۱۴۰۳/۰۷/۲۷

نمای ساختمان با پوشش های رنگ نانو پارس

رنگ هوشمند نانو ( آب گریز، ضد ترک) در صنعت رنگ بسیار گسترش یافته و در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نمای ساختمان با پوشش های رنگ نانو پارس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها؛ در حال حاضر کاربرد رنگ هوشمند نانو در صنعت رنگ بسیار گسترش یافته و با استفاده از این فناوری متخصصان موفق به ساخت رنگ هوشمند نانو شده اند، همچنین توانسته‌اند، رنگ هایی با خواص منحصربفرد را تولید کنند. استفاده از نانو در صنعت رنگ موجب تولید محصولاتی ضد آب، مقاوم و با دوام در برابر عوامل شیمیایی و محیطی شده است. این رنگ‌ها را می‌توان به صورت محلول اسپری، پوشش سرامیکی، پوشش ضد میکروبی و باکتری و … بر روی سطوح مختلف استفاده کرد. 

پوشش نانو NP-220 روی سطح آجرنما، سنگ و سیمان شسته و سطوح بتنی به ضخامت 3 میلیمتر نفوذ می کند و مانع از جذب آب و هرگونه گرد و غبار می شود. این محصول پایه نانو (اندازه ذرات 51 نانو متر) می باشد وهیچ گونه تغییر رنگی در بافت مصالح ایجاد نمی کند و با مواد های پایه های سیلیکونی و رزینی موجود که باعث تغییر رنگ و ایجاد سفیدک در نما می شوند متفاوت می باشد .

استفاده از سرکه و اسید جهت از بین بردن شوره هاِی آجرنما صحیح نمی باشد و باعث افزایش شوره آجر و رنگ پریدگی آجر و بندکشی ها در گذر زمان می شود. با اجرای پوشش نانو ضد شوره NP-3000 پس از اتمام اجرای آجر و شستشوی نما از ایجاد هرگونه شوره جلوگیری می شود و اگر شوره ای هم ایجاد شده شده باشد کاملا از بین می رود. این حصول علاوه بر خاصیت ضد شوره دارای خاصیت نانو ضد آب می باشد و از کثیف شدن نما تا 15 سال جلوگیری می کند. این پوشش هیچگونه براقیتی در نما ایجاد نمی کند و کاملا نفوذی می باشد.

رنگ هوشمند نانو چیست؟

این نوع رنگ‌ها به دلیل داشتن بیوکسیدهای ضد قارچی، ضد باکتری و ضد میکروبی می توانند، از رشد این موجودات بر روی سطوح رنگ شده جلوگیری کنند. ابزارها و روش‌های گوناگونی مانند قلم مو، پیستوله، برس‌های رنگ امیزی و غلتک ها برای به کارگیری رنگ هوشمند نانو وجود دارد که می‌توان به راحتی این رنگ را بر روی نماهای داخلی و خارجی ساختمان استفاده کرد. کاربرد فناوری نانو در صنعت رنگ سبب ایجاد لایه های نازک اتفوتونیک شده که می توانند تنوع رنگی بسیاری را بدون نیاز به رنگدانه های شیمیایی تولید کنند.

ویژگی رنگ هوشمند نانو

استفاده از نانو در صنعت رنگ باعث ایجاد ویژگی های بسیار جالبی در رنگ هوشمند نانو شده است.

مقاومت خوب در برابر آلاینده های هوا، مقاومت در مقابل رشد انواع باکتری و قارچ و خزه و کپک، داشتن قیمت مناسب در مقایسه با خواص منحصربفرد، استفاده راحت این رنگ با انواع ابزارها و روش ها، به دلیل خاصیت ضد زنگ آن ها، برای رنگ کردن سطوح فلزی نیز مناسب هستند. قابل استفاده برای فضاها و نماهای داخلی و بیرونی ساختمان، تولید طیف وسیعی از رنگ نانو با قابلیت اضافه کردن رنگ دانه های مختلف، رنگ هوشمند نانو خواص ضد اشعه یو وی خورشید دارد و این رنگ ها از ماندگاری بالا و مدوامی برخوردارند.

کاربرد رنگ هوشمند نانو در نمای ساختمان 

نانو در صنعت رنگ کاربردهای بسیار متنوعی دارد و این به دلیل خواص و ویژگی های عالی و منحصربفرد این ماده است. از رنگ هوشمند نانو می‌توان بر روی تمام سطوح شامل سطوح پلاستیکی، سیمانی، بتنی،گچی، شیشه، چوب،سطوح فلزی و دیوار رنگ شده استفاده کرد. مهم‌ترین کاربرد فناوری نانو در صنعت رنگ استفاده از آن برای عایق کاری و رنگ آمیزی دیوارهای ساختماناست. یکی از اصلی ترین مواردی که در تشخیص بهترین رنگ نما می‌توان به آن اشاره کرد، ضخامت استانداردی  است که در برابر ترک خوردگی های ساختمان، انعطاف پذیر است.

در نتیجه در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی می شود؛ زیرا این نوع رنگ دارای خاصیت عایق حرارتی و عایق رطوبتیاست. کاربرد دیگر رنگ هوشمند نانو، ایجاد لایه محافظتی در برابر عوامل جوی است، که مانع نفوذ رطوبت و باران به بافت نما می شود، بنابراین از خراب شدن و رنگ پریدگی نما جلوگیری می‌کند.

در عین حال این رنگ‌ها خاصیت آب دوست دارند به این معنی که به راحتی با آب و صابون قابل شستشو هستند و تمیزکاری آن ها بسیار ساده است. بهترین رنگ آبگریز ساختمان بر اساس ویژگی‌ها و کاربردهایی که دارد به انواع مختلفی دسته بندی می‌شود. شما می‌توانید جهت مشاوره برای رنگ نانو مناسب کار خود، اطلاعات کار خود را با واحد فروش نانو پارس  در میان بگذارید، تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

رنگ هوشمند خود تمیز شونده نانو

سطحی که با رنگ خود تمیز شونده پوشش داده می شود این قابلیت را دارد که با استفاده از آب به خوبی تمیز شود. زاویه تماسی که بین آب و سطح ایجاد می شود پدیده خود تمیز شوندگی را به وجود می آورد. در محل تماس مایع با سطح جامد یک زاویه تماس در فصل مشترک سه حالت گاز، مایع و جامد تشکیل می شود. در نتیجه آلودگی ها به قطرات آب می چسبند و به راحتی سطح را تمیز می کنند.

سعید گرجی ( مدیرعامل نانو پارس گرجی) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها گفت: این شرکت دانش بنیان حدود ۱۰ سال است که به طور اختصاصی در نمایشگاه ساختمان شرکت می کند.

وی افزود: این شرکت دارای تاییدیه از ستاد نانو است و پوشش های نانو و عایق های دو جزئی نانو را تولید می کند.

گرجی با بیان این مطلب که شرکت نانو پارس گرجی از قدیمی ترین شرکت هایی است که در فناوری ساختمان فعالیت می‌کند، افزود: ۳سال بعد از ستاد نانو این شرکت ثبت شد و پایه و اساس پوشش های نانو و تکنولوژی های نوین ساختمانی بوده است.

وی از حضور و شرکت در نمایشگاه ساختمانی گفت و ادامه داد: شرکت در نمایشگاه و تبلیغات در این حوزه بسیار برای چنین شرکت هایی خوب بوده و سطح آگاهی عموم مردم را بالا میبرد. به طور مثال شخصی که در نمای ساختمان هزینه ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیونی انجام می دهد با یک دهم درصد از این هزینه که برای نانو انجام می دهد می تواند این مصالح را حفظ کند.

وی همچنین افزود: مواد بی رنگ نانو که بر روی سطح آجر سنگ انجام می شود از تخریب مصالح جلوگیری کرده  و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. همچنین در زمستان زمانی که نمای ساختمان آب را جذب نکند داخل ساختمان کمتر سرد می شود.

گرجی گفت: این شرکت رنگ های نانو با فناوری بومی سازی داشته  و با پژوهشگاه صنعت نفت کار می‌کند. همچنین رنگ های عایق حرارت تولید می کند که جزو اولین شرکت هایی است که چنین تولیداتی را انجام می دهد. این رنگ ها وقتی به ساختمان های مرتفع و گرمسیر زده می شود تا ۳۰ درصد انرژی کمتری برای خنک کردن ساختمان صرف می شود. این شرکت همچنین در زیباسازی نما و هوشمندسازی رنگ و نانو فعالیت می کند و برندهای شرکت ثبت شده است.

 با پیشرفت فنانوری نانو در صنعت رنگ، شاهد به وجود آمدن، محصولات رنگ هوشمند نانو بودیم. رنگ هوشمند نانو با قابلیت‌های ویژه‌ای که به رنگ می‌دهد، مثل قابلیت خود تمیز شوندگی، ضدآب بودن و… در صنعت ساختمان، مورد استقبال زیادی، قرار گرفته است. اکثر مدیران پروژه‌های ساختمانی، با خصوصیات رنگ نانو و تاثیرات آن بر نما آشنا هستند و می‌دانند که رنگ هوشمند نانو علاوه بر زیبایی بخشیدن، خصوصیاتی مثل پوشش محافظتی جهت عایق بودن، قسمت‌های مهم یک ساختمان را دارد. پس استفاده از رنگ هوشمند نانو یک فرصتی طلایی برای ایجاد یک ساختمان درجه یک است.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید