۱۴۰۳/۰۷/۰۸

نوسانات ارزی بر رشد قیمت مسکن دامن می‌زند

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: در نیمه دوم سال معاملات در بازار مسکن در فاز رکود بوده و بازار افزایش قیمت نداشته است.
نوسانات ارزی بر رشد قیمت مسکن دامن می‌زند

سعید لطفی عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها با بیان اینکه در حال حاضر تعداد معاملات انجام شده در بازار مسکن برخلاف آمارهای ارائه شده توسط بانک مرکزی، بسیار کاهش یافته است گفت‌ : به طور معمول در نیمه دوم سال معاملات مسکن چندان رونق ندارد بنابراین زمانی که خرید وفروش مسکن صورت نمی‌گیرد افزایش قیمت  چندانی هم نخواهد داشت.

او ادامه داد: افزایش قیمت ماه گذشته در بازار مسکن ناشی از نوسانات ارزی و تغییر در اقتصاد کشور بوده است که تمامی بخش ها از جمله مسکن هم از آن تاثیر گرفته است.

عضو  هئیت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور با تاکید بر اینکه به طور قطع با آرام شدن بازار ارزی کشور بازار مسکن هم آرام خواهد شد گفت: زمانی که عرضه در بازار مسکن زیاد باشد بازار خرید وفروش و در نتیجه بازار  اجاره هم  آرام می شود.

لطفی بیان کرد: در حال حاضر میزان معاملات مسکن در مقایسه با ماه های گذشته روند نزولی داشته و افزایش ۴۸ درصدی میزان معاملات که توسط بانک مرکزی منتشر شده است تنها برای یک یا دو منطقه از تهران است.

او گفت : بازار مسکن در بسیاری از مناطق کشور  روند آرام و مثبتی دارد و این افزایش قیمت ها نباید به نگرانی مردم دامن بزند.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید