۱۴۰۳/۰۲/۱۸

ظرفیت‌های الموت برای جهانی شدن

قلعه‌ الموت قزوین جزء یکی از گزینه‌های درخواستی استان برای ثبت آثار جهانی مطرح شده است.
ظرفیت‌های الموت برای جهانی شدن

به گزارش اخبار ساخته ها؛ علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور، قلعه‌ الموت قزوین را جزء یکی از گزینه‌های درخواستی استان برای ثبت آثار جهانی مطرح کرد و گفت: علاوه بر قلعه‌ الموت، این منطقه از نظر فرهنگی و طبیعی و بناهای موجود دارای موقعیت فوق‌العاده استثنایی است که امیدوار هستیم این پرونده هرچه زودتر برای ثبت جهانی مورد بررسی مسئولین قرار بگیرد.

در ادامه، این مقام با اشاره به مصوبات و تخصیص اعتبارات برای میراث تاریخی، فرهنگی استان قزوین و زمان دو تا سه ساله‌ پیش‌بینی شده بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است که این مدت را به حداقل کاهش دهیم، البته بخش عمده اعتبارات را در حوزه‌ مربوط به بودجه‌ نقدی درخواست کرده بودیم که با توجه به شرایط، احتیاج به متمم حس می‌شود.

او افزود: متاسفانه بودجه‌ وزارت میراث‌فرهنگی برای رسیدگی به تمام آثار تاریخی کشور پاسخگو نیست. در حال حاضر ۵‌ هزار میلیارد برای مرمت‌های فوری نیاز داریم که حدود دو برابر بودجه وزارت‌خانه است. ناگفته نماند که اعتبار و بودجه وزارت‌خانه در ۲ سال اخیر نسبت به گذشته حدود ۳ برابر افزایش یافته است.

دارابی با اشاره به تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، حضور و مشارکت گسترده‌ مردم و مقامات میراث‌فرهنگی را برای حفظ و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی درخواست کرد.

منبع خبر: میراث آریا

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید