی

 به گزارش اخبار ساخته ها؛ قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار داشت: سالانه حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای خراسان شمالی ساخته می شود که بر این اساس در چهار سال باید ۴۶ هزار واحد مسکونی در این خطه از کشور تولید شود.

وی افزود: زمین مورد نیاز در شهرهای استان تامین و نیاز چهار ساله استان تامین شده است و مشکلی در این باره وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: اکنون ساخت ۱۵ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در قالب این طرح در شهرهای مختلف استان آغاز شده و برنامه ها به خوبی در حال اجرا است.

وی گفت: در استان ۶۲ هزار و ۱۱۶ نفر برای دریافت مسکن دولتی در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۱۸۱ نفر دارای شرایط دریافت مسکن دولتی بوده و درخواست ۲۳ هزار و ۱۲۰ نفر به صورت نهایی تایید شد.

قاسمی خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۱۸۶ نفر از متقاضیان نسبت به افتتاح حساب بانکی اقدام کرده و هفت هزار و ۵۳۰ نفر سهم آورده اولیه را واریز کرده اند.

وی ادامه داد: دولت در قالب طرح نهضت ملی مسکن، مشوق های خوبی برای خانه دار شدن اقشار مختلف در نظر گرفته است و متقاضیان علاوه بر دریافت مسکن در قالب انبوه سازی، در قالب خودمالکی و یا گروه های سه نفر نسبت به ساخت و ساز و تامین مسکن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: متقاضیان ساخت و ساز در قالب گروه های سه نفره برای اجرای پروژه، زمین دریافت می کنند و از تسهیلات آن نیز بهره مند می شوند، سقف تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن به ازای هر واحد مسکونی در بجنورد ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت:ساخت و ساز مسکن  دولتی در شهرستان های جاجرم و گرمه به صورت ویلایی هم میسر است و متقاضیان می توانند از مزایایی که دولت در این طرح لحاظ کرده استفاده کنند.

بر اساس اعلام راه و شهرسازی خراسان شمالی خراسان شمالی، در افق سال ۱۴۰۵، این استان سالانه ۱۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی کمبود دارد که با احتساب نرخ واحدهای فرسوده و ناپایدار و ازدواج، شرایط حاد و بحرانی نیز خواهد شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

انتهای پیام/

منبع خبر: ایرنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید