۱۴۰۳/۰۵/۰۶

کاروانسرایی ۴۰۰ ساله که تبدیل به رستوران شد

ایجاد تأسیسات پذیرایی و رستوران در کاروانسرای شاه عباسی کرج ماهیت آن را زیر سؤال برد.
کاروانسرایی ۴۰۰ ساله که تبدیل به رستوران شد

به گزارش اخبار ساخته ها؛ شهرام علی محمدی با اشاره به اینکه استان البرز متأسفانه از ظرفیت‌های گردشگری‌اش آن طور که باید و شاید استفاده نشده، اظهار کرد: کج‌سلیقگی و درک نادرست از اهمیت سازه‌های تاریخی باعث شده طی چند سال اخیر، در کاروانسرای شاه عباسی تأسیسات پذیرایی و رستوران ایجاد شود که این کار ماهیت این مجموعه را زیر سؤال برده است.

وی ادامه داد: کمتر نمونه‌هایی از وجود چنین سازه‌های تاریخی در دل شهر و محدوده تردد روزانه مردم داریم که لازم است اهمیت آن هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولان درک شود.

وی توضیح داد: بدون شک اگر در این کاروانسرا بازارچه‌ی دائمی صنایع دستی دایر شود که در غرفه‌های آن آثار هنرمندان شهرهای مختلف کشور به نمایش گذاشته شود، بخشی از هویت این مجموعه به آن باز می‌گردد.

این مسئول اضافه کرد: کرج ایران کوچک است و اقوام مختلفی را در خود جای داده و هنرمندان زیادی از سراسر کشور در آن فعالیت دارند و با ارائه آثار آنها در این نمایشگاه، هم اشتغالزایی می‌شود و هم اقتصاد گردشگری در البرز توسعه می‌یابد.

علی محمدی تأکید کرد: با رونق فعالیت چنین فضاهایی و البته معرفی و اطلاع‌رسانی صحیح در مورد آنها، شاهد حضور گردشگرانی از تمام نقاط کشور در البرز خواهیم بود و به این ترتیب این استان به مقصد گردشگری تبدیل می شود و دیگر استان عبوری نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید