۱۴۰۳/۰۲/۰۵

کارمندان در چه محیطی وفادار میمانند

وفاداری کارکنان برای شما چه معنایی دارد؟ آیا به این معنی است که آنها اسرار تجاری را نمیفروشند؟ کارمندانی که درباره شرکت شما به طرز مثبتی صحبت میکنند؟
کارمندان در چه محیطی وفادار میمانند

به گزارش اخبار ساخته ها ، وفاداری کارکنان عامل کیفی عجیبی است -وجود آن مشخص و نبودش بدیهی است- اما وضعیت بینابین آن، گیج‌کننده است.

تعیین عوامل وفاداری کارکنان مشکل است، اما اگر بتوانید کارکنانتان را به سازمان خود وفادار کنید، مزایای باورنکردنی به دست خواهید آورید. وفاداری، سازگاری با تغییرات جدید را آسان می‌کند، رشد سازمان را بهبود می‌بخشد و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از شرایط سختی که این بیماری همه‌گیر جهانی برای کسب‌وکارها ایجاد کرده عبور کنند.

این مقاله در مورد مزایای وفاداری کارکنان، علت ترک کار کارمندان و راه‌های عملی صحبت می‌کند که رهبران و مدیران می‌توانند با به‌کارگیری آن‌ها در این بحبوحه استعفای دسته‌جمعی (the Great Resignation) وفاداری کارکنانشان را تقویت کنند.

 وفاداری کارکنان چیست؟

وفاداری کارکنان زمانی به وجود می‌آید که کارمندان به کارفرمایشان احساس تعلق کنند، چراکه معتقدند کارفرمای فعلی‌شان بهترین منافع آن‌ها را در نظر دارد.

یک کارمند وفادار به احتمال زیاد به دنبال شغل و استخدام در جای دیگری نیست و منبع ارزشمندی برای هر سازمانی به حساب می‌آید. هنگامی که پرسنل شما متعهد هستند، این وفاداری را با ماندن در کنار شما و اشتیاق برای کارکردن، به دوستان و آشنایانشان ابراز می‌کنند.

علاوه بر این، تمرکز کارکنان وفادار بر موفقیت شرکت است. آن‌ها فراتر از این هم می‌روند و زمان، علایق و سایر منابع خود را فدای منافع سازمان می‌کنند. علی‌رغم دریافت پیشنهادات از جاهای دیگر، شکست‌ها و چالش‌ها، وفاداری آن‌ها تضمین می‌کند که به همکاری با شما ادامه می‌دهند. آن‌ها برای انجام شغلی استخدام شده‌اند و تمام توان خود را برای ارائه بهترین عملکرد خود به کار خواهند گرفت.

درک وفاداری مستلزم فهم این موضوع است که شما به جای رفتارهای برآمده از احساسات، با خود احساسات سر و کار دارید. بنابراین، تقویت وفاداری کارکنان شرکت مستلزم افزایش احساسات مثبت و در عین حال کاهش احساسات منفی در کارکنانی است که در فکر ماندن یا ترک کارشان هستند.

با توجه به موارد فوق، داشتن نیروی کار وفادار، آرزوی هر مدیری است. با این حال، صحبت دربارۀ داشتن کارمندان وفادار، آسان‌تر از به انجام رساندن آن است. آن روزگار گذشته است که مردم تمام عمرشان را برای یک سازمان کار می‌کردند و از عنوان «کارگر ماهانه» راضی بودند.

قبل از اینکه ببینیم که چگونه می‌توانید بر خلاف روند فعلی حرکت کنید و کارگران خود را وفادار کنید، ضروری است که بفهمیم چرا موجی «غیر‌وفادار» به وجود می‌آید.

 دلایل ترک کار کارمندان

وفاداری کارمندان در طول این سال‌ها به طور پیوسته درحال کاهش بوده است و استعفای بزرگ فقط آن را به منصه ظهور رسانده است. بیش از 4 میلیون کارگر آمریکایی در جولای 2021 شغل خود را ترک کردند و همچنان میزان استعفاها به طرز غیرعادی بالا است.

در ادامه، برخی از دلایل این شرایط مطرح شده‌ است:

 کارفرمایان وفادار نیستند

در گذشته، اصطلاح "اشتغال مادام العمر" به این معنا بود که کارفرمایان به کارگران در ازای وفاداری، امنیت شغلی می‌دادند. با این حال، روابط بین شرکت‌ها و کارکنانشان روز به روز بدتر می‌شد. سازمان‌ها از جانب سهامداران برای به حداکثر رساندن سود شرکت تحت فشار هستند و به همین خاطر نمی‌توانند امنیت شغلی را تضمین کنند. کارکنان این موضوع را احساس می‌کنند و در نتیجه، در مورد بیرون پریدن از این کشتی احساس گناه نمی‌کنند.

 مدیران بد

یک ضرب‌المثل رایج وجود دارد که می‌گوید: افراد مدیران را ترک می‌کنند، نه شرکت‌ها را و تحقیقات هم این گفته را تأیید می‌کند. داده‌های منتشرشده در DDI  پروژه مدیران پیشرو Frontline Leader نشان می‌دهد که تا 57٪ از کارکنان شغل خود را به خاطر مدیرشان ترک کرده‌اند و 32٪ هم به طور جدی به ترک شغل خود به خاطر مدیرشان فکر کرده‌اند.

 عدم مشارکت

یک کارگر بی‌علاقه دل به کار نمی‌دهد. آن‌ها فقط سر کار می‌آیند، کمترین کار ممکن را انجام می‌دهند و بی‌صبرانه منتظر رفتن به خانه هستند. اگر چنین کارگرانی پیشنهاداتی از شرکت‌های دیگر دریافت کنند، احتمالاً از شرکت می‌روند.

 عدم پیشرفت شغلی

حتی کارگرانی که نسبتاً وفادار هستند، در صورت نبود فرصت‌های رشد و پیشرفت شغلی و حرفه‌ای، به دنبال جاهای دیگر می‌روند.

هیچ‌کس نمی‌خواهد در همان شغل خود درجا بزند، اما متأسفانه، بسیاری از برنامه‌های ترفیع شغلی برای وفاداری پاداشی نمی‌دهند. اگر کارگران احساس کنند که از مهارت‌هایشان به درستی استفاده نمی‌شود یا برای ارتقای شغلی درنظر گرفته نمی‌شوند، به دنبال کارفرمای دیگری می‌گردند.

 پرداختی ضعیف

طبق گزارش Randstad US، بیش از 8 نفر از هر 10کارگر انتظار دارند که دستمزد سالانه‌شان افزایش یابد تا به کار خود دل بدهند و از آن‌جا راضی باشند. بنابراین با اینکه داشتن یک مدیر عالی کار را لذت بخش‌تر می‌کند، اما انتظار افزایش سالانه دستمزد را از بین نمی‌برد.

 

مزایای وفاداری کارکنان

دلایل متعددی وجود دارد که چرا وفاداری کارکنان برای سلامت سازمان‌ها حیاتی است. در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می کنیم:

باعث وفاداری مشتری می‌شود

ارتباط بین کارگر وفادار و وفاداری مشتری، دلیل بزرگی برای ایجاد وفاداری در کارکنان است.

وفاداری مشتری، رضایت مشتری، ارزش و رضایت کارکنان با سود و رشد مرتبط هستند. اما چگونه؟

مشتریان زمانی وفادار می‌شوند که از محصولات و خدمات شما راضی باشند. با این حال، آن‌ها تنها زمانی می‌توانند رضایت داشته باشند که کارکنان متعهد، سازنده و مسئولیت‌پذیر به آن‌ها توجه کنند.

بنابراین، اگر می‌خواهید شرکت سودآورتری بنا کنید، باید کارکنان وفاداری داشته باشید.

 

تصویر شرکت را بهبود می‌بخشد

اگر کارمندان شما راضی و وفادار نباشند، برندسازی کارفرما نمی‌تواند مؤثر و کارساز باشد. کارگران محصولات و خدمات را ارائه می‌دهند و این کارها را تحت نام تجاری شرکت انجام می‌دهند.

شهرت یک شرکت هم نقش مهمی در جذب و حفظ کارمندان دارد. هنگامی که کارگران شما وفادار هستند، در زندگی واقعی و در رسانه‌های اجتماعی، با اشتیاق در مورد شرکت با دیگران صحبت می‌کنند. با توجه به وجود شرکت‌هایی مانند Glassdoor که به کارکنان جدید این امکان را می‌دهند تا ببینند که کارکنان فعلی درباره کارفرمایانشان چه می‌گویند، شما می‌توانید کارکنانی را استخدام کنید که به خاطر کار کردن برای شرکتتان رقابت ‌کنند یا کارکنانی که شما را به پله‌ای برای رسیدن به فرصت‌های بهتر ببینند.

 

حفظ کارکنان را افزایش می‌دهد

جابه‌جایی و ترک کار کارمندان مشکلی است که همه شرکت‌ها با آن روبرو هستند، اما وفاداری کارکنان به شما کمک می‌کند تا این مشکل را کاهش دهید. هیچ چیز بدتر از این نیست که کسی را استخدام کنید، به او آموزش دهید، و بعد او کار را ترک کند و از مهارت‌هایی که به او آموخته‌اید برای رقیبتان استفاده کند.

 

افزایش بهره‌وری

کارمندان وفادار فراتر از وظایف خود عمل می‌کنند. آن‌ها به دنبال راه‌های جدیدی برای رویارویی با چالش‌های کاری و کمک به رشد سازمان هستند. هنگامی که کارگران وفاداری دارید، وفاداری آن‌ها می‌تواند بر دیگران تأثیر بگذارد و بهره‌وری کلی نیروی کارتان را افزایش دهد.

 به نقل از ماهنامه « ویکی کلین»

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید