۱۴۰۳/۰۲/۰۵

نوسازی حدود 700 واحد مسکونی آسیب دیده اززلزله

معاون بنیاد مسکن گفت: بازسازی 1100 واحد مسکونی با پیشرفت 46 درصد در حال انجام است و تعمیرات حدود 700 واحد مسکونی زلزله زده در حال انجام است.
نوسازی حدود 700 واحد مسکونی آسیب دیده اززلزله

مجید جودی معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی پایگاه خبری اخبار ساخته ها در خصوص روند بازسازی واحدهای اسیب دیده در زلزله خوی توضیح داد: در زلزله خوی، ارزیابی‌ها به طور کامل انجام شد و تشکیل پرونده‌ها صورت گرفت.

وی بیان کرد:بعد از اخذمصوبه دولت و  ابلاغ  ان به بانک ها ،تمامی متقاضیان به بانک معرفی شده و در حال انعقاد قرارداد هستند.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در زلزله خوی، در مجموع 2470 واحد مسکونی دچار تخریب شدند که از این تعداد واحد ها،1100 واحد احداثی و 1370 واحد تعمیری شناسایی و ارزیابی شد.

جودی افزود: روند بازسازی واحدهای تخریبی آغاز شده که میانگین پیشرفت فیزیکی واحدها نیز 46 درصد است. در خصوص واحدهای تعمیری نیز نوسازی  50 درصد واحدها به اتمام رسیده و مابقی نیز در حال انجام است.

وی در خصوص ارایه تسهیلات به واحدهای تعمیری و  احداثی نیز اعلام کرد:  تسهیلات واحدهای احداثی زلزله خوی 200 میلیون تومان با بازپرداخت 20 ساله و سود 5 درصد است که بلاعوضی که به هر واحد تخریبی تعلق گرفته 50 میلیون تومان است.

وی افزود:همچنین تسهیلات واحدهای تعمیری نیز برای هر واحد 50 میلیون تومان، با بازپرداخت 20 ساله و سود 5 درصد و تسهیلات بلاعوض هر واحد تعمیری نیز 30 میلیون تومان است.

گفتنی است، اخیرا اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد که بنیاد مسکن در تلاش است تا ظرف یک ماه آتی و قبل از شروع فصل سرما و بارش برف و سرمای زمستان، یکهزار واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله خوی را تکمیل و تحویل متقاضیان بدهد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید