۱۴۰۳/۰۲/۲۰

۵۶ هزار هکتار اراضی دولتی در اختیار متقاضیان مسکن قرار گرفت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۱.۵ میلیون اراضی برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
۵۶ هزار هکتار اراضی دولتی در اختیار متقاضیان مسکن قرار گرفت

ارسلان مالکی سرپرست  سازمان  ملی  زمین و مسکن در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری اخبار ساخته ها  با بیان اینکه  مساله مسکن یک دغدغه و چالش اساسی و مهم براي وزارت راه وشهرسازي به شمار مي‌رود که در اين زمينه دولت تمامي عزم خود را براي رفع مشکلات در حوزه مسکن به کار گرفته است گفت: يکي از اين مسائل، دريافت اراضي مازاد از دستگاه‌ها بوده است.

 سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن  بیان کرد: در همين راستا تاکنون برنامه‌ريزي‌هاي بسيار خوبي صورت گرفته است که يکي از اين برنامه‌ها تامين زمين براي ساخت واحدهاي مسکوني در قالب پروژه‌هاي يک طبقه و ويلايي بوده است.

او ادامه داد: در حال حاضر تأمین زمین در کشور به خوبی پیش رفته و حدود ۳۲ هزار هکتار زمین با کاربری مسکونی در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

مالکی بیان کرد: همچنین ۲۴ هزار هکتار زمین در کارگروه‌ها و شورا‌های برنامه‌ریزی در حال الحاق داریم. در مجموع ۵۶ هزار هکتار از اراضی دولت در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد و بالغ بر ۲ میلیون واحد مسکونی می‌توان احداث کرد و با آنچه تاکنون اعلام شده ۱.۵ میلیون خانوار در این زمین‌ها می‌توانند صاحب خانه شوند.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید