۱۴۰۳/۰۲/۰۸

عزم جدی دولت برای استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون اول رئیس جمهوری گفت: برای رفع مشکلات کشور از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم.
عزم جدی دولت برای استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش اخبار ساخته ها؛ «محمد مخبر» صبح امروز در بازدید یک و نیم ساعته خود از نمایشگاه بین المللی الکامپ با صاحبان کسب‌وکارهای دیجیتالی به گفت‌وگو پرداخت و مشکلات آن‌ها را شنید.

مخبر پس از بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: بخش زیادی از راه‌حل‌هایی که برای‌ مشکلات کشور وجود دارد را امروز از نزدیک در این نمایشگاه مشاهده کردم. البته ما از گذشته نیز با فعالان استارتاپی و شرکت‌های دانش‌بنیان جلساتی را داشتیم و شناخت کافی از آن‌ها داریم.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: انصافا ظرفیت‌های زیادی در شرکت‌های دانش‌بنیان کشور وجود دارد. ظرف چند سال آینده تقریبا ۶۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را اقتصاد دیجیتال تشکیل می‌دهد. یکی از مزیت‌های جدی کشور فراوانی وجود نیروهای نخبه، خلاق، باجسارت و با اعتماد به نفس است. عزم دولت برای استفاده حداکثری از این افراد جزم است. البته موانع و مشکلاتی سر راه این شرکت‌ها وجود دارد که در حال رفع این موانع هستیم.

مخبر افزود: در دولت نیز تصویب شده که تمام دستگاه‌های دولتی موظف هستند برای تمام کارهای خود یک پیوست دانش‌بنیان تهیه کنند. اتفاقات خوبی که امروز در حوزه نفت، صنعت و کشاورزی رقم می‌خورد حاصل استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان است که میانبری سریع برای پیشرفت را فراهم کرده است. به نظر می‌رسد که باید کانونی برای این شرکت‌ها در نظر گرفت تا آن‌ها بتوانند مشکلات خود را در آن کانون مطرح و رفع کنند. این کانون با مشارکت وزیر ارتباطات که خودشان جزو افراد مسلط بر این حوزه هستند صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایرنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید