۱۴۰۳/۰۲/۲۰

خانه های ۳۰ متری دشمن فرزند آوری در کلان شهرها است

کارشناس مسکن گفت: ساخت خانه های کوچک متراژ و کوچک با قانون جوانی جمعیت و فرزند آوری در تضاد است‌.
خانه های ۳۰ متری دشمن فرزند آوری در کلان شهرها است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها  مسعود عالمب نيسی کارشناس مسکن  با بیان اینکه  ما شاهد کاهش فرزندآوري در شهرهاي که تراکم ساخت‌وساز در آن‌ها بيشتر است، هستيم؛ افزود:  بنابراين بايد دولت در شهرهاي که داراي اراضي بيشتر است، اقدام به توسعه افقب شهرها کند.

اين کارشناس مسکن ادامه داد: در بسياري از کلان شهرها که در آن‌ها شاهد توسعه عمودي و بلند مرتبه‌سازی هستيم مانند تهران، شاهد کاهش نمودار فرزندآوري هستيم.

عالمی بیان کرد: طبق اعلام وزارت راه و شهرسازي و طبق تحقيقاتي که صورت گرفته است، شهر تهران با توجه به اراضي و مساحتی که دارد و با توجه به تعداد جمعيت آن، تمامي خانوارها مي‌توانستند در خانه‌هاي دو طبقه ساکن شوند و مشکلي از لحاظ کمبود واحد مسکوني نیز در تهران نداشته باشيم؛ اما متاسفانه شاهد بلند مرتبه‌سازي و برج سازي در اين شهر هستيم.

 او گفت: در شهر تهران شاهد عدم تناسب ساخت‌وساز هستيم، به طوري که در برخي از محلات شاهد بلند مرتبه‌سازي وبرج سازي و در برخي از محلات شاهد ساخت واحدهاي کم طبقه هستيم.

 

اين کارشناس مسکن گفت: در صورتی که دولت سیاست ساخت خانه‌های کوچک متراژ بین ۳۰ تا ۴۰ متری را دنبال کند، این سیاست متضاد با فرزندآوری است.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید