۱۴۰۳/۰۶/۲۹

را اندازی مجدد آبگرم های سنتی رامسر

آبگرم هتل تاریخی رامسر پس از تایید نقشه‌ های معماری آن توسط کمیته فنی میراث‌ فرهنگی بر اساس معماری گذشته خود در حال باززنده ‌سازی است.
را اندازی مجدد آبگرم های سنتی رامسر

به گزارش اخبار ساخته ها؛ حسین ایزدی مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی مازندران آبگرم هتل رامسر را یکی از پروژه‌ های مرمتی جدید شهرستان رامسر برشمرد و گفت: این بنای تاریخی پس از تایید نقشه‌ های معماری آن توسط کمیته فنی میراث‌ فرهنگی بر اساس معماری گذشته خود در حال باززنده ‌سازی است.

حسین ایزدی با بیان اینکه گردشگری سلامت نقش مهمی در جذب توریست دارد، اظهار کرد: گردشگری سلامتی محور اصلی برنامه سفر در رامسر تعریف شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران افزود: یکی از ویژگی‌ های منحصر به فرد شهرستان رامسر تنوع محصولات گردشگری است و این موضوع باعث جذب مخاطب و گردشگران به این شهر زیبا می ‌شود.

وی یکی از مزایای شهرستان رامسر را وجود چشمه‌ های آب معدنی متعدد با خواصی درمانی دانست و بیان کرد: رامسر در کنار ساحل زیبا و ییلاقات خوش و آب و هوا و مناظر طبیعی از معدود شهرستان‌ های استان است که دارای آب‌گرم معدنی است که خواص درمانی بیشماری دارد و اگرچه بخش زیادی از گردشگران به این شهر سفر کرده و و از این ظرفیت استفاده می‌ کنند اما هنوز به مقصدی برای گردشگری رامسر بدل نشده است.

ایزدی با بیان اینکه باید برای توسعه این بخش از تمام توان مدیریتی استفاده کنیم و رامسر را به شهر ویژه آب ‌درمانی تبدیل کنیم؛ گفت: در حال حاضر بیش از ۶ آبگرم در شهرستان در حال خدمات‌رسانی هستند و دو واحد آبگرم جدید نیز در حال مرمت و بازسازی قرار گرفته که به زودی به چرخه خدماتی شهرستان اضافه خواهد شد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی مازندران آبگرم هتل رامسر را یکی از پروژه‌ های مرمتی جدید شهرستان رامسر برشمرد و افزود: این بنای تاریخی پس از تأیید نقشه ‌های معماری آن توسط کمیته فنی میراث ‌فرهنگی بر اساس معماری گذشته خود در حال باززنده ‌سازی است.

ایزدی یادآور شد: گردشگران برای استفاده از خدمات درمانی آبگرم‌ های معدنی چند روزی در شهرمان اقامت می ‌کنند و این همان موضوع مهم یعنی ماندگاری بیشتر در گردشگری است که رامسر به آن نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: همکارانم در اداره میراث ‌فرهنگی رامسر آمادگی دارد با ارائه بسته‌ های ویژه گردشگری سلامت و آب ‌درمانی در خدمت سرمایه ‌گذاران باشد و متقاضیان می ‌توانند برای مشاوره به اداره میراث ‌فرهنگی شهرستان رامسر مراجعه کنند.

منبع خبر: سایت خبربان

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید