۱۴۰۳/۰۲/۲۵

ماسه قرمز و آب ‌های لاجوردی خلیج‌ فارس

ساحل سرخ هرمز یا جزیره هرمز، یکی از شگفتی‌های بی‌نظیر طبیعی است که در خلیج ‌فارس در سواحل جنوبی ایران، قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار ساخته ها؛ ساحل سرخ هرمز یا جزیره هرمز، یکی از شگفتی‌های بی‌نظیر طبیعی است که در خلیج ‌فارس در سواحل جنوبی ایران، قرار دارد. این ساحل منحصر به ‌فرد، شهرت زیادی به خاطر وجود ماسه ‌های قرمز و درخشان و همچنین آب‌های فیروزه‌ای شفاف خود دارد و از این حیث، مقصد گردشگری مهمی برای تمامی گردشگران داخلی و خارجی محسوب می ‌شود.

جزیره هرمز، یکی از جزایر کوچک ایران در خلیج‌ فارس با 7000 نفر جمعیت است. این جزیره که با نام جزیره رنگین‌کمان نیز شناخته می‌شود، آکنده از جاذبه‌های حیرت ‌انگیز طبیعی است که چشم تمامی دوست داران طبیعت را به خود خیره می‌کنند.

یکی از خصوصیات متمایز ساحل سرخ هرمز، ماسه قرمزرنگ آن است. رنگ منحصر به ‌فرد این ماسه، به دلیل وجود درصد بالایی از اکسید آهن در این ناحیه است. فرآیندهای فرسایش و هوازدگی در طی میلیون‌ها سال، منجر به شکل‌گیری این ریگ‌ های ماسه ‌ای قرمز رنگ شده‌اند. تضاد و تمایز میان ماسه قرمز و آب ‌های لاجوردی خلیج‌ فارس، موجب ایجاد چشم ‌اندازها و مناظر شگفت ‌انگیزی شده‌اند.

ساحل سرخ هرمز، تنها یکی از سواحل ماسه‌ای سنگی متنوع جزیره هرمز محسوب می‌شود. خاک قرمز هرمز ارزش اقتصادی بالایی دارد و به مدت چند سال برای استفاده در صنایع مختلف صادر می‌شود. اما امروزه صادرات آن به دلیل خطر کمبود این خاک منحصر به ‌فرد، محدود شده است. این خاک سرخ با نام گلاک نیز شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید