۱۴۰۳/۰۲/۰۶

پایان طرحی خیالی در دره اژدها

پیشنهاد احداث یک پل معلق بر روی دره اژدها توسط یک سرمایه‌گذار خصوصی مطرح شد.
پایان طرحی خیالی در دره اژدها

به گزارش اخبار ساخته ها؛ کرمانشاه "دره اژدها" منطقه‌ای زیبا با طبیعتی بکر و بی نظیر در جوار آبشار پیران است. دره‌ای که دو سمت آن را دیوارهای صخره ای با ارتفاع حدود 150 متر پوشانده و رودخانه‌ای پرآب در کف آن جریان دارد.  

زیبایی‌های بی حد و اندازه این دره خوش آب و هوا، مسئولان میراث فرهنگی استان کرمانشاه را از حدود سه سال پیش به فکر انداخت تا آن را به منطقه‌ای گردشگری تبدیل و یک کریدور گردشگری از وسط این دره تا آبشار پیران احداث کنند.

سال 1399 مطالعات اجرای این پروژه با اعتبار اولیه حدود 150 میلیون تومان آغاز شد تا بررسی شود که آیا این پروژه قابلیت اجرایی شدن دارد یا خیر، که نتایج آن در سال بعد نشان داد سختی‌های زیادی پیش روی اجرای پروژه است؛ چراکه دره اژدها مسیری صخره ای بود که امکان ورود ماشین آلات به آن وجود نداشت.

این پروژه پس از رفتن مدیرکل وقت میراث فرهنگی استان و روی کار  آمدن سرپرست جدید این اداره کل، مسکوت ماند و دیگر خبری از آن نشد.

پیگیری‌هایی که برای سرنوشت این پروژه از طریق معاونت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان داشتیم، نشان می‌دهد که کریدور گردشگری دره اژدها

هیچگاه رنگ اجرا به خود نخواهد دید.

علی اصغر رشنو معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان کرمانشاه، درخصوص چرایی به سرانجام نرسیدن این پروژه گفت: پروژه کریدور دره اژدها ایده یکی از مدیران سابق میراث فرهنگی استان بود که به دلیل اینکه طرحی غیرقابل اجرا بود، به سرانجام نرسید.

وی از این پروژه به عنوان یک طرح خیالی نام برد و گفت: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، از نظر مهندسی و ساختار دره، امکان اجرای این پروژه در آن وجود نداشت.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان با بیان اینکه اجرای این پروژه اعتبار کلانی می خواست، گفت: شیب دره، ارتفاع زیاد آن، صخره‌ای بودن، نداشتن فضا برای احداث پیاده راه و ...، از جمله مشکلاتی بود که مانع از تحقق این پروژه می‌شد.

وی ادامه داد: در نهایت این پروژه که از سوی یک مدیر غیرمتخصص مطرح شده بود، به سرانجام نرسید و آن را از دستورکار خارج کردیم.

پیش از این نیز قرار بود که با حضور یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی روی دره اژدها پلی معلق احداث شود که با مخالفت مردم بومی منطقه این طرح منتفی شد.

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید