۱۴۰۳/۰۲/۱۵

واگذاری 30 هکتار زمین در طرح ملی مسکن گلستان

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان در گلستان گفت: در طرح ملی مسکن در حوزه شهری ۳۰ هکتار زمین تحویل راه و شهرسازی شده است.
واگذاری 30 هکتار زمین در طرح ملی مسکن گلستان

به گزارش اخبار ساخته ها؛ فخرالدین علوی مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان در گلستان صبح امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهارکرد: در راستای تامین مسکن محرومان ۱۰۰ هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان در حال واگذاری بوده و در روستاهای وحدت اسلامی، ارازگل و خواجه نفس، زمین واگذار شده است.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان در گلستان افزود: در طرح ملی مسکن در حوزه شهری در شهرستان‌های کلاله، گنبدکاووس، فاضل آباد، بندرترکمن، آق قلا و آزادشهر ۳۰ هکتار زمین تحویل راه و شهرسازی شده است.

وی بیان کرد: اورژانس استان محل مناسبی نداشت لذا در جنب پزشک قانونی کنونی به شرط تعهد ساخت یک قطعه زمین در اختیار آن‌ها قرار دادیم.

علوی اضافه کرد: واگذاری سه فقره از املاک علوم پزشکی به اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و اهدای زمین برای آب و فاضلاب کلاله از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان در گلستان بوده است.

واگذاری 16500 سند در گلستان

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان در گلستان اعلام کرد: 16 هزار و 500 فقره اسناد در استان طی دو سال اخیر با همراهی بنیاد مسکن، به میزان چهار هزار هکتار و ارزش ریالی ۹۱ هزار میلیارد ریال به مردم استان واگذار شده است و در قبال واگذاری ریالی دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: غیر از شهرستان مراوه‌تپه، بخش وشمگیر هم مورد هدف پیشرفت و آبادانی قرار گرفته و اقدامات عمرانی، آموزشی، فرهنگی و غیره در آنجا انجام خواهیم داد.

طبق گفته علوی با اتمام فعالیت بنیاد مستضعفان در مراوه‌تپه، مراسم شکرگزاری با حضور مسئولان کشوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان در گلستان از ساخت بیمارستان در مراوه‌تپه با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان و ساختمان اسکان پزشکان با اعتبار دو میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۴۴ میلیارد تومان هم پروژه‌های عمرانی در این شهرستان اجرا شده است.

وی همچنین از توزیع ۷۷ هزار بسته معیشتی در استان طی دو سال اخیر خبرداد و افزود: شب عید امسال هم بخشی از عیدی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توسط بنیاد مستضعفان پرداخت شد.

علوی بیان کرد: اگر مدرسه کانکسی در استان شرایط لازم را داشته باشد بنیاد مستضعفان آماده ساخت مدرسه را خواهد داشت.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان در گلستان گفت: پنج هزار هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان کاداستر شده و همچنین هزار و 616 پرونده تعیین تکلیف و مختومه شده است.

حل مشکل فرودگاه شهدای گرگان و برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۰ چمن مصنوعی بخشی از برنامه‌های بنیاد مستضعفان در استان بوده که علوی به آن اشاره است.

انتهای پیام/

منبع خبر: فارس

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید