۱۴۰۳/۰۲/۰۹

هوش مصنوعی راهکار خلق ثروت در شرکت های ساختمانی

بسیاری از شرکت های بزرگ برای مدیریت و حفظ و انتقال دانش به الگوریتم های هوش مصنوعی متوسل شدند.
هوش مصنوعی راهکار خلق ثروت در شرکت های ساختمانی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ شرکت های بزرگ ساختمانی سال های متعدد پروژه های مختلف عمرانی را در مناقصات حوزه های تخصصی صنعت ساختمان  از کارفرماهای مختلف برنده شده و اجرا نموده اند. مدیریت، اجرا و بهره برداری بیشتر این پروژه ها حاصل سال ها تجربه و تربیت نیروهای مختصص در این حوزه می باشند اما در حقیقت با بازنشستگی یا رفتن این افراد دانش شرکت یا سازمان نیز از میان می رود.

اکنون بسیاری از شرکت های بزرگ برای مدیریت و حفظ و انتقال این دانش در میان نسل های مختلف نیروهای شرکت به الگوریتم های هوش مصنوعی متوسل گردیده اند تا این حفظ و انتقال دانش توسط الگوریتم های یادگیری ماشین یا عمیق مدیریت و انتقال دانش را ممکن و سریع می نماید.

اما این حوزه میان رشته ای که ترکیبی از دانش معماری و هوش مصنوعی در حال توسعه و گسترش می باشد و آموزش آن به متخصصین صنعت ساختمان یک امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. در همین راستا دکتر رضاباباخانی موسس و مدیر لابراتوار معماری و هوش مصنوعی به عنوان مدرس این حوزه تخصصی دوره های آموزشی را برای شرکت ها و سازمان های مرتبط با صنعت ساختمان برگزار می نماید. یکی از این دوره ها در شرکت موننکو از شرکت های وابسته به مپنا برگزار گردید. هدف این دوره آموزش هوش مصنوعی و تیم سازی در این شرکت برای بهره گیری از هوش مصنوعی در استخراج الگوهای مرتبط با مناقصات، پیمان ها، طراحی نقشه ها و فازهای اجرایی بود.

دکترباباخانی در ادامه عنوان نمود که این آموزش ها در آینده شرکت های حوزه صنعت ساختمان را بسیار قدرتمندتر از پیش خواهد نمود چرا که صنعت IT نخستین صنعت ثروت آفرین است و صنعت ساختمان رتبه چهارم را دارد و وقتی این دو صنعت باهم تلفیق می شوند و مرزهای میان دنیایی مجازی و واقعی را برداشته و تلفیق می نمایند و حوزه های جدیدی مثل متاورس، دوقلوی دیجیتال و واقعیت افزوده را خلق میکنند قطعاً ثروت و قدرت فراوانی را به ارمغان خواهند آورد. ایشان به شرکت های ساختمانی پیشنهاد نموده اند در هر ابعادی که هستند، حضور هوش مصنوعی را در شرکت خود در مقیاس های کوچک یا بزرگ جدی بگیرند. 

انتهای پیام/

سایر تصاویر

هوش مصنوعی راهکار خلق ثروت در شرکت های ساختمانی

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید