۱۴۰۳/۰۶/۲۶

هوشمند سازی ساختمان

ساختمان هوشمند(Smart Home) یا همان building intelligence شاخه ای از اتوماسیون خانگی است.
هوشمند سازی ساختمان

به گزارش اخبارساخته ها؛ خانه هوشمند، با سیستم‌های خودکار برای نظارت و یا کنترل ویژگی‌هایی مانند روشنایی، آب و هوا، سیستم‌های سرگرمی، و لوازم خانگی است. هوشمند سازی ساختمان به مجموعه‌ای از تجهیزات می گویند، که با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و میتوانند تجهیزات خانه را کنترل کنند. این تجهیزات می تواند سیستم روشنایی و سرمایش و گرمایش باشد، سیستم تهویه مطبوع ساختمان باشد و یا سیستم تصفیه آب استخر باشد. زمانی که همه این تجهیزات با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند تشکیل یک سیستم کامپیوتری هوشمند می دهد که آن را، هوشمند سازی ساختمان می‌نامیم.

به طور معمول، یک ساختمان هوشمند متشکل از دستگاه های متصل است.
سیستم هایی مانند گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع، روشنایی، کنترل دسترسی، دوربین مدار بسته، سیستم های حفاظت در برابر آتش و حتی آسانسورها را می توان به سیستم مدیریت ساختمان (BMS) متصل کرد.
هر سیستم دارای تعدادی حسگر یا دستگاه است که قابلیت IoT (اینترنت اشیا) را دارند. مانند خاموش کردن چراغ ها در اتاق های خالی. سپس صاحبان خانه می توانند آمار همه چیز از دما و رطوبت گرفته تا کیفیت هوا و اشغال اتاق را جمع آوری کنند.
علاوه بر این، برخی از سیستم ها از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی استفاده می کنند.
شبکه های سریع و ذخیره سازی ابری امکان ذخیره حجم زیادی از داده ها و دسترسی به آن ها را از هر جایی فراهم می کند. این برای تعمیر و نگهداری مفید است زیرا مهندسان می توانند از راه دور به سیستم برای عیب یابی مشکلات دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع خبر: گوزن زرد

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید