۱۴۰۳/۰۲/۰۹

مراسم سالگرد تاسیس کانون برگزار ‌شد

مراسم سالگرد کانون فنی، عصر چهارشنبه 9 اسفند ماه 1402 در تالار چمران دانشکده فنی برگزار ‌شد.
مراسم سالگرد تاسیس کانون برگزار ‌شد

به گزارش اخبار ساخته ها؛ مراسم سالگرد کانون فنی، تجلیل از مهندسان پیشکسوت، مهندس برجسته سال و استادان بازنشسته فنی، نخستین دوره جایزه پروفسور رامز وقار، عصر چهارشنبه 9 اسفند ماه 1402 با حضور رییس و اعضای شورای عالی و هیات مدیره و رییس دانشکده فنی، مسئولان بنیاد فنی، دبیر اجرایی جایزه "وقار"، خانواده پروفسور وقار و جمعی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان فنی در تالار چمران دانشکده فنی برگزار ‌شد.

 مراسم با خوشامدگویی مهندس رومینا خالقی، مجری برنامه آغاز شد. در ادامه دکتر محمود کمره‌ای، رییس شورای عالی کانون و معاون آموزشی دانشگاه تهران، در سخنانی به تشریح فعالیت‌های کانون در سال گذشته پرداخت. وی با اشاره به 90 سالگی تاسیس دانشگاه تهران در سال آینده گفت: «آموزش به شیوه نوین از سال 1313 با تاسیس دانشگاه تهران آغاز شد. هر چند سابقه تاسیس برخی از موسسات و دانشکده‎های دانشگاه تهران بسیار قدیمی‌تر است.»

دکتر کمره‌ای در بخش دیگری از سخنانش به گردهمایی فارغ‌التحصیلان ورودی 51 و 52 که به تازگی در تالار چمران برگزار شد، از تصمیم این گروه به حمایت مالی از دانشجویان فنی در قاالب بورسیه سخن گفت.

 بخش دیگری از برنامه به سخنان دکتر مهدی قاسمیه، رییس دانشکده فنی، اختصاص داشت که در سخنان خود به تفصیل شرحی از برنامه‌های نوسازی ساختمان‌های مختلف دانشکده فنی ارایه داد. از جمله ساختمان جدید دانشکده مهندسی عمران که با همکاری مهندس محمدرضا انصاری و شرکت کیسون در شرف احداث است.

وی همچنین به دریافت نشان استاد ممتاز دانشگاه تهران توسط سه استاد از دانشکده فنی اشاره کرد.

 یادی از درگذشتگان فنی در دو سال گذشته بخش بعدی برنامه بود. سال گذشته خانواده فنی و کانون فنی، دکتر مرتضی زاهدی (راه ساختمان 44)، دبیر اسبق کانون و رییس اسبق شورای عالی کانون و استاد شاخص رشته عمران در دانشگاه علم و صنعت را از دست داد. دکتر زاهدی بیش از 10 دوره عضو شورای عالی کانون بوده و در دوره سوم و چهارم دبیر کانون و در دوره پنجم و ششم رییس شورای عالی بود. در این بخش با پخش کلیپی از دکتر زاهدی، یاد او را گرامی داشت.

 مراسم با تقدیر از اعضای پیشین اعضای شورای عالی، هیات بازرسان، هیات مدیره و دبیر کانون ادامه یافت. مهندس محمدرضا کمره‌ای، دبیر پیشین کانون بود که در کلیپی به تفصیل فعالیت‌های خود را در زمینه مهندسی و همچنین در کانون شرح داد. در این بخش با حضور دکتر کمره‌ای، دکتر محمد شکرچی‌زاده، دبیر کانون، مهندس روزبه صالح‌آبادی، نایب‌رییس شورای عالی و هیات مدیره، از مهندس کمره‌ای، دکتر رضا فرجی‌دانا، مهندس رضا رفیعی طباطبایی، مهندس فرهاد بوترابی، مهندس نعمیه گواهی، مهندس نادر نادری، مهندس اسماعیل حسن‌پور و مهندس سعید حمیدزاده‌مشهدی، اعضای پیشین شورای عالی و هیات مدیره تقدیر شد.

تجلیل از بازنشستگان دانشکده فنی توسط دکتر کمره‌ای و دکتر شکرچی‌زاده و مهندس ناصرنیا بخش بعدی برنامه بود. در این بخش از دکتر علی‌اصغر حمیدی، دکتر یعقوب‌ قلی‌پور و مهندس محمد فرنوش تقدیر شد. همچنین یاد دکتر کامبیز بدیع، استاد درگذشته فنی نیز گرامی داشته شد.

 در بخش بعدی برنامه مهندس برجسته سال 1402 معرفی شد. توضیح درباره ساز و کار انتخاب مهندس برجسته را مهندس مسگرپور بر عهده داشت.

امسال مهندس عباس غفاری، عضو شورای‌عالی کانون و مدیر عامل شرکت توسار (توسعه ساختمان و راه) به عنوان مهندس برجسته معرفی شد.

معرفی عباس غفاری (راه و ساختمان 51) را مهندس محمدرضا انصاری برعهده گرفت. همچنین کلیپی برای معرفی فعالیت‌های شاخص مهندس غفاری پخش شد.

به گفته مهندس انصاری، مهندس غفاری از سال 1349 کار حرفه‌ای خود را آغاز کرده است و یکی از شاخص‌ترین کارهای وی احداث پل راه‌آهن سارای است که امسال به عنوان سازه برتر بتنی در کنفرانس ملی بتن انتخاب شد. اعضای کانون بهار امسال بازدیدی از این پل داشتند.

در ادامه مهندس غفاری در سخنانی کوتاه به بیان تجربیات خود و مشکلات حرفه‌ای و تلاش‌های خود پرداخت. وی در سه رشته مهندسی راه و ساختمان، اقتصاد بین‌الملل و زبان و ادبیات انگلیسی تحصیل کرده است.

از ایشان توسط مهندس محمد عطاردیان، دکتر اورنگ فرزانه و مهندس انصاری تقدیر شد.

 بخش دیگر برنامه تجلیل از مهندسان پیشکسوت بود. امسال از فارغ‌التحصیلان سال 1351 تقدیر شد.

در این بخش مهندس کمره‌ای، در سخنانی روند کاری کمیته تجلیل برای ارتباط با پیشکسوتان کانون را تشریح کرد. امسال مهندس کمره‌ای نیز خود از جمله مهندسان پیشکسوتی بود که از آنان تجلیل شد. سپس با حضور مهندس محمد عطاردیان و دکتر کیومرث مهاجر از مهندسان پیشکسوت فارغ‌التحصیل 1351 تقدیر شد.

در ادامه برنامه دکتر شکرچی‌زاده، دبیر کانون، در سخنانی به برنامه گردهمای ورودی‌های 1351 و 1352 اشاره کرد و از مهندس کاظم قلم‌چی برای توضیح درباره این گردهمایی دعوت کرد.

مهندس قلمچی بخشی از خاطرات دوران تحصیلش را بیان کرد و گفت: «وقتی ما به فنی به خاطر درس خواندن در آن افتخار می‌کنیم، به نوعی به آن مدیون هم هستیم. برای ادای دین به فنی باید به فنی کمک کنیم و چه کمکی بهتر از کمک به دانشجویان فنی که سرمایه انسانی هستند.»

به گفته وی، ورودی‌های فنی سال‌های 51 و 52 برای ادای این دین بورسیه‌ای برای دانشجویان فنی در نظر گرفته‌اند و هر فرد با تقبل 10 میلیون تومان در سال می‌تواند به این طرح بپیوندد.

 بخش متفاوت امسال اهدای جایزه پروفسور رامز وقار بود. دکتر حسن نعمت‌الهی به بیان خاطرات خود با دکتر وقار و نقش وی در ارتقای فنی پرداخت.

این جایزه با هدف گرامیداشت نام و یاد پدر دانش متالورژی ایران "پروفسور رامز وقار" در نظر گرفته شده و در سه بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعت به برگزیدگان اهدا شد.

دکتر محمد مکملی، دبیر اجرایی جایزه وقار اجرای این بخش را بر عهده داشت. وی شرح مختصری از معیارها و بخش‌های مختلف جایزه ارایه داد. 

در ادامه همسر دکتر وقار نیز در سخنانی یاد همسرش را گرامی داشت و به ارزش‌گذاری بالای وی برای آموزش و ارتقای دانش اشاره کرد.

ادامه با حضور دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی، دکتر مهدی ملکان، رییس دانشکده متالورژی، دکتر کمره‎ای، دکتر شکرچی‌زادهف دکتر مکملی و همسر دکتر وقار، جایزه وقار به برگزیدگان آن اهدا شد.

برگزیدگان این جایزه عبارت بودند از:

دکتر سیدهادی بنی‌جمالی برگزیده بخش صنعت برای ارایه طرح "استحصال محلول تصفیه‌ غنی‌شده از نقره از کنسانتره روی سولفوره"

مهندس سارا باقری برگزیده بخش دانشجویی برای ارایه طرح "اثر بهبوددهنده‌ها بر عملکرد و ویژگی های کاتالیست سنتز آمونیاک"

محمدطاها قاضی‌زاده برگزیده بخش دانش‌آموزی برای کسب بهترین رتبه کشوری کنکور 1402 در رشته مهندسی متالورژی و مواد دانشکده فنی

 پایان این مراسم، مانند سال‌های قبل به اجرای موسیقی زنده اختصاص داشت که امسال توسط حجت اشرف‌زاده قطعاتی اجرا شد.

مراسم امسال نیز به شکل زنده در پلت‌فورم‌های کانون، اینستاگرام کانون و آپارات برای آنان که نتوانسته بودند به شکل حضوری در مراسم شرکت کنند، پخش شد.

کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران

کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران

کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران

 انتهای پیام/

منبع خبر: کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران

 

 

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید