۱۴۰۳/۰۲/۱۵

درخواست از قوه قضائیه برای نظارت بر خریدوفروش و اجاره‌بهای مسکن

استاندار تهران گفت: از قوه قضائیه درخواست می‌داریم به‌منظور عدم تضییع حقوق مردم به فعالیت بنگاه‌های املاک در خریدوفروش و اجاره‌بها ورود کند.
درخواست از قوه قضائیه برای نظارت بر خریدوفروش و اجاره‌بهای مسکن

به گزارش اخبار ساخته ها؛ علیرضا فخاری استاندار تهران در جلسه شورای مسکن استان تهران که در پرند برگزار شد اظهار داشت: کلنگ بیش از 15 هزار مسکن در طرح نهضت ملی مسکن به زمین زده شده و امید است زمینه‌ای برای اقدامات و کارهای دیگر باشد.

وی افزود: نکته بسیار مهم این است که فرمانداران به‌عنوان‌ رئیس شورای مسکن شهرستان‌ها مسئولیت پیگیری مربوط به موضوعات مسکن شهری را دارند و نباید وقت تلف شود زیرا بسیار عقب هستیم و باید جهادی کار را پیش ببریم‌.

استاندار تهران در ادامه با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها صدور پروانه برای ساخت مسکن را در اولویت قرار دهند گفت: تأمین زمین در اولویت قرار گیرد و نسبت به شناسایی زمین یا از طریق الحاق و از طریق تغییر کاربری و بافت فرسوده بتوانیم سهم آورده مسکن را افرایش بدهیم.

وی تأکید کرد: کسانی که توان خرید و خانه‌دار شدن را ندارد وارد ثبت‌نام طرح‌های مسکن دولتی می‌شوند باید ما آن‌ها را با اعطای وام و تسهیلات و مشارکت انبوه‌سازان و پایین آوردن قیمت مسکن حمایت کنیم و زودتر آن‌ها را صاحب‌خانه کنیم.

فخاری گفت: باید گسترش شهرها منطقه‌ای و با تمام زیرساخت‌ها انجام شود و با توسعه سطحی جمعیت تصمیم‌گیری شود و در حاشیه شهرها، شهرهای اقماری بسازیم و با ضوابط جدید برای طرح گسترش جمعیت در جنوب غرب تهران اقداماتی شود تا بتوانیم شهر و شهرک‌های اقماری تشکیل دهیم و مسکن بسازیم.

وی افزود: در بخش بازآفرینی، فرمانداران برنامه‌های خود را ارائه دهند تا در آن بخش‌ها سرمایه‌گذاری شود و آخرین وضعیت همکاری بانک‌ها را گزارش دهند و میزان معرفی‌شدگان و مراحل اعطا و دریافت تسهیلات مشخص شود.

فخاری اظهار داشت: برای کارکنان و کارمندان اداری منطقه در طرح قانون نهضت ملی مسکن و باقیمانده مسکن‌ها ثبت‌نام و تحویل مسکن انجام شود و در امور زیربنایی نیز یک‌سوم نیاز را دستگاه ذی‌ربط، یک‌سوم شهرسازی و یک‌سوم هم استان تهران پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع خبر: تسنیم

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید