۱۴۰۳/۰۲/۲۱

دژافزارنت ارائه دهنده محصولات پایدار و منعطف در حوزه شبکه

اگر به دنبال شرکت ایرانی هستید که بتواند در حوزه شبکه و امنیت به شما محصولات باکیفیت رقابتی ارائه کند، دژافزارنت گزینه مناسب شما است.
دژافزارنت ارائه دهنده محصولات پایدار و منعطف در حوزه شبکه

به گزارش خبرنگار پایگاه اخبار ساخته ها؛ در بازدید خبرنگار اقتصادی این پایگاه از نمایشگاه بین المللی الکامپ به سالن ۶ رفتیم و از غرفه ۲۱۰ بازدیدی انجام دادیم. در این بازدید با مهندس محمد زارع ( مدیر عامل) این شرکت گفتگویی انجام دادیم.

زارع در ابتدا به معرفی این شرکت پرداخت و گفت: شرکت دژافزارنت (دژافزار) تولید کننده محصولات بومی امنیت شبکه است و در سال ۱۳۹۴ با حضور جمعی از نخبگان جوان با هدف ارتقاء حوزه امنیت کشور تأسیس گردید، با آنکه مؤسسان شرکت دارای سابقه موفق در تولید محصولات شبکه، پزشکی و اتوماسیون اداری بودند اما تصمیم گرفتند شرکت جدید را با رویکرد امنیت اطلاعات ایجاد کنند.

مدیرعامل دژافرازنت در ادامه به برخی از این دلایل برای ایجاد رویکرد امنیت اطلاعات اشاره کرد و گفت: قدیمی شدن هسته و تکنولوژی محصولات شناخته شده داخلی حتی محصولاتی با بیش از ۴۰۰ هزار کاربر، هم‌راستا نبودن سطح محصولات داخلی با نیازمندی‌های جدید حوزه امنیت به خصوص در مقایسه با محصولات خارجی، وجود مدیریت سنتی در اغلب شرکت‌های برتر حوزه امنیت که تمایلی به ایجاد تغییرات جدی در محصولات خود ندارند، وجود رانت برای فروش محصولات حوزه امنیت؛ عامل بازدارنده مهمی است که نبود فضای رقابی جهت ارتقاء محصولات شرکت‌ها را در بر داشته است و شناخت خوبی که مدیران شرکت از محصولات داخلی و نیاز واقعی بازار داشتند؛ باعث گردید محصولاتی تولید شود که نه تنها موافق نیازهای بازار می‌باشند بلکه دارای پتانسیل صادرات هستند.

وی افزود: اکنون تمام محصولات شرکت علاوه بر دارا بودن گواهینامه‌های معتبر داخلی، ثبت اختراع و … با کیفیت صادراتی تولید شده‌اند. شرکت دژافزارنت؛ تنها شرکت دانش بنیان صادراتی در حوزه امنیت شبکه از دیدگاه کریدور صادرات نهاد ریاست جمهوری است.

زارع افزود: مدیران شرکت دژافزارنت با اعتقاد به اجرای مفهوم مهندسی سیستم در تمام سطوح مدیریتی؛ توانستند همه پروسه‌ها را سیستمی کرده و به این ترتیب هر فرآیندی در شرکت دارای ساختار از قبل تعریف شده می‌باشند و در این روش سیستم به فرد وابسته نیست و این کار را به نحوی انجام داده‌اند که اکنون به عنوان یک شرکت مطرح در حوزه مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دانش خود را در این زمینه به صورت خدمات ارائه می‌دهد.

مهندس زارع تاکید کرد: دژافزارنت از ویژگی هایی برخوردار است که آن را از سایر شرکت ها متمایز می نماید؛ دژافرازنت با ۶۰۰ نصب موفق محصول آریادژ، توان صادراتی از دیدگاه کریدور، مشارکت در نمایشگاه بین المللی و ثبت اختراع محصول راین را در کارنامه خود دارد.

مدیرعامل این شرکت به تشریح محصولات دژافرازنت پرداخت و گفت: سامانه تحلیلگر لاک آریادژ( Ariadezh Log Analyzer) ، با استفاده از ثبت وقایع و رویدادها، همچنین با بهره گیری از دانش افراد خبره و استفاده از تحلیل و آمار، تلاش می کند تا با برقراری ارتباط بین رویدادها، اطلاعات را به صورت بصری نمایش داده و درک بهتری از وضعیت سایبری سازمان فراهم می کند. وی ادامه داد: سامانه مدیریت شبکه کیوان( Keyvan NMS) دژافرازنت یک سیستم مدیریت شبکه برنامه یا مجموعه ای از برنامه هاست که برای مدیران شبکه ،اداره اجزا منحصر به فرد شبکه در یک چارچوب مدیریت شبکه بزرگتر را امکان پذیر می کند.

NMS ممکن است برای نظارت نرم افزار و سخت افزار های موجود در یک شبکه استفاده شود که معمولا اطلاعات را از نقاط دور شبکه برای ارائه گزارش مرکزی به یک مدیر سیستم ثبت می کند. مدیریت متمرکز تجهیزات شبکه به صورت اتوماسیون، یک راهکار بسیار کارآمد و کم هزینه برای مدیران شبکه است که می توانند به طور همزمان بر تعداد زیادی از تجهیزات شبکه همچون روتر، فایروال، سوئیچ و ... از طریق یک پنل واحد تحت وب، کنترل و نظارت داشته باشند.

مهندس زارع در ادامه به سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات UTM (Unified Threat Management) اشاره کرد و افزود: UTM مخفف عبارت Unified Threat Management به معنای سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات و امنیت شبکه است. این سامانه می‌تواند به عنوان یکی از انواع "فایروال نسل بعدی", با نام "NGFW" که مخفف عبارت "Next-Generation Firewall" است، در نظر گرفته شود.

منظور از یکپارچه بودن سامانه UTM ، ترکیب چندین ویژگی امنیتی مانند "فایروال"، آنتی‌ویروس، آنتی‌اسپم، تشخیص تهدیدات، VPN و سایر فناوری‌های امنیتی در یک سامانه است که باعث بهبود مدیریت امنیت شبکه و داده‌های شرکت می‌شود. با استفاده از یکپارچه‌سازی این تکنولوژی‌ها، امکان کنترل و نظارت بر تهدیدات مختلف در یک جا فراهم شده و نیاز به استفاده از چندین سامانه مختلف برای این منظور از بین می‌رود. این امر باعث بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های مرتبط با امنیت شبکه می‌شود.

وی دیگر محصول این شرکت را معرفی سـامانه مدیریـت یکپارچـه تهدیـدات آریادژ دژافزارنت عنوان کرد و ادامه داد: شرکت "دژافزارنت" با تکیه بر تیمی قدرتمند و دارای توانایی و دانش تخصصی در حوزه توسعه این سامانه، توانسته است به عنوان تولید کننده "سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات آریادژ" یا "آریادژ UTM" را به عنوان یک فایروال بومی و محصولی منحصر به فرد در ایران به بازار عرضه کند.

وی گفت: پیش از ورود این سامانه به بازار، بسیاری از کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط می‌بایست برای حل هر تهدید، از یک دستگاه جداگانه استفاده می‌کردند اما دژافزارنت با در نظر گرفتن اهداف اصلی این سامانه از جمله: بهبود کارایی، ساده‌تر شدن مدیریت، کاهش هزینه‌ها و افزایش امنیت شبکه، این UTM بومی را به مشتریان خود ارائه نموده است و زین پس مدیران شبکه قادر خواهند بود تا با استفاده از یک پنل مدیریتی، تمامی امور امنیتی شبکه خود را در یک محیط متمرکز مدیریت کنند. UTMهای شاخته شده داخلی معمولا از کرنل‌های قدیمی و بسته‌های به‌روزنشده استفاده می‌کنند. به دلیل عدم به‌روزرسانی نرم‌افزار و سخت‌افزار، این UTMها ممکن است به مشکلات امنیتی دچار شوند. در نتیجه، به‌روزرسانی مداوم و استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزارهای جدیدتر و پشتیبانی شده توسط تولیدکنندگان UTM بسیار حائز اهمیت است.

مهندس زارع ادامه داد: شرکت دژافزارنت (دژافزار) تولید کننده محصولات بومی امنیت شبکه و باسابقه بیش از 10 ساله در حوزه آی تی و امنیت اطلاعات با بهره‌گیری از تیمی قوی و ماهر در حوزه توسعه "سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات آریادژ" در کنار شماست تا ضمن رعایت الزامات و رویکردهای امنیتی شبکه های سازمانی، خدمات خود را به بهینه ترین شکل ممکن ارائه دهد.

 مدیرعامل دژافرازنت از سامانه شبکه یکسوساز (Unidirectional Network) گفت و افزود: مخفف عبارت Unidirectional Network به معنای شبکه یکطرفه و یک دستگاه امنیتی شبکه است که می تواند داده‌ها و اطلاعات را بطور کاملاً امن و یکسویه به سمت دستگاه یا شبکه دیگر منتقل کند و امکان انتقال داده‌ها در جهت معکوس وجود ندارد و از امکان نفوذ و اختلاس داده‌ها توسط افراد ناشناخته کاسته می‌شود. برای این منظور، از تجهیزاتی مانند ماژول‌های دیتادیود (Data Diode) و فایروال‌های ویژه استفاده می‌شود تا تضمین کنند که داده‌ها در حین انتقال از دسترسی افراد ناشناخته محافظت می‌شوند.

وی ادامه داد: سامانه یکسوساز شبکه رایِن دژافزارنت؛ ارسال ایمن و سریع اطلاعات با محصول دانش‌بنیان است که شرکت "دژافزارنت"اقدام به طراحی و ساخت سامانه انتقال یکسویه داده تحت عنوان "یکسوساز شبکه رایِن" نموده و این سامانه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ثبت اختراع شده است. این شبکه بیشتر در محیط‌هایی که امنیت بسیار حائز اهمیت است، مانند: مراکز نظامی، دفاعی، صنعتی، امنیتی، آماری و بانکی و ... برای تهیه و بهره برداری از سامانه انتقال امن اطلاعات از شبکه اینترنت به شبکه های سازمانی، مورد استفاده قرار می گیرد. از خصوصیات بارز این سامانه، مستندات طراحی و ساخت بسیار شفاف آن است که انتقال یک طرفه داده را به صورت 100% تضمین می‌نماید.

 

 مهندس زارع از سرویس احراز هویت صوتی VAS گفت و افزود:  (VAS مخفف عبارت Voice authentication service، به معنای سرویس احراز هویت صوتی، یک فناوری مبتنی بر بیومتریک است که با تحلیل ویژگی‌های صوتی فرد، هویت افراد را تشخیص می‌دهد. این سیستم با استفاده از الگوریتم‌های تشخیص صوتی، صدا را تحلیل کرده و با هویت فرد مطابقت می‌دهد. با استفاده از تمایز صوتی فرد، امنیت بالایی در احراز هویت فراهم می‌شود. این روزها هوش مصنوعی در حوزه "سرویس احراز هویت صوتی"، در حال توسعه و پیشرفت است و به صورت پایه‌ای در سرویس‌های بانکی، تلفنی، خدمات درون برنامه‌ای و... استفاده می‌شود. از جمله پیشرفت‌های اخیر هوش مصنوعی: افزایش دقت و سرعت تشخیص صدای افراد، بهبود عملکرد در شرایط نویزی و همچنین امکان شناسایی بیشترین تعداد افراد ممکن با دقت بالا است. همچنین، استفاده از شبکه‌های عصبی عمیق و الگوریتم‌های یادگیری عمیق به منظور بهبود دقت و کاهش احتمال ارتکاب خطا در تشخیص صداها و شناسایی گوینده‌ها نیز در حال انجام است.

وی در آخر به معرفی سامانه احراز هویت صوتی آوایاب دژافزارنت پرداخت و گفت: "سامانه بازشناسی گوینده آوایاب" یک سامانه احراز هویت دیجیتال جامع مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت دژافزارنت است که از دو مـاژول احـراز هویـت صوتـی گوینده و شناسـایی گوینـده تشـکیل شـده اسـت. این ماژول ها برای تایید و یا عدم تایید هویت ادعایی گوینده براساس صوت مرجع و همچنین مشخص کردن هویت صدای ناشناس از میان مجموعه‌ای از گویندگان طراحی شده اند.

به گزارش خبرنگار اخبار ساخته ها؛ شرکت دژافرازنت در نمایشگاه الکامپ سالن ۶ غرفه ۲۱۰ از ۴ تا ۷ تیرماه حضور دارد. 

 

 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید