۱۴۰۳/۰۲/۰۷

کاهش ۵۰ درصدی تولید نقشه های ساختمانی در خراسان شمالی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی خبر از کاهش ۵۰ درصدی تولید نقشه های ساختمانی طی چهار ماه نخست امسال را داد
کاهش ۵۰ درصدی تولید نقشه های ساختمانی در خراسان شمالی

  به گزارش اخبار ساخته ها؛ کیان حصاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در گفت و گو با  اظهار کرد: طی چهار ماه نخست امسال اگر پروژه های مسکن اقدام ملی را حذف کنیم با کاهش ۵۰ درصدی تولید نقشه های ساختمانی مواجه هستیم و اگر این پروژه حذف نشود تولید نقشه های ساختمانی در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته مساوی می شود.

وی گفت: یکی از مهمترین دلایل بروز این مشکل این است که در مجموع صنعت ساختمان در رکود قرار دارد.

حصاری با اشاره به اینکه از سوی دیگر این صنعت در استان نیازمند اصلاح یک سری از ضوابط است، افزود: ضوابط طرح تفضیلی شهر باید اصلاح شود؛ شهر بجنورد نیازمند آن است تا اجازه افزایش طبقات ساختمانی از یک تا دو طبقه داده شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در برخی از مناطق همچون حوالی فرودگاه بجنورد محدودیت های برای افزایش طبقات ساختمانی وجود دارد که تمامی این عوامل بر روی کاهش ساخت و ساز در بجنورد موثر است.

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر آن مبلغ عوارض ساختمانی از سوی شهرداری ۷۰ درصد افزایش یافته است که این امر نیز موثر بوده است.

وی تصریح کرد: نظام مهندسی ساختمان از سال گذشته تاکنون کمترین افزایش تعرفه را نسبت به سایر موارد داشته است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کاهش ساخت و ساز و تولید نقشه های ساختمانی بر روی بیکاری مهندسان ساختمان نیز تاثیر گذاشته و بر روی روند بیکاری آن ها موثر بوده است.

وی تصریح کرد: بنا به اعلام تعدادی از مهندسان مدت زیادی است که برخی از آن ها کاری را در دست نگرفته اند. : اگر پروژه های مسکن مهر نبود در وضعیت خوبی قرار نداشتیم.

حصاری گفت: ۵۰ درصد کاهش حجم تولید نقشه های ساختمانی با همان مقدار کاهش بیکاری مساوی است.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید