۱۴۰۳/۰۲/۱۸

حق الزحمه تعرفه مهندسان تقریباً معادل نصف تعرفه قانونی است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم گفت: حق الزحمه تعرفه مهندسان در حوزه ساختمان‌های گروه الف تا د در استان تقریباً معادل نصف تعرفه قانونی است.
حق الزحمه تعرفه مهندسان تقریباً معادل نصف تعرفه قانونی است

به گزارش اخبار ساخته ها؛ امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم عنوان داشت: حق الزحمه تعرفه مهندسان در حوزه ساختمان‌های گروه الف تا د در استان تقریباً معادل نصف تعرفه قانونی بوده و کمتر از ۲ درصد هزینه ساخت و ساز را بر اساس جدول ابلاغی شورای مرکزی شامل می‌شود که چنانچه با هزینه ساخت و ساز واقعی یا هزینه اعلام شده برای نهضت ملی مسکن مقایسه شود، حتی این مبلغ کمتر از یک درصد هزینه ساخت و ساز خواهد بود که نیاز است در این زمینه نیز به منظور ارتقای کیفیت خدمات مهندسی اقدام جدی صورت گیرد.

وی افزود: مباحث اقتصادی و افزایش هزینه‌ها در حوزه ساخت و ساز و افزایش قیمت مصالح از جمله عوامل بالا رفتن در قیمت است و البته توقف ساخت و ساز به مدت طولانی در کشور، مزید بر علت شده است که اگر طرح‌های مسکن در کشور اجرایی و دنبال می‌شد افزایش قیمت‌ها کمتر از این میزان بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم عنوان داشت: تا پایان سال جاری رشد قابل توجهی در بخش ساخت و ساز استان قم با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سایت ۵۶۰ هکتاری خواهیم داشت.

وی گفت: در زمینه تخلفات ساختمانی نیز وظیفه سازمان و مهندسان ارسال به موقع گزارش است، ما هیچ ضمانت اجرایی نداریم و مراجع صدور پروانه می‌بایست برخورد قانونی را با تخلفات انجام دهند.

مقومی ادامه داد: گزارش‌های مرحله‌ای ما به صورت الکترونیک شده و این گزارش‌ها به صورت مستقیم ارسال می‌شود و انتظار می‌رود بر اساس گزارش‌های تخلف اعلام شده؛ بابت توقف پروژه‌ها اقدام شود که البته با وجود ارائه این گزارش‌ها گاهی برخورد قانونی و لازم صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع خبر: سازمان نظام مهندسی استان قم

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید