۱۴۰۳/۰۲/۲۰

کاهش برج سازی در شهرهای آمریکای دنیا

کارشناس مسکن گفت: در شهرهای مهم دنیا در طی چند سال اخیر شاهد کاهش بلند مرتبه سازی هستیم.
کاهش برج سازی در  شهرهای آمریکای دنیا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها  حمزه نژاد رئیس دانشکده معماری دانشگاه علم وصنعت  با بیان اینکه  طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از روند ساخت وساز در کشور‌های مختلف مشخص شد که طی ۳۰ سال گذشته سیاست‌های توسعه شهری شهر‌های مختلف آمریکا از جمله تگزاس، سانفرانسیکو روند بلند مرتبه سازی کاهش یافته است گفت: در چند سال اخیر  شاهد ساخت وساز در حوزه برج سازی و آپارتمان‌های آسمان خراش نبوده ایم.

او ادامه داد : طبق بررسی‌های صورت گرفته در میان روند توسعه شهری ما شاهد ساخت وساز به صورت طبقات کم بوده ایم و توسعه اصلی شهر هم به سمت ساخت وساز به صورت واحد‌های کم طبقه بوده است.

حمزه نژاد بیان کرد: دولت و وزارت راه وشهرسازی در این زمینه باید به سمت تامین زمین و سیاست باز را ادامه دهد و با تامین زیربنا‌ها و همچنین هماهنگی مدیریت شهری اقدام به تامین زیرساخت‌ها برای توسعه افقی شهر‌ها صورت گیرد.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه  تامین زیربنا‌ها هزینه بر است که این اقدامات باید به صورت مدیریت محور و به شکل یکپارچه با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها صورت گیرد افزود:  چراکه برای توسعه شهری نیاز به تامین بیمارستان، نیروی انتظامی، مدرسه فضای سبز است که اکنون باید عزم دستگاه‌ها برای اجرای آن بیشتر باشد.

او یادآور شد: با رفع برخی از محدودیت‌ها در این حوزه ما شاهد تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت افقی و همچنین توسعه شهری خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید