۱۴۰۳/۰۲/۲۱

سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری برای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی برای کمک به عملکرد متخصصان مالیاتی استفاده می‌شود.
سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری برای هوش مصنوعی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ شرکت ارائه‌دهنده خدمات حرفه‌ای حسابرسی و مشاوره؛ KPMG، تصمیم‌گرفته از هوش مصنوعی و خدمات ابری مایکروسافت برای بهبود عملیات خود استفاده نماید. KPMG متعهد شده است که طی پنج سال آینده، حداقل ۲ میلیارد دلار برای این خدمات مایکروسافت هزینه نماید. KPMG معتقد است این سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلار درآمد بالقوه را برای شرکت ایجاد می‌کند.

شرکت حسابداری Big Four صحت این اطلاعات را به سازمان خبری AI Business تایید کرده و گفته است که KPMG در حال برنامه‌ریزی برای انجام این سرمایه‎گذاری ۲ میلیارد دلاری در هوش مصنوعی و خدمات ابری مایکروسافت در پنج سال آینده است.

KPMG اعلام کرده که انتظار دارد با سرمایه‌گذاری گسترده در فناوری‌های پیشرفته‌تری مانند هوش مصنوعی و مدرن‌سازی نیروی کار، درآمد بالقوه بیش از ۱۲ میلیارد دلار را برای شرکت خود ایجاد نمایند. زیرا آنها بر این باورند که این اتفاق باعث می‌شود، آنها بتوانند خدمات بهتری به مشتریان‌شان ارائه دهند.

همچنین انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاری KPMG باعث افزایش بهره‌وری، خلاقیت و تجربه کاربری ۲۶۵۰۰۰ کارمند جهانی این شرکت در سراسر جهان شود.

KPMG به عنوان بخشی از همکاری خود با مایکروسافت، به ابزارهای فناوری جدید و خاصی دسترسی خواهد داشت که هنوز در دسترس عموم نیستند. به عنوان مثال این شرکت دسترسی زودهنگام به Microsoft 365 Copilot ، یک دستیار هوش مصنوعی تعبیه شده در برنامه‌های ۳۶۵ Microsoft را خواهد داشت. علاوه بر این، KPMG به سرویس Azure OpenAI نیز دسترسی خواهد داشت، ابزاری است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‎دهد از مدل‌های ایجاد‌شده توسط OpenAI برای ساخت برنامه‌های جدید هوش مصنوعی استفاده نمایند.

این دسترسی زودهنگام KPMG را قادر می سازد، تا این فناوری‌ها را تنها با چند مشتری منتخب امتحان نمایند. این نوع آزمایش محدود امری مهم است، زیرا به KPMG اجازه می‌دهد قبل از اینکه فناوری‌های جدید را به طور گسترده در دسترس عموم قرار دهد، ببیند که فناوری‌های جدید چه میزان خوب کار می‌کنند و مشتریانشان چگونه به آنها واکنش نشان می‌دهند.

بیل توماس، مدیرعامل KPMG International در بیانیه‌ای گفت:« KPMGبا استفاده از از پتانسیل هوش مصنوعی، آینده را در آغوش می‌گیرد و ما معتقدیم که هوش مصنوعی، کلید باز کردن قفل رشد پایدار است به‌گونه‌ای که آینده بهتری را برای مردم، مشتریان و جامعه ما می‌سازد.»

به طور خاص، KPMG قصد دارد از تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی برای خودکارسازی، تسریع و افزایش قابلیت‎های حسابرسی، مالیاتی و مشاوره‌ای خود  استفاده نماید. این شرکت از این فناوری‌ها برای خودکارسازی فعالیت‌های خاصی استفاده می‌کند که در حال حاضر به صورت دستی انجام می‌شوند.

به عنوان مثال، KPMG و مایکروسافت اخیراً به طور مشترک برای توسعه یک راه‌حل هوش مصنوعی که می‌تواند داده‌های محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) را سریع‌تر و در مقیاس بزرگ‌تر تجزیه‌و‌تحلیل نماید، با هم همکاری کرده‌اند. علاوه بر این،  KPMG قصد دارد یک دستیار مجازی راه‌اندازی کند که از هوش مصنوعی برای کمک به متخصصان مالیاتی استفاده می‌شود و آنها را در انجام وظایف خود کارآمدتر می‌سازد.

منبع خبر: سایت هوشیو

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید