۱۴۰۳/۰۲/۲۰

کاهش قیمت ساخت با استفاده از فناوری های نوین در مسکن

مدیرعامل گروه توسعه ساخت گفت: با استفاده از فناوری های نوین و خانه های پیش ساخته شاهد کاهش قیمت ساخت خواهیم بود
کاهش قیمت ساخت با استفاده از فناوری های نوین در مسکن

نوش آبادی مدیرعامل گروه توسعه ساخت مسکن در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری اخبار ساخته ها با بیان اینکه استفاده از فناوری نوین در صنعت ساخت وساز اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه ها در حوزه فناوری های نوین ساختمان خود زمینه ساز مذاکره و انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه وشهرسازی برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن می شود که در حال حاضر در نمایشگاه فناورهای نوین ساختمان قراردادهایی برای احداث پروژه های نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی و صنعتی سازی انجام شده است.

 

نوش آبادی بیان کرد: صنعتی سازی زمینه ساز کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن و همچنین کاهش زمان ساخت می شود که این اقدام افزایش تولید و عرضه مسکن را به همراه دارد.

نوش آبادی بیان کرد: گرچه طی چند سال گذشته استفاده از فناوری های نوین در حوزه مسکن افزایش یافت، اما در این خصوص هنوز با استاندارهای جهانی فاصله بسیار زیادی داریم. 

به گفته او، بانک ها در پرداخت تسهیلات به ویژه در حوزه نهضت ملی مسکن باید همکاری ها خود را افزایش دهند تا شاهد تسریع در روند اجرای پروژه‌ها باشیم.

 

این کارشناس مسکن با تاکید بر اینکه افزایش عرضه زمین خود زمینه اجرای پروژه های ویلایی سازی و ساخت یک طبقه سازی می شود، افزود: دولت باید عرضه زمین را در این بخش افزایش دهد و از سوی دیگر با تامین زیرساخت های لازم اقدامات و هماهنگی لازم را برای سازندگان جهت ساخت مسکن فراهم کند. 

 

او ادامه داد: استفاده از ظرفیت های صنعتی سازی و فناوری های نوین خود می تواند زمینه ساز دور شدن از سنتی سازی و همچنين کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن به ویژه پروژه‌ های نهضت ملی مسکن شود.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید